کد خبر: ۱۷۸۶۴

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشر شده درباره وجود روغن پالم در محصولات لبنی، گفت: عمده کارخانه‌های لبنی استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند.

ناصر صالحی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: بیشتر کارخانه‌هایی که محصولات لبنی یا سوسیس و کالباس تولید می‌کنند استانداردهای لازم را رعایت نکرده و از مواد افزودنی استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: این مسأله مشکلات زیادی را متوجه مردم می‌کند اما شاید تنها معدودی از کارخانجات مراکز استان‌ها خوب کار می‌کنند اما بقیه کارخانه‌های جنبی حتی حداقل استانداردها را هم رعایت نمی‌کنند.

این نماینده مجلس بر لزوم نظارت بر عملکرد این کارخانه‌ها تأکید کرد و گفت: سازمان دامپزشکی ما نسبت به سایر سازمان‌های دامپزشکی کشورهای پیشرفته عقب است و در کنترل بار میکروبی محصولات لبنی و افزودنی‌ها موفق عمل نکرده است.

صالحی نسب خاطرنشان کرد: ما در بحث نظارت بسیار ضعیف عمل می‌کنیم و در این بخش مشکلات زیادی وجود دارد. اگر سازمان دامپزشکی به طور مرتب بر فعالیت کارخانجات مربوط به محصولات لبنی و کشاورزی نظارت داشته باشد مشکلات کمتری ایجاد می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی گفت: این نظارت باید بر روی کارخانه‌های سوسیس و کالباس نیز گذاشته شود تا از لاشه‌های مرغ و خمیرهای مرغی در تولید محصولات خود استفاده نکنند.

 

 

نظر شما
ادامه