کد خبر: ۱۷۹۹۹

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، دکتر صادق صالحی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح های توسعه دامپزشکی در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 56 مرکز به امور درمانی، 24 مرکز در حوزه مایه کوبی، 50 داروخانه در درمان دام و طیور و 3 آزمایشگاه تشخیصی و تخصصی دامپزشکی در این استان فعالیت می کنند و ما سالانه شاهد تحت پوشش قرار گرفتن بسیاری از حوزه های دام و طیور در قالب خدمات رسانی مثبت و سازنده هستیم.

وی گفت: استان اردبیل با داشتن بیش از 6 میلیون واحد دامی قطب تولیدات و فرآورده های دامی محسوب می شود که حفظ و حراست از این سرمایه عظیم برعهده ارگان تخصصی دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی اردبیل از نظارت ها بر بهداشت عمومی و مواد غذایی تولید شده به عنوان یک رسالت عظیم دامپزشکی یادکرد و افزود: دامپزشکی استان اردبیل با تحت پوشش قرار دان 151 واحد ماهیان سردآبی با ظرفیت 7 هزار و 600 تن، فعالیت 25 واحد ماهیان گرم آبی با ظرفیت 346 تن، واحد تکثیر ماهیان سردآبی با ظرفیت 2 میلیون و 500  هزار قطعه و 2 واحد تکثیر ماهیان زینتی با ظرفیت 20 هزار قطعه فعالیت مثبت و سازنده ای را در این بخش انجام می دهد.

دکترصالحی اهمیت امنیت و سلامت غذا را یادآور شد و گفت: در این میان سرمایه دامی کشور به عنوان مهمترین منبع تولید غذا بعد از نفت دومین ثروت ملی محسوب می شود.

وی مقابله با بیش از 1 هزار و 800  عامل بیماری که گاه بین انسان و حیوان مشترک هستند در کنترل، پیشگیری و ریشه کنی این بیماری ها تلاش و جدیت همه جانبه مدنظر و مورد تاکید است.

مدیرکل دامپزشکی اردبیل تصریح کرد: نظارت بهداشتی بر کشتارگاه ها، مراکز فرآوری و عرضه محصولات، کنترل کیفی و بهداشتی داروها و کارخانه های تولید خوراک از دیگر رویکردهای است که قطعا مورد توجه و دقت نظر می باشد.

 

 

نظر شما
ادامه