کد خبر: ۱۷۹۵۶
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
Farhid 2014

«دکتر فرهید همت زاده» دامپزشک، متخصص میکروبیولوژی و عضو سابق هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران می باشند که در سال 2007 به کشور استرالیا مهاجرت کرده و در حال حاضر، به عنوان عضو هیات علمی و مدیر گروه میکروبیولوژی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آدلاید مشغول به فعالیت می باشند.

با توجه به اینکه تجربیات ایشان می­تواند راهگشای بسیاری از دانشجویان، پژوهشگران و اساتید رشته دامپزشکی باشد، مصاحبه ای مکتوب با ایشان انجام داده ایم که ضمن تشکر از سعه صدر ایشان، تقدیم بینندگان محترم حکیم مهر می گردد:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر همت زاده در حال تدریس به دانشجویان دامپزشکی در آزمایشگاه گروه میکروبیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آدلاید

 

 

حکیم مهر: در ابتدا بفرمایید متولد چه سالی هستید؟ کدام شهر؟

- متولد سال 1345 در شهرکرد هستم.

 

حکیم مهر: چند فرزند دارید و تحصیلاتشان چیست؟

- دو فرزند دارم. پسر بزرگم «سهیل»، دانشجوی مهندسی عمران در دانشگاه فلیندرز و دخترم «رایا» سال اول دبستان هستند.

 

حکیم مهر: ورودی چه سالی در دوره دکترای حرفه ای دامپزشکی بودید؟ کدام دانشگاه؟

- ورودی سال 1363 دانشگاه تهران هستم.

 

حکیم مهر: چه شد که رشته دامپزشکی را انتخاب کردید؟ آیا کسی شما را به ورود به این رشته ترغیب کرد؟

دلیل اول آن که در این رشته قبول شدم. در ابتدا آشنایی زیادی با رشته دامپزشکی نداشتم ولی در طی دوران تحصیل علاقه زیادی پیدا کردم، به ویژه علاقه به تحقیق در رشته میکروبیولوژی و گذرانیدن پایان نامه دکتری عمومی با استاد عزیزم جناب آقای دکتر تاج بخش.

 

حکیم مهر: در چه سالی از دوره دکترای عمومی فارغ التحصیل شدید؟

- در سال 1369 و با عشق و علاقه بسیار زیاد از دانشگاه فارغ التحصیل شدم. بعد از فراغت از تحصیل بلافاصله جهت طی دوره طرح نیروی انسانی و خدمت سربازی به سازمان دامپزشکی مراجعه نمودم و یکی دو روز بعد به عنوان مسئول اداره دامپزشکی شهرستان اردل کارم را آغاز نمودم.

 

حکیم مهر: یادتان می­آید حدوداً چند نفر از همکلاسی­هایتان آقا و چند نفر خانم بودند؟ چند نفر از آنها که به مقام علمی یا اجرایی بالایی رسیده اند و یا در حیطه کاری خود شاخص هستند؟ لطفاً توضیح بفرمایید.

- تقریباً همه پسر بودند؛ دو سه تایی هم از خانم ها بودند. بسیاری از همکلاسی های ما از اعضای هیات علمی دانشگاه های ایران و خارج ایران هستند؛ از جمله: دکتر نور محمدی پروفسور در دانشگاه ملبورن، دکتر مهری، دکتر فرزانه، دکتر شیخی، دکتر رئوفی، دکتر جنیدی، دکتر شیبانی و دکتر مجدزاده که همگی در مراتب استادی و دانشیاری دانشگاه های داخل و خارج کشور هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر همت زاده در کنار پروفسور Peter Dorothy، تنها دامپزشکی در جهان که موفق به دریافت جایزه نوبل در ایمونولوژی گردیده است، که در سال گذشته از دانشکده دامپزشکی دانشگاه آدلاید بازدید کردند

 

 

حکیم مهر: وضعیت دامپزشکی را در دانشگاه­های داخل کشور چگونه ارزیابی می کنید؟

- هم اساتید و هم دانشجویان زحمت زیادی را برای این رشته می کشند، ولی برآیند نهایی خیلی زیاد در جامعه نمودی ندارد، به ویژه برای خروجی های جدید. یکی از دلایل آن می تواند عدم نگاه حرفه ای به رشته دامپزشکی در سطح دانشگاه ها باشد. دانش آموخته دامپزشکی برای مواجهه مستقیم با آنچه نیاز یک جامعه به دامپزشکی است، آموزش نمی بیند. یک قطع ارتباط تراژدیک بین نیاز جامعه بخش خصوصی و آموزش پزشکی وجود دارد، در حالی که در اینجا آموزش حرفه دامپزشکی بسیار جامعه محور است.

