کد خبر: ۱۸۰۰۱

یک گله متشکل از 240 راس گوسفند و بز یک دامدار عشایری به نام منصور رنجبر در دشت قنات دهداری شهرستان کوار در استان فارس ظرف چند دقیقه بر اثر نوشیدن آب مسموم تلف شدند.
فرماندار شهرستان کوار یکشنبه شب با تایید این موضوع گفت : هر چند که در بررسی های اولیه گفته شده که علت از بین رفتن این تعداد دام نوشیدن آب آغشته به سم بوده ولی علت اصلی حادثه هنوز در دست بررسی است.

داریوش دهقانی افزود: همه دارایی این دامدار با 8 سر عائله، همین تعداد دام بوده که همگی آنها را در یک روز از دست داده است .

به گفته رنجبر صاحب دامهای تلف شده ، تانکر آبی را که برای آب دادن دامهایش آورده بود از نزدیک ترین تلمبه پر کرده بود و گوسفندانش نیم ساعت پس از نوشیدن آب آن و بدون اینکه امکان نجات هیچ کدام را داشته باشد جلوی چشمانش بر زمین افتاده و از بین رفته اند.

رنجبر اضافه کرد: تنها تعداد 60 راس از دامهای تلف شده بیمه بودند.

براساس این گزارش، برای تشخیص قطعی علت مسمومیت و چگونگی آن، از آب چاه کشاورزی، آب تانکر مصرف شده و لاشه دام ها نمونه برداری صورت گرفته و توسط اداره دامپزشکی به آزمایشگاه ارسال شده است.

این گزارش حاکی است در یک اقدام نوعدوستانه، تعدادی از اهالی محل و عشایر منطقه و روستاهای قنات، دهداری، جلال آباد، همدم آباد و خورگان شهرستان کوار تاکنون تعداد 50 راس دام به عنوان کمک برای جبران تلفات به این خانواده هدیه داده اند.

 

 

نظر شما
ادامه