کد خبر: ۱۷۹۲۱

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت ملزم به معرفی شرکت‌های لبنی متخلف در استفاده از روغن پالم تا پایان فردا سه شنبه شد.

محمد حسین قربانی، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر افزود: وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد دیروز در جلسه مشترک کمیسیون بهداشت و صنایع غذایی متعهد شدند که تا پایان فردا سه شنبه شرکت‌هایی را که از روغن پالم در برخی از محصولات تولیدی استفاده کرده شناسایی و به جامعه معرفی نمایند.

وی افزود: با این اقدام، از تشویش اذهان عمومی کاسته شده و از سویی دیگر مانع از متضرر شدن شرکت‌های لبنی خواهد شد، چرا که سرانه مصرف لبنیات در کشور در مقایسه با مصرف استاندارد بین‌المللی اندک است و باید مانع از کاهش بیشتر آن شد تا آرامش به جامعه بازگردد.

قربانی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید به وظایف خود عمل نمایند، تصریح کرد: با توجه به اینکه هر دستگاه نظارتی دارای مسئولین ناظر کیفی و بهداشتی است، لذا باید تولید این محصولات از مبدأ مورد توجه و کنترل قرار می‌گرفت تا شرکت‌های متخلف پس از شناسایی از چرخه تولید حذف می گردیدند.

بنابراین وزارت بهداشت و سازمان استاندارد باید در این خصوص پاسخگو باشند.

لازم به ذکر است در این جلسه همچنین مقرر شد تا میزان مصرف از روغن پالم به زیر 15 درصد کاهش یابد.

 

 

نظر شما
ادامه