کد خبر: ۱۸۲۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

نوزدهم شهریور ماه 93 شبکه یک سیما در برنامه زنده عصرگاهی خود به موضوع حیات وحش پرداخت و مهمان برنامه هم همکار محترم دکتر ایمان معماریان بود که در زمینه حیات وحش به فعالیت می‎پردازد.

مجری در بخشی از برنامه خطاب به این همکار دامپزشک گفت : پزشکان روپوش می‎پوشند و همه آنها را دکتر صدا می‎کنند و به نظر می‎رسد شما در این زمینه مظلوم هستید.

دکتر معماریان در پاسخ گفت : به پزشکان برنخورد! ولی کار ما هم علمی‎تر از آنان است و هم سخت‎تر. آنها فقط به یک گونه اشراف دارند در حالی که ما به آناتومی و فیزیولوژی و داروها و بیماریهای گونه‎های مختلف با خصوصیات متفاوت آگاهی داریم و تازه باید در تشخیص به کشف بپردازیم در حالی که پزشک از بیمار می پرسد و او هم از تب، دل درد و غیره شکایت می‎کند.

البته در حاشیه این برنامه باید گفت که هم پزشک و هم دامپزشک به جای خود محترم و به جهت خدمت خود قابل تقدیر است. من دوستان و همکاران پزشک قابل توجهی دارم که بارها با آنان مطالبی علمی و مباحثاتی به اشتراک گذاشته ایم و باید این فرهنگ دو قطبی (پزشک - دامپزشک) به تعامل (پزشک و دامپزشک) برابر مفهوم سلامت واحد one health که در دنیا هم مطرح است تغییر یابد تا جامعه هم به ارزش فعالیت دامپزشکان به جای خود بیشتر پی ببرد.

متاسفانه مردم آگاهی بسیار ناچیز و کمی از توانمندیهای دامپزشکان بخصوص در حوزه های بالینی و درمانگاهی و جراحی و غیره دارند و به همین دلیل هم تصور درستی از جایگاه سلامت محور یک دامپزشک در جامعه ندارند.

 

منبع: وبلاگ دکتر محمد لطفی زاده

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
-
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
0
0
با سلام
از پاسخ محکم آقای دکتر معماریان تشکر میکنم خداوند به ایشان عمر با عزت عنایت فرماید.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
0
0
آنقدر در شرایط بد و غیر معقول و به دور از جایگاه خود هستیم که دلمان را همین رخداد های ناچیز هم خوش می کند . خودم را میگویم عقده ای شده ام در کشوری که اهمیتم را درک نمیکنند و مجبودم مدام و به زور جایگاهم را در ذهنیت همگان باز کنم و باز کارم بی نتیجه بماند.
آناجان
|
-
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
0
0
در کشور ما دام ارزش ندارد تا دامپزشکش ارزش داشته باشد کافیست یکیدوسال خشکسالی بیاد دامدار بیچاره ور شکست شود و....الفرار
سنجاقک
|
-
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
0
دکتر ایمان معماریان و بقیه دامپزشکان جهان، همگی فرشتگانی هستند که برای کمک به حیوانات به زمین آمده اند . دکتر معماریان شما یک فرشته اید ، خداوند به شما عمری بلند و با عزت عطا کند.
نظر شما
ادامه