 

حکیم مهر: چه سالی وارد دوره تخصص شدید؟ نام رشته تخصصی تان چه بود؟ دوره های تکمیلی که طی نمودید چه بوده و در کجا؟

- در سال 1372 در رشته میکروبیولوژی پذیرفته شدم. دوره های کوتاه مدتی را نیز در ایران و برخی کشور های اروپایی مثل آلمان، اسپانیا و فرانسه گذراندم. دوره پسادکتری (فوق تخصصی) را هم در دانشگاه ملبورن استرالیا به اتمام رساندم.

 

حکیم مهر: اساتید تاثیر گذارتان در دوره عمومی و تخصص در ایران و استرالیا چه کسانی بوده اند؟ لطفاً توضیح دهید.

- اول از همه استاد و مرادم جناب آقای دکتر تاجبخش در دوره عمومی و تخصصی و استاد عزیز و مهربانم جناب آقای دکتر کیوانفر. سایر اساتیدم را نیز بسیار دوست می دارم. آقای دکتر خاوری، آقای دکتر نادعلیان و آقای دکتر اسلامی را در زندگی علمیم بسیار تاثیرگذار می دانم. مرحوم استاد دکتر نقشینه و مرحوم استاد دکتر زنده روح را بسیار دوست می داشتم و آرزوی شادی روح برایشان دارم. جناب آقای دکتر بازرگانی و دکتر رادمهر هم برایم بسیار عزیزند. از دکتر نور محمدی، و دکتر Ignjatovic در دانشگاه ملبورن بسیار آموختم.

 

حکیم مهر: چه شد که میکروبیولوژی و ویروس شناسی را انتخاب کردید؟

- از دوران کودکی به میکروبیولوزی علاقه داشتم. در دوره ای که در دوره تخصصی پذیرفته شدم گزینه ویروس شناسی از سوی استاد عزیزم دکتر کیوانفر به من پیشنهاد شد.

 

حکیم مهر: موضوع پایان نامه تان در دوره دکترای عمومی و تخصص چه بود؟

- در دوره عمومی بروسلوز در استان چهارمحال و بختیاری و در دوره تخصصی بیماری بُردر در ایران.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آزمایشگاه پژوهشی گروه میکروبیولوژی، در حین بازدید وزیر کشاورزی، سناتور ایالتی و تعدادی از مسئولین دامپزشکی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه آدلاید

 

 

حکیم مهر: آقای دکتر، چند سال در ایران به تدریس و پژوهش پرداختید؟ آخرین رتبه علمی دانشگاهیتان چه بود؟ چه دروسی تدریس می کردید؟ سابقه تدریس در کدام دانشگاه­ها را دارید؟

- جمعاً در ایران حدود 15 سال تدریس و تحقیق داشتم. آخرین رتبه ام، فکر می کنم دانشیار پایه 20 بود و دروس ویروس شناسی و میکروبیولوژی را در مقاطع مختلف تدریس می کردم. سابقه تدریس در دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد شهرکرد، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه سیستان، دانشگاه سمنان و دانشگاه شاهد  را دارم.

 

حکیم مهر: چه سالی به استرالیا مهاجرت کردید؟ انگیزه­تان از مهاجرت به استرالیا چه بود؟

- در سال 2007 به استرالیا مهاجرت کردم. انگیزه ...

شرح این هجران و این خون جگر              این زمان بگذار تا وقت دگر

 

حکیم مهر: رشته دامپزشکی در دانشگاه های استرالیا در چه مقاطعی پذیرش می شود؟

- دکتری عمومی DVM به شکل دوره 6 ساله ارائه می شود. علاوه بر آن دوره Vet. Nursing یا پرستاری دامپزشکی در قالب دوره لیسانس ارائه می شود. در دوره های تخصصی هم یا به شکل PhD (پژوهشی) و یا به شکل رزیدنسی (بالینی) دانشجو پذیرفته می شود.

