کد خبر: ۱۸۴۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

دستهای پشت پرده برای صادرات دام زنده/جیب پر پول دلالان از واردات گوشت قرمز

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه میزان نیاز به گوشت قرمز در کشور کمتر از میزان تولیدات است گفت: در این شرایط تنها دلالان هستند که سود می برند، چرا که برابر با میزان صادرات، واردات انجام داده و سودهای هنگفت به جیب می زنند.

علی ایرانپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با دلایل آزادسازی صادرات دام و بلاتکلیفی 15 هزار گوسفند در گمرک، گفت: کشورسالیانه حدود یک میلیون و 200 هزارتن گوشت قرمز در کشور نیاز دارد که حدود 80 درصد آن تولیدات داخلی و 20 درصد نیز از کشورهای مختلف وارد می شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: آمارها حکایت از ضرورت توسعه زیر ساختها برای رسیدن به مرز خود کفایی دارد، از این رو صادرات در شرایط کنونی منطقی نیست، چراکه به ازای میزان صادرات مجبور واردات هستیم.

وی ادامه داد: اکنون این موضوع به نفع دلالانی بوده که می توان رد پایشان را در افزایش صادرات رصد کرد، چرا که  با افزایش صادرات نیاز بیشتری به واردات خواهیم داشت و در اینصورت سود آنها نیز افزایش می یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به ناهماهنگی موجود میان دستگاه ها تصریح کرد: این ناهماهنگی باعث شده که 15 هزار گوسفند برای خروج از کشور در گمرکات کشور منتظر مجوز باشند، چراکه تعرفه بالا باعث سردرگمی دامداران در گمرک شده و نیاز است که تکلیف دامداران هرچه زودتر روشن شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با افزایش نرخ ارز، شاهد افزایش قاچاق دام زنده بودیم و این موضوع انگیزه ای برای قاچاق دام زنده ایجاد کرده بود، اما اکنون با صادرات دام زنده، فرصت را برای دلالان فراهم کرده ایم که این موضوع با اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: زمانی باید به دنبال صادرات بود که مازاد تولید داشته باشیم، در صورتی که اکنون تولیدات داخلی، نیاز کنونی را هم پوشش نمی دهد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس همچنین با اشاره به نزدیکی عید سعید قربان گفت: مصرف گوشت قرمز در این ایام افزایش می یابد و صدور چنین مجوزهایی در این زمان جای تعجب دارد، اکنون از یک سو دامدار سر در گم مانده و از سوی دیگر با کمبود دام زنده در ایام عید باید در انتظار افزایش قیمت ها باشیم.

 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
0
دمت گرم
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
0
0
ایشون در پاراگراف پنجم فرموده اند که دامداران در گمرکها بلاتکلیف هستند. سپس در پاراگراف ششم ، صادر کنندگان را دلال دانسته اند. لطفا به ایشان یه پیام بدید تا مشخص کنند که این صادر کننده ها دلال هستند یا دامدار یا همان وارد کننده. همچنین ایشان در صحبتهای قبلی که در حکیم مهر مورخ 24 تیر با عنوان ««دکتر ایرانپور: فرصت 10 روزه کمیسیون کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ارائه مدارک مربوط به واردات گوشت»» درج شده را بخوانید. ایشان در پاراگراف اول فرموده اند که ««متأسفانه چون میزان تولید کشور پاسخگوی نیاز داخلی نیست، مجبور می شویم 20 درصد نیاز گوشت قرمز کشور را از خارج وارد کنیم »». ولی در پاراگراف اول این متن نوشته که «« میزان نیاز به گوشت قرمز در کشور کمتر از میزان تولیدات است»» از حکیم مهر درخواست دارم تا در مورد این تناقض ها بررسی کند. البته مطالب قبلی ایشان نیز دارای تناقض به نظر می رسید.
نظر شما
ادامه