کد خبر: ۱۸۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

دکتر مصطفی کنارکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: درج کد رهگیری بر روی محصولات مرغ کشتار روز برای نخستین بار در کشور توسط اداره کل دامپزشکی خوزستان به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور و در استان خوزستان به‌صورت سراسری در کل شهرستان‌ها به مرحله اجرا درآمده و با اجرای آن همه مرغ‌های کشتار روز تولیدی کشتارگاه‌های طیور استان در بازار دارای کد رهگیری شدند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود: مصرف کنندگان از این به بعد قادر خواهند بود به سامانه شماره 30008903 پیامک کنند تا از زمان پرورش، کشتار، محل کشتار، حمل‌ و نقل و... مرغ در تلفن‌همراه خود اطلاعات به دست آورند و بیش از پیش نسبت به نظارت بهداشتی دامپزشکی بر فرآیند تولید گوشت مرغ در کشتارگاه و مراکز عرضه اطمینان حاصل کنند.

کنارکوهی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح نظارت بهینه بر ارسال مرغ پرورشی از مرغداری‌ها به کشتارگاه است، عنوان کرد: مقدمات اجرای این طرح از یکسال پیش آغاز شده و هماهنگی‌های لازم با تعاونی مرغداران و کشتارگاه‌های طیور استان به عمل آمده و امکانات و تجهیزات مورد نیاز توسط کشتارگاه‌های طیور خریداری و نصب شده است.

وی گفت: به شهروندان و هم استانی‌ها توصیه می‌شود در زمان خرید مرغ کشتار روز به تاریخ تولید و انقضاء و نیز کد رهگیری ذکر شده بر روی محصولات توجه و در صورتی که محصولاتی فاقد کد رهگیری باشد به عنوان محصول غیرمجاز شناخته شده و از خرید آن خودداری کنند و موضوع را به اداره‌های دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

این مسئول در پایان عنوان کرد: از اهداف جانبی این طرح ساماندهی ناوگان حمل و نقل مرغ زنده کشتاری، ساماندهی ناوگان سردخانه‌دار ویژه حمل و نقل مرغ کشتار روز و صدور گواهی بهداشتی حمل مرغ زنده از مرغداری به کشتارگاه است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر ..کارشناس طیور استان......
|
-
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
0
0
بسیار کار جالبی و سختی در این استان خوزستان انجام گرفته چون هماهنگی چندین بخش برای این کار لازم است افرین به مدیر کل این استان/ کاش در استان ما ... این کار انجام میگرفت تا مرغداریهای ما هم ساماندهی میشدند
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
0
0
این کار سختی است و کوشش میخواهد کاش در استان ما هم اجرا می گردید خوزستان کار ردیفی را انجام داده چون همه چیز باید از ماشین حمل مرغ کد دار تا گواهی خروجی کددار و...بیمه واکسیناسیون بیماری .. باید تو سیستم جی ای اس و قرنطینه ثبت بشود که هماهنگی واحد طیور بهداشت و قرنطینه را میطلبد این کار کاش در همه استانها انجام بشه چون تنها روشی که وضعیت مرغداریها ساماندهی میشود.کاش مدیر کل ما هم از شما یاد می گرفت...
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
0
0
این طرح در گیلان و برای اولین بار در کشور و بصورت همزمان در کلیه کشتارگاههای طیور استان از تاریخ اول دی ماه 1392 به اجراء درآمد. مسئول فنی کشتار گاه طیور
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
0
0
البته این طرح در خوزستان از سال 92 کلید خورد و تابستان 93 بصورت 100 درصد به اجرا درامد
نظر شما
ادامه