کد خبر: ۱۸۳۳۰

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: برخی دامداران با اکیپ های دامپزشکی مبارزه با بیماری های دامی، در این استان همکاری نمی کنند.

دکتر منصور صمصامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری دامداران در همه روستاهای استان زنجان، برای مبارزه با بیماری های دامی و تحت پوشش قرار دادن 100درصد دام ها بسیار تاثیر گذار و مهم است.

وی یادآورشد: متاسفانه برخی از دامداران سخت کوش این استان، با اکیپ های دامپزشکی اعزامی به مناطق برای مبارزه با بیماری های دامی همکاری نمی کنند و این اقدام باعث می شود تا همه دام ها علیه بیماری های دامی واکسینه نشوند.

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره دامپزشکی استان زنجان گفت: همکاری و آگاهی دامداران باعث می شود تا پوشش ایمنی در روستاها افزایش یافته و از بروز برخی بیماری ها مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

دکترصمصامی بروسلوز' تب مالت' را یکی از بیماری های مشترک بین انسان و دام ذکر کرد و افزود: نبود آگاهی در خصوص چگونگی دفع بهداشتی جنین سقط شده توسط گوسفند و بز، منجر به بروز این بیماری در میان افراد و دام ها می شود.

وی تاکید کرد: استفاده از فراورده های خام دامی این دام ها از قبیل پنیر تازه و شیر نجوشیده، باعث ابتلای انسان به بیماری بروسلوز 'تب مالت' است.

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، از برگزاری کلاس های توجیهی به دامداران در این استان خبر داد و گفت: این کلاس ها با همکاری دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان و استانداری برگزار خواهد شد.

دکترصمصامی با اشاره به واکسیناسیون دام ها در سطح این استان اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سالجاری 428 هزار و 142 راس دام تحت پوشش واکسیناسیون بیماری بروسلوز' تب مالت' قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: اولویت در واکسیناسیون دام ها با مراکز و روستاهایی است که کانون بیماری در آن منطقه باشد.

دکترصمصامی افزود: عملیات مبارزه با بیماری بروسلوز' تب مالت' تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره دامپزشکی استان زنجان گفت: دامدارانی که با اکیپ های دامپزشکی در راستای مبارزه با بیماری ها و واکسیناسیون دام ها همکاری و تعامل نداشته باشند به فرمانداران و بخشداران مناطق معرفی خواهند شد تا از طریق شوراهای هر شهر و روستا در این خصوص اعمال نظارت شود.

 

 

نظر شما
ادامه