کد خبر: ۱۷۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
هفته گذشته 65 اسب اصیل با پرواز فرست کلاس شرکت هواپیمایی  لوفتهانزا وارد تهران شدند. اتفاقی که همه روی گزینه‌های چون «اصیل»، «فرست کلاس» و «لوفتهانزا» آن تمرکز کردند و اینکه این یک رکورد بی‌نظیر در صنعت هوایی است تمرکز کرده‌اند اما کسی به این مسئله توجه نکرد که این محموله و محموله‌های مشابه آن که سالانه و در حجم‌های متفاوت وارد کشور می‌شوند در واقع قاتلان صنعت اسب ایران هستند. کشوری که زمانی از صادرکنندگان نژادهای اصیل ایرانی اسب به سایر نقاط دنیا بود حالا به یک وارد کننده بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش تابناک، سوارکاری یک ورزش گران‌قیمت است و بی‌شک پرداختن به آن کار هر کسی نیست و برای همین هم هست که این رشته هواداران چندانی در میان افکار عمومی ندارد. اما آن‌قدر جذاب هست که همین جمعیت اندک فعال و علاقه‌مند به آن اخبار مربوط به آن را با جدیت فراوان پیگیری کنند. اواخر هفته گذشته بود که خبری در صدر اخبار رسانه‌های متختلف دنیا و ایران قرار گرفت. یک بوئینگ 777 شرکت لوفتهانزا 65 راس اسب اصیل را از فرانکفورت به تهران رسانده و این رکورد بی‌نظیر دنیای حمل و نقل به مدد تبلیغات‌های شرکت لوفتهانزا مورد توجه بسیاری قرار گرفت. 

در سوی دیگر و در کشور مقصد، یعنی ایران، جایی که سرگرمی‌های لوکس، ولخرجی‌های آنچنانی و دارایی‌های فراوان با واکنش‌های منفی جامعه مواجه می‌شوند همه به طعنه، شوخی و کنایه با آن برخورد کردند که کاریکاتور یکی از روزنامه‌های پرتیراژ کشور هم در همین چند روز پیش به آن پرداخت. 

اما نکته فراموش شده این ماجرا ضربه‌ای است که که این پرواز لوفتهانزا و پروازهای مشابه به صنعت پرورش اسب کشور می‌زند. سال‌ها پیش ایران با داشتن چهار نژاد اصلی عرب، کرد، کاسپین و ترکمن یکی از کشورهای صادر کننده اسب به دنیا بود و از این محل درآمد قابل توجهی هم نصیب‌اش می‌شد اما سال‌هاست که در پناه بی‌توجهی‌های صورت گرفته در این رشته نه تنها پرورش اسب در ایران رو با نابودی رفته که ایران به یکی از وارد کننده‌های اسب در منطقه هم تبدیل شده تا جایی که بزرگترین محموله اسب دنیا هم در هفته گذشته وارد کشورمان شده است.

نکته جالب ماجرا اینجاست که رئیس فدراسیون سوارکاری ایران از ورود این محموله به کشور اطلاعی ندارد و می‌گوید که از ابتدای سال رقم قابل توجهی اسب به کشور وارد شده واین تنها محموله‌ای نبوده که وارد کشور شده است. 

بالاخره اسب و نگهداری از اسب و نژادهای اصیل اسب در کشور یک تفریح برای برخی از اقشار جامعه است که گویا این روزها حاضرند پول خوبی هم برای آن بپردازند و این محموله بزرگ هم برای بخشی از این افراد که برای تفریحات لوکس خود سوارکاری می‌کنند وارد می‌شود.
 

 
رئیس فدراسیون سوارکاری همین‌طور از جهاد کشاورزی می‌خواهد که در واردات اسب در کشور توجه بیشتری کنند تا با واردات بی‌رویه صنعت پرورش اسب در ایران نابود نشود. مهدی جمشیدخانی، پدر سوارکاری علمی ایران با شکایت از این موضوع که ما جایگاه‌مان از صادرکننده اسب به واردکننده آن تغییر داده‌ایم می‌گوید که عده‌ای دلال با آگاهی از علاقه میلیونرها و میلیاردهای ایرانی اسب‌ها را وارد می‌کنند و به قیمت بالاتری به ان‌ها می‌فروشند تا اصطبل‌های میلیونی این افراد پربارتر از قبل شود.

برچسب ها: اسب،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک ایرانی
|
-
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
0
شدت عمل در برابر موارد این چنینی می تواند چاره ساز باشد
از جریمه های میلیاردی تا castrate کردن
نظر شما
ادامه