کد خبر: ۱۸۴۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگویی درباره موضع این سازمان برای مصرف خمیر مرغ گفت: واحدهایی که دارای مجوز از سازمان باشند، هیچ مشکلی ندارند.

مهدی خلج

دکتر مهدی خلج افزود: وزارت بهداشت نیز با واحدهای تولیدکننده خمیر مرغ که دارای مجوز و کد بهداشتی هستند، مشکلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از خمیر مرغ بهداشتی و تهیه‌شده از واحدهای مجاز هیچ مشکلی را به‌وجود نخواهد آورد.

گفتنی است، در حالی که هنوز اذهان عمومی از مسئله روغن پالم در فرآورده‌های لبنی پاک نشده است، دوباره داستان تکراری سه سال گذشته که درباره خمیر مرغ و تهیه آن از تمامی اجزاء، امحاء و احشاء مرغ بود، قوت گرفت؛ به‌گونه‌ای که این بار مسئولان سازمان ملی استاندارد و تحقیقات نسبت به ابطال برخی واحدهای غیرمجاز اقدام کردند، به‌گونه‌ای که معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که بیش از ۳۵۰ واحد تولیدی سوسیس و کالباس در کشور داریم که در ۸۲ درصد یعنی ۲۸۸ واحد آن بافت‌های غیرمجاز دیده شده که تعلیق پروانه‌های آنها انجام شده است.

وحید مرندی توصیه کرده است که ضایعات مرغ باید خوراک دام و طیور شود، لذا تولید هرگونه پنیر مرغ برای استفاده در فرآورده‌های گوشتی ممنوع است. این در حالی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سال‌های اخیر بارها درباره خمیر مرغ و استفاده از آن در کارخانه‌های سوسیس و کالباس هشدار داده و موضع خود را اعلام کرده بود.

حال بار دیگر نظر نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های استاندارد و دامپزشکی کشور به این مسئله جلب شده و به گفته مهدی خلج، واحدهایی که دارای مجوز از این سازمان هستند، نظر وزارت بهداشت را تأمین کرده و فرآورده خمیری تولیدشده از آنها دارای مشکل نیست.

 

منبع: ایانا

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
0
0
من موندم سازمان دامپزشکی و یا جامعه دامپزشکان چرا به جای حمایت از غذای سالم ( که جزء شعارهای اصلی سازمان دامپزشکی است)، طرف کارخانه داران را می گیرند؟؟!!.
همکار
|
-
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
0
0
بایستی این مساله را مد نظر قرار داد که خمیر مرغ ذاتا ماده مضری نیست و در تمامی دنیا نیز استفاده میشود . اگر خمیر مرغ از صنایع سوسیس و کالباس خذف شود این مسئله برروی قیمت تمام شده سوسیس و کالباس اثر افزایشی خواهد داشت . در این صورت مرغ های مادر که در تهیه خمیر مرغ استفاده میشوند چه خواهند شد .خیلی از مرغداران نیز واحدهای تولیدی خود را تعطیل خواهند کرد و بر روی افزایش قیمت تخم مرغ اثر خواهد گذاشت و اگر این خمیر مرغ در مصارف غذای دام استفاده گردد بهای تمام شده تولید غذای دام افزایش خواهد یافت
نظر شما
ادامه