کد خبر: ۱۸۴۵۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
poster-1393

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، نخستین روز هفته دامپزشکی با شعار "دامپزشکی و بهداشت عمومی" آغاز می شود و نشست خبری رییس سازمان دامپزشکی کشور و مدیران کل استانی، رییس سازمان نظام دامپزشکی و روسای شورