کد خبر: ۱۸۲۲۱

دکترعلی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌های آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی استان قزوین، بخش آزمون‌های کنترل دارو در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره ‌کل دامپزشکی قزوین راه‌اندازی شد.

وی افزود: با آموزش سه تن از کارشناسان این آزمایشگاه در مرکز ملی تشخیص، از این پس انجام آزمون‌های کنترلی، شیمیایی و میکروبی در این آزمایشگاه صورت می‌گیرد.

رئیس آزمایشگاه مرجع مواد غذایی با منشاء دامی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: آزمون‌های شیمیایی دارو شامل تعیین درصد خلوص، ویسکوزیته، حجم و وزن و آزمون‌های میکروبی دارو شامل شمارش کلی باکتری‌های مزوفیل، تشخیص و شمارش کپک و مخمر، استافیلوکوکوس اورئوس، پزودوموناس ائروژینوزا و سالمونلا می‌باشد.

دکتررضایی در پایان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی بخش آزمون‌های دارو در آزمایشگاه مرجع قزوین گفت: با توجه به مکاتبه مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، از این پس آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های معین سازمان دامپزشکی کشور در این زمینه همکاری خواهد نمود.

 

 

نظر شما
ادامه