 

 حکیم مهر: نحوه ادامه تحصیل در این رشته به چه صورت است؟

- برای ورود دکتری عمومی رقابت بسیار سنگینی وجود دارد. معمولاً دانش آموزانی که در 2 سال آخر تحصیل به اضافه امتحان جامع ایالتی یا فدرال را با نمراتی حدود 95 تا 99 از صد گذرانده باشند، شانس ورود به دوره DVM  را دارند. برای دوره پرستاری نمره کمتر لازم است.

برای دوره های تخصصی ورود بسیار آسان است و اساتید سعی در جذب دانشجوی تخصصی دارند، به همین خاطر ورود به دوره های تخصصی  برای دانشجویان استرالیایی بسیار آسان است. فقط لازم است خودشان علاقه به ادامه تحصیل داشته باشند؛ هر رشته ای که بخواهند باز است. برای خارجی ها، زبان انگلیسی، سابقه تحقیق و البته پرداخت هزینه سنگین لازم می باشد.

 

 حکیم مهر: نحوه پذیرش و هزینه ها در دانشگاه های استرالیا چگونه است؟

- در دوره تخصصی فقط باید خود دانشجو ابراز علاقه کند. معمولاً بورس تحصیلی دولتی هم دریافت می کنند، ولی انگیزه برای دوره های تخصصی خیلی کم است. در دوره عمومی باید متقاضیان در امتحانات ملی و ایالتی قبول شوند.

برای خارجی ها باید معادل سازی دروس انجام گرفته و هزینه تحصیل بپردازند. هزینه خیلی سنگین است؛ معمولاً برای هر سال حدود 40 تا 45 هزار دلار فقط هزینه تحصیل است؛ به علاوه باید هزینه زندگی را هم بر آن افزود. در دوره های تخصصی، دانشجویان خارجی که زبان انگلیسی بسیار خوب و تحقیقات خوب داشته باشند، شانس اخذ بورس تحصیلی را دارند که همه مخارج را تامین می کند.

 

حکیم مهر: در استرالیا چند دانشکده دامپزشکی وجود دارد؟

- 7 دانشکده دامپزشکی؛ قدیمی ترین آنها سیدنی و ملبورن با سابقه نزدیک به صد سال آموزش دامپزشکی هستند؛ بعد دانشگاه کوینزلند، جیمز کوک و مرداک در غرب استرالیا و دو دانشکده جدید آدلاید و واگا که نزدیک به 10 سال از افتتاح آنها می گذرد.

 

حکیم مهر: سالانه حدوداً چند نفر در استرالیا در رشته دامپزشکی فارغ التحصیل می­شوند؟

- حدود 400 تا 450 نفر؛ چون تقریباً تمام دانشکده های دامپزشکی استرالیا استانداردهای آموزش آمریکای شمالی و انگلیس را رعایت می کنند، دانش آموختگان این رشته به راحتی در بسیاری از کشورهای اروپایی یا آمریکا مشغول به کار می شوند. در حال حاضر حدود 30-20 درصد از ورودی های هر سال د

انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیاوش اخوان طاهری
|
-
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
1
باعث بسی سعادت است که بنده افتخار شاگردی ایشان را داشته ام و جای بسی مباهات که استاد راهنمای پایان نامه حقیر نیز بوده اند. تواضع و فروتنی و بسیاری از صفات برجسته را در ایشان میتوان یافت. خداوند در هر کجا که باشد محفوظشان بدارد.
روزبه شباک
|
-
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
1
گفتگوی جالبی بود .دکتر همت زاده از اساتید فعال دانشکده دامپزشکی شهرکرد در سالهای تحصیل من بودند (71 تا 77). افتخار می کنم که شاگرد ایشان بودم و برای استان ارجمندم که افتخار کشورم هستند آرزوی توفیق روز افزون دارم .
دامپزشك
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
1
خدا حفظشان كند، دكتر بسيار با سواد و با اخلاقي بودند
مهران علمداري
|
-
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
0
اينجانب افتخار شاگردي آقاي دكتر همت زاده را داشته ام ايشان هم ازنظر علمي و هم از نظر اخلاق و پشت كار جزو برترينهاي دامپزشكي كشور مي باشند . حيف كه جامعه ما قدر و ارزش چنين دانشمنداني را نميداند.آرزوي سلامتي و موفقيت روز افزون ايشان را دارم - مهران علمداري
کلینیسین اصفهان
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
0
دکتر همت زاده در دانشگاه آزاد شهرکرد ویروس شناسی و باکتری شناسی را تدریس میکردند همیشه لبخند بر لب داشتند و بسیار جدی و با انگیزه بودند همیشه سر کلاس ایشان یکسری از مطالب کتاب حذف میشد و در امتحان پایان ترم سوال مطرح نمیشد نکته جالب این بود که ایشون میگفتند از فلان صفحه تا ....حذ..............ما نمیفهمیدیم حذف؟یا هست؟خودشان هم همیشه میخندیدند از سئوال بچه ها :)
باعث افتخار جامعه دامپزشکی هستند با آرزوی موفقیت برای استاد عزیز-دامپزشک بحش خصوصی از شاگردان آقای دکتر در سال80
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
3
اینجانب افتخار شاگردی ایشان را زمانی که تازه DVM گرفته بودند را در دانشگاه آزاد شهرکرد داشتم و پیشرفت ایشان را تبریک عرض می کنم و اما چند نکته :
1- چرا باید ایشان و امثال ایشان آزمون و خطاهای خود را در ایران و روی دانشجویان این مرز و بوم انجام دهند و از امکانات اینجا استفاده کنند ، نحوه تدریس را روی ما آزمایش کنند و سپس با تجربه ی خود راهی خارج شوند و پختگی خود را در اختیار آنها قرار دهند . به نظر می رسد حسن وطن پرستی و ومیهن پرستی خود را کم رنگ کرده ایم و آسایش خود را بر کمک به ایران زیبایمان ترجیح می دهیم !!!
2- شاهد مطلب بالا در عکس ها به وضوح پیداست در آنها سالها ایشان در اکثر مواقع خشک و بدون هیچگونه لبخندی بودند اما می بینیم ایشان یاد گرفته اند در خارج کشور همیشه برای دانشجویان خود لبخند بزنند هر چند جالی خوشوقتی برای آنها ست اما جای تاسف برای ما دانشجویان قدیمی ایشان!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
ایرانی هموطن!
از قدیم گفته اند برای کسی بمیر که برایت تب کند.
شما را نمی دانم، ولی بنده به شخصه در دو زمینه کاری ، در حدود جغرافیایی خویش،با کمی فروتنی و تواضع، جزء 5 نفر اول هستم. در موسسه ای که مشغول به کار بودم، به احترام سالهای قبل که با آنها کار می کردم، درخواست افزایش حقوق متناسب با سایر همرده های خویش در آن موسسه را دادم.
جواب چه بود : با کمال بی شرمی ، گفتند : همین است، می خواهی بخواه، نمی خواهی خداحافظ.
من هم سه سال سختی فراوان کشیدم تا به یک استقلال اولیه دست پیدا کردم و به آن موسسه گفتم : خداحافظ.
همت زاده و همت زاده ها زیاد داریم،
همه اشتباه می کنند؟
.
.
یک سوزن به خود بزنیم و یک جوال دوز به دیگران.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
