کد خبر: ۱۸۰۵۰

 

دکتر رسول زرگرپور، استاندار اصفهان گفت: سازمان دامپزشکی نقش موثر و ارزشمندی در ارتقای سلامت انسان و دام ایفا می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان؛ دکتر رسول زرگرپور در دیدار دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور با ایشان اظهار داشت: سازمان دامپزشکی با توجه به وظایف و مسئولیت های خود، نقش مهم و انکارناپذیری در ارتقا سطح بهداشت و سلامت جامعه و همچنین تولید و اشتغال دارد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: اکثر فعالیت های دامپزشکی در بهداشت عمومی و اقتصاد خرد و کلان مهم و قابل توجه است.
وی با بیان اینکه دامپزشکی در سال های بعد از انقلاب رشد قابل قبولی داشته است، افزود: با توجه به اینکه استان اصفهان اولین استان صنعتی کشور است و در بخش توریسم و صنایع دستی نیز جایگاه خوبی در کشور دارد، کشاورزی و دامپروری در حاشیه قرار نگرفته و این بخش نیز توانسته جایگاه خوبی را در کشور به خود اختصاص دهد.
استاندار اصفهان در ادامه اظهار داشت: استان اصفهان در تولید مرغ رتبه ی اول را در کشور دارد و با تولید 5/1 میلیون تن شیر در سال نقش مهمی در تولید فراورده های لبنی کشور دارد .
استاندار اصفهان از این استان به عنوان یک استان تراز اول و پیشرفته یاد کرد افزود: مقوله ی بهداشت دام و انسان در اصفهان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
وی به حساسیت ها بر روی بهداشت و سلامت مواد گوشتی و لبنی اشاره کرد و افزود: توجه به بخش دامپزشکی به دلیل اینکه در سلامت افراد جامعه نقش اساسی دارد بسیار قابل توجه است.
زرگرپور با تاکید بر اینکه مدیریت استان حساسیت ویژه ای به موضوع سلامت دام دارد، افزود: مدیریت استان آماده ی هرگونه همکاری برای ارتقاء جایگاه بهداشت و سلامت دام با این بخش است.
وی با بیان اینکه وضعیت بهداشت در کشتارگاه ها بسیار مهم و حیاتی است ، افزود: مدیریت استان عزم خود را جزم کرده است که محصول سالم برای انسانهای سالم از کشتارگاه های سالم عبور کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار گفت: دامپزشکی نقش پررنگ در اقتصاد ملی و همچنین نقش کم نظیری در بهداشت و سلامت جامعه دارد.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان جمعیت دام به خوبی مدیریت شده است، افزود: امسال نسبت به سال قبل با همدلی و همفکری خوب مسئولان مربوطه بیماری های مربوط به دام در کشور کاهش چشمگیری داشته است.

 

 

نظر شما
ادامه