کد خبر: ۱۷۸۰۷

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر در ساری گفت: پستهای قرنطینه ای مضاعف برای مقابله با بیماری تب برفکی در شرق کشور ایجاد شده است .
خلج وجود مرزهای طولانی و مشترک در شرق کشور را چالشی برای جلوگیری از ورود دامهای غیر مجاز به کشور اعلام و تصریح کرد: دامهای مبتلا به بیماری تب برفکی پس از شناسایی بلافاصله در مرزهای شرقی کشور معدوم می شوند.
وی گفت: کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور برای مقابله با این بیماری نظارت بر فعالیت 62 هزار واحد دامداری کشور را آغاز کردند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه این طرح اکنون در حال اجراست گفت: کارشناسان پس از خونگیری از دامهای سبک و سنگین دامهای آلوده به بیماری تب برفکی را معدوم می کنند.
حیدر پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه این استان بدلیل فراوانی تعداد واحدهای غیر صنعتی پرورش دام بیشتر در معرض بیماری قرار دارد افزود: سازمان دامپزشکی بدلیل نبود قرنطینه قوی دام و طیور در استان کنترل بیشتری برای جلوگیری از شیوع این بیماریها در مازندران باید داشته باشد.
مازندران با تولید سالانه 200 هزار تن گوشت مرغ 12 درصد تولید مرغ کشور و با تولید 420 میلیون قطعه جوجه یکروزه 40 درصد تولیدات این بخش را به خود اختصاص داده است .

 

 

نظر شما
ادامه