کد خبر: ۱۷۷۸۳

دکتر محسن بهرامی امروز در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در ماه مبارک رمضان اداره کل دامپزشکی استان سمنان به منظور حفظ سلامت مصرف‏ کنندگان با برنامه‌ریزی و با همکاری سایر دستگاه‏‌های اجرایی، این طرح با تشکیل اکیپ‏‌های ثابت و سیار اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا از تعداد یک‏هزار و 58 واحد تهیه و توزیع و عرضه فرآورده‏‌های خام دامی شامل کشتارگاه‏های دام و طیور، مراکز بسته‌‏بندی و رستوران‏های داخل شهری و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان سمنان بازدید به عمل آمد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان سمنان با بیان وظایف اداره کل دامپزشکی استان سمنان در خصوص نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع و عرضه فرآورده‏‌های خام دامی، آن را برای مصرف‏ کنندگان بسیار پراهمیت و تعداد موارد بازدید را در اجرای این طرح یک‏هزار و 462 مورد اعلام کرد.

دکتربهرامی گفت: در اجرای این طرح توسط بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، میزان 25 هزار و 477 کیلوگرم فرآورده‌‏های خام دامی توقیف و پس از نمونه‏ برداری و آزمایش میزان 17 هزار و 768 کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف تشخیص داده شد و از چرخه مصرف خارج شده است.

وی بیان کرد: میانگین تعداد اکیپ‌های بازرسی در هر روز در طول اجرای طرح 18 اکیپ و جمعا به میزان هزار و 529 نفرساعت کار انجام شده است.

 

نظر شما
ادامه