کد خبر: ۱۸۳۱

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: کشتارگاه‌های سنتی غیربهداشتی تعطیل می‌شوند.

دکتر مجتبی نوروزی پنج‌شنبه 26 فروردین در مراسم افتتاح کشتارگاه صنعتی طیور و صنایع بسته‌بندی آمل با بیان اینکه هم‌اکنون 206 واحد کشتارگاه صنعتی طیور در کشور فعال است، اظهار داشت: 115 واحد کشتارگاه صنعتی طیور دیگر نیز در کشور در حال احداث است.
وی با بیان اینکه بیشتر این واحدها در دولت نهم ساخته و بهره‌برداری شده است، گفت: با این روند به افق چشم‌انداز 20 ساله کشور در بخش دام و طیور نزدیک شده‌‌ایم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر لزوم رعایت مسایل بهداشتی و زیست محیطی در کشتارگاه‌های صنعتی تاکید کرد و بیان داشت: از آنجایی که شیوع بیماری‌ها در واحدهای سنتی دام و طیور بسیار بالا است، درصدد تعطیلی این واحدها نیز هستیم.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: امروزه مدت زمان اجرای طرح‌های عمرانی بخش کشاورزی همانند دیگر بخش‌ها کاهش یافته به طوری که اکنون شاهد افزایش تعداد طرح‌های قابل اجرای صنعتی در بخش کشاورزی کشور هستیم.
صادق خلیلیان با بیان اینکه هم‌اکنون همدلی و تلاش همه جانبه‌ای برای آبادنی و پیشرفت کشور به وجود آمده است، افزود: روند تولید محصولات کشاورزی از روش سنتی به مدرن تشدید شده است و به وضوح شاهد این امر هستیم.
مدیرعامل کشتارگاه آراست آمل نیز در گزارشی اعلام کرد: این کشتارگاه با 100 میلیارد ریال اعتبار که 35 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بنگاه‌های زودبازده اقتصادی است احداث شده است.
مسعود علیپور با بیان اینکه این کشتارگاه در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع در سه بخش مرغ مادر، گوشتی و هلندی احداث شده است، ادامه داد: ظرفیت تولید این کشتارگاه سالانه 15 هزار تن به صورت گوشت گرم و منجمد است.
وی به پیشرفته بودن مراحل کامل کشتارگاه طیور در این واحد صنعتی اشاره کرد و عنوان داشت: این کشتارگاه ظرفیت نگهداری ‌هزارو 800 تن گوشت مرغ را دارد.
به گفته علیپور با بهر‌برداری از این طرح برای 113 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

 

نظر شما
ادامه