3
کاش متولیان آموزش دامپزشکی حداقل شب ها به مدت 2 دقیقه به گندکاری های روزهای خودشون فکر کنند و بفهمند با مجوزهای جدید دانشکده ها و افزایش ظرفیت ها و ایجاد دوره های تخصصی بی کیفیت چه خیانتی به دانشجویان فعلی و آینده علمی دامپزشکی این کشور می کنند.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
1
به نام خدای بزرگ و مهربان و با سلام به همگان. در ابتدا از متولیان محترم حکیم مهر جهت انجام این مصاحبه تشکر میکنم و به جناب آقای دکتر همت زاده که هم افتخار شاگردی ایشان را در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران داشته ام و هم در دوره قبلی حکیم مهر دورادور زحمت داده ایم درود می فرستم. بنده با سبک های اعتقادی و فرهنگی در مهاجرت نخبگان یا حتی افراد عادی به خارج کشور در اینجا کاری ندارم و وارد این بحث نمی شوم و به نظرات افراد احترام می گذارم هر چند معتقدم شاید بشود تدبیری کرد که افراد موثر با جاذبه بیشتری در داخل کشور مواجه شوند تا دافعه و از سویی دیگر آستانه تحمل و قدرت چانه زنی جهاد گونه افراد هم در پیگیری امور بالاتر برود و هستند افرادی که در این روزها با همه موانع در ایران مانده اند و تلاش کرده اند و با همه نابسامانی ها ساخته اند ولی سعی کرده اند کشور را یک قدم جلوتر ببرند اما یک نکته را باید عرض کنم و آن اینکه متاسفانه در ایران علم مبنای شایستگی بعضاً نیست و در دانشکده ها افرادی گاهی در مصادر علمی و اجرایی قرار می گیرند که با معیارهای علمی فاصله دارند و همین موضوع سبب می شود که افرادی را که در این باره پیشتاز هستند با تصمیمات و برخوردهای اشتباه و بدور از تدبیر سرخورده کنند. من امیدوارم روزی برسد که بسیاری از ایرانیان نخبه خارج کشور به داخل کشور برگردند و در فضایی مبتنی بر کار جهادی کشورمان را به پیش ببرند هرچند هر ایرانی در هر کجای دنیا با هر مسلک فکری هم که باشد وقتی موفقیت می آفریند ایرانیان دیگر سرشان را بالاتر می گیرند و به آن افتخار می کنند. از سویی دیگر نکته بسیار مهمی جناب دکتر همت زاده اشاره فرموده اند که به نظرم لازم است جوانترها خوب به آن توجه کنند و آن اینکه اگر سواد خوبی داشته باشید حتماً موقعیت های خوبی بدست می آورید. من بارها و بارها به دوستان جوان عرض کرده ام اگر به خدا توکل کنید و خوب درس بخوانید به طوری که شما بهترین فرد در یک زمینه باشید من به شما قول میدهم در همین اوضاع بازارکار ایران بیش از آنکه به دنبال کار باشید به شما کار پیشنهاد خواهد شد.(ان شاء الله) مجدداً برای جناب دکتر همت زاده و همه ایرانیان در سراسر جهان و بخصوص دامپزشکان و همکاران ارجمند آرزوی سلامتی و توفیق خدمت به وطن عزیزمان می کنم.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
1
دیگه کار از کار گذشته اگه مجوز دانشکده جدید ندن چه جوری این همه دانشجوی تخصصی رو سر کار بزارن، واقعا متاسفم، دانشجوهای تخصصی نسل ما استاد دانشجوهایی میشن که هیچ نفعی برای مملکت ندارن (البته اگه استاد بشن).
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
0
دکتر لطفی زاده پدر بزرگ! هنوز مانده به دوره فرزندان و عزیزان گویی برسید به شناسنامه رجوع بفرمایید
بره ناقلا
|
-
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
0
سلام آقای دکتر
یاد اون پژوی 504 قرمزتون بخیر...
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
0
انجا رفته سراسر بدنش انرژی و شادیه
دکتر یاسر کارگر
|
-
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
1
1
آقای دکتر بسیار فرد وطن دوست و منطقی بودند و وقتی فهمیدم مهاجرت کردند ، بسیار غمگین شدم برای کشورم و بسیار خوشحال شدم برای خودشان و خانواده شان و همچنین دانشگاه آدلاید.
امیدوارم همیشه منشاء خیر برای جامعه جهانی باشند و شاد و پرانرژی مثل همیشه پیروز باشند.
