کد خبر: ۱۸۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور، جای دامپزشکی در این طرح را خالی برشمرد.

دکتر محمد سعیدی در نشست خبری خود با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی خواستار استفاده از ظرفیت های دامپزشکی کشور در طرح تحول سلامت در کشور شد.

وی با اشاره به جایگاه و نقش دامپزشکی در سلامت و جامعه اظهارداشت: این اداره کل در امنیت غذایی و سلامت مردم نقش تعیین کننده ای دارد.

دکتر سعیدی از نظارت بر تمامی واحدهای دامی و تولید دامی خبر داد و افزود: استان سمنان از نظر تولیدات داروی دامی جز دو استان برتر کشور است.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه 50 درصد داروهای دامی کشور در این استان تولید می شوند، ادامه داد: هم اکنون 13 واحد تولیدی فعال در بخش داروی دامی در استان سمنان بالغ بر 142 قلم دارو تولید می کنند.

وی به وجود بالغ بر دو میلیون و 100هزار واحد دامی دراستان سمنان اشاره داشت و افزود: دامپزشکی این استان سالانه به ازای هر واحد دامی مبلغی بالغ بر 100 هزار ریال را هزینه می کند.

دکتر سعیدی ادامه داد: 28 واحد مرغ تخم گذار، شش واحد پرورش شترمرغ، 71 واحد پرورش آبزیان و 42هزار کلنی زنبور در استان سمنان وجود دارد.

وی همچنین به وجود هفت کشتارگاه دام و شش کشتارگاه طیور در استان اشاره داشت و افزود: متاسفانه تمامی کشتارگاه های استان سنتی هستند که جای نگرانی است و در این بخش نیاز به کار بیشتری هستیم.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
0
0
جای دامپزشکی اصولا در تمام جاهایی که باید باشد,خالی است. چیز تازه ای نیست
نظر شما
ادامه