کد خبر: ۱۸۲۱۵

جشن برداشت میگو با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و سایر مسئولین ارشد استانی در محل سایت گواتر برگزار شد .
دکتر خلج در حاشیه این مراسم، با اشاره به تاریخچه پرورش میگو در سطح دنیا و کشور ایران، اظهار داشت عامل موفقیت و حراست از سرمایه گذاری در صنعت پرورش میگو، اجرای دقیق ضوابط سازمان دامپزشکی می باشد .
 وی در ادامه، پایش و ردیابی ویروس بیماری لکه سفید در میگو را قبل از مشاهده علایم بالینی بیماری، همانند گزارش هواشناسی دانست که باید با برنامه ریزی مناسب آماده واکنش سریع بود .
 رئیس سازمان دامپزشکی کشور، همچنین در این بازدید از تلاشها، تعامل و همکاری بین ادارات کل شیلات و دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان  در ردیابی و شناسایی به موقع ویروس بیماری لکه سفید و اجرای اقدامات بهداشتی قرنطینه ای علیرغم کمبود نیروی انسانی در ادارات دامپزشکی شهرستانهای چابهار و کنارک قدردانی نمود.
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این مراسم بیان داشت: پرورش میگو بسیار حساس بوده و الزامات و ضوابط تخصصی خود را می طلبد.
 دکتر صالحی با اذعان به نقش حیاتی ضوابط دامپزشکی گفت: برای پایداری صنعت میگو باید ضوابط دامپزشکی را مورد توجه قرار داد، هرچند در مرحله اجرا ممکن است سخت بنظر آید ولی اجرای آن در روند تولید پایدار، بسیار کمک کننده و مهم است .
 گفتنی است در این مراسم معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاونین امور عمرانی و توسعه مدیریت و منابع استانداری، رئیس سازمان تحقیقات شیلات، سایر مقامات استانی و بهره برداران بخش خصوصی حضور داشتند.

 

 

نظر شما
ادامه