من و امثال من به این که شاگرد ایشان بودیم افتخار می کنیم.
دکتر دامپزشک
|
-
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
1
به نظر بنده بیان شرح هجران و خون جگر بیان تبعیض و عدم توجه به نخبه ها است هر کسی که توانش را دارد بهتراست مهاجرت کند
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
0
واقعا چرا ما اینقدر افسرده ایم در ادارات و غیره بهم کارداریم و اونجاچشمای هم شون برق شادی میبارد ما
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام به همگان. جالبه دیروز که استراحت کوتاهی می کردم از بس در فکر این مصاحبه بودم (احتمالاً) خواب دکتر همت زاده را دیدم! جناب آقای دکتر همت زاده با همان پرستیژی که از ایشان در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به یاد دارم با لیوانی چای در دست به مراسمی در دانشگاه تهران آمده بودند و همدیگر را دیدیم و فکر کنم مثلاً یک ربعی با هم صحبت کردیم و بیشتر مباحث هم حول و حوش همین مصاحبه و مهاجرت نخبگان و چرایی آن بود! خواب هم عالمی دارد! هر چند خواب حقیقی نباشد و ناشی از مرور خاطرات روزانه باشد.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
1
کدام نخبه دوست من اگه اینها نخبه باشن دنیا رو نخبه ور میداره دکتر همت زاده هم مثل خیلی از همکارا دکتر دامپزشک فقط راه دیگری رو انتخاب کرده وداره زندگیشو میکنه چرا الکی یه چیز کوچیک بزرگ میکنید میافتید بجون هم طرف خواب دیدن شو هم میاد تو سایت تعریف میکنه دلتون خوشه از طرف همکار
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
0
من دانشجوي آقاي دكتر بودم كاش ما حداقل به قول خودمون تحصيل كرده ها دست از بُت سازي بر ميداشتيم !!!!
همکار
|
-
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
1
0
ایشان تمام مراحل تحصیلی شان رادرایران گذرانده وازسرمایه ملی استفاده کرده اند ولی متأسفانه به جای اینکه تجربه وعلمشان راصرف مملکت خودشان کنند به خارج رفته .گیریم مسائل ومشکلاتی درایران داشتندولی این دلیل برترک مملکت نیست.مگرما دکترچمران رادربهترین دانشگاه آمریکا نداشتیم وآنهمه اصراربرماندنش درآنجا نبود؟پس چه عاملی باعث برگشت ایشان به ایران شد؟پس مسأله رادرچیزدیگری بایدجستجوکرد!!!
دکتر صادقی
|
-
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
1
1
من چند سال قبل زمانی که فهمیدم جناب اقای دکتر از ایران رفته خیلی ناراحت شدمو یاد زمان دانشجویی خودم افتادم که اقای دکتر اوایل خدمتشان بود و با تمام وجود تحقیق و مطالعه می کرد و همیشه بمن می گفت که اگر خدا بخواهد من روزی به تولید واکسن لوکوز در کشورم خواهم رسید ولی بااو که محقق سال 2000در کنگره بین المللی اسپانیا شد طوری رفتار کردند که وی ناگزیر به ترک ایران شد کما اینکه خیلی های دیگر هم مجبوز شدند. و اگر گفته می شود نخبه هستند واقعا اینچنین است .جنا ب دکتر برایم تعریف می کرد با اینکه اصلا نیاز مالی نداشتند اما تمام تابستانهای زمان مدرسه هر تابستان حرفه ای می اموختند و ایشان با خنده همیشه می گفت من یک ویروس شناس دامپزشک ماکانیک نقاش هستم.و واقعا در زمینه ویروس شناسی نابغه ای بودند. من همیشه برای او تلاش وافری که داشت ارزش قائل بوده و هستم.لطفا همکاران زحمت کشمان را قدر نهیم
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
1
0
خطاب به همکار- دلتون خوش است ها. من اگر پول داشتم و می تونستم همین امشب چمدانم را می بستم. بمونم که چی؟؟!!
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
1
0
جالب است, همه به جز یک نفر در مورد جان مایه اصلی بحث که آموزش دامپزشکی بود کامنت نگذاشته اند. همه در فکر این هستند که چرا فلانی رفت و چرا آمد. شاید این هم به ضعف آموزش و دانش ما بر میگردد. سعی کنیم اول پیش خدا بعد در پیش خلق خدا سربلند باشیم خواه در ایران خواه در در هرجای دیگر سرزمین خداوند. خداوند این را صریحا از ما میپرسد که مگر من زمینم را برای شما فراخ نیافریدم؟
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
0
1
خیلیها اگر پول داشتند چمدان خود را میبستند میرفتند مهم اینه که پول نداشته باشی ولی بخاطر نخبه بودن تورو وردارن ببرن وگرنه با پول میتونی تو بهترین دانشکدههای دنیا ادامه تحصیل بدی چنتا عکس با همکلاسیها واساتید بندازی بعد دوستان بگن عجب نخبه ای بود حتی خواب تورو هم ببینند ولی من اگر پول داشتم همینجا میموندم چون اگه پول خوب در بیاری همینجا برات اروپاست نخبه هم که نیستم پس همینجا میمونم تا پول دار بشم دلتون خوش است ها
دکتر انگلاسی+قنقرویا
|
-
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
0
1
بابا ول کنید مسخره کردین خودتونو با این کامنت های مسخره شماها آبروی هرچه دامپزشکه بردین با این کامنت هاتون یه کم مثبت فکر کنید شاید یک نفر غیر دامپزشک خواست یه سر به این سایت بزنه !!!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
0
0
دکتر انگلاسی+قنقرویا به هر سایتی سر نزن سرت درد میگیره از اسمی که براخودت انتخاب کردی میشه پی به شخصیتت برد
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
0
0
سلام دوستان عزیز نظرات همه شما بزرگواران محترم ولی من سال 80-81با ایشان پایان نامه داشتم و ایشان استاد راهنمای من بودند باور کنید بارها و بارها در اتاقشان در دانشگاه تهران با عصبانیت و برافروختگی وارد می شدند ونیم ساعتی رو روی صندلی می نشستند و سر خود را با دست فشار می دادند تا اینکه یک روز به من گفتند : پدرمو در آوردند بهع دعوت نامه هایی که از کشور های مختلف براشون فرستادند رو کهه از کشورهای مختلف مثل آمریکا ایتالیا و چند جای دیگه بود به من نشون دادند و گفتند به خدا من چند سال با این شرایط کاری و اعصاب خوردی که اینجا برای من بوجود آوردند دارم مقاومت می کنم چون من هیچ جای دنیارو باندازه وطنم دوست ندارم . اماحالا دوستان عزیز فکر می کنید چرا یکنفر انسان خودساخته که از کودکی در یک منطقه محروم بدنیا آمده و با کار وتلاش و سختی زندگی ، به مدارج بالای علمی رسیده وحالا هم همه را به قناعت دعوت می کند که نشانه راضی بودن از درامد اندک خود در ایران است به جایی میرسد که غربت را به وطن خود ترجیح می دهد ودر کشور دیگری بعنوان یک خارجی مشغول بکار می شود ؟ قضاوت عادلانه ان با شما دوستان محترم.
raiszadeh
|
-
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
2
آری آری زندگی زیباست،
زندگی آتشگهی دیرنده پابرجاست،
گر بیافروزیش رقص شعله اش از هر کران پیداست
ورنه خاموش است و خاموشی گناه ماست...


xyz
|
-
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
1
انقدر حرص نخورید؛ مملکت مارو ، سیاست ....... کرده، طوریکه نخبه ها بیکار و معتاد و ... شدند و افراد نالایق سر کار . نمونش همین اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه ازاد ...... برید از نزدیک ببینید ایا چیزی بارشون هست؟ {واقعا ناسیونالیسم بیچاره کرده}
کورش بزرگ اگه زنده بود میگفت خدایا مملکت منو از شر پارتی بازی و ناسیونالیسم بازی محفوظ بدار.
امیرناصر احسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
0
بسیارعزیز و متواضع هستند افتخارشاگردی ایشان برایم بسی خرسندکننده است خداوندنگاهدارش
دکتر امیرمحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
با سلام خدمت همکاران ،ضمن احترام به تمام نظریات شما بنده از شاگردان دکتر همت زاده بودم ایشان استادی بسیار مودب ،باهوش ، خاکی و در عین حال بسیار علمی و با سواد برای ایشان آرزوی موفقیت میکنم و پیروزیهای ایشان احساس شادی دارم
نظر شما
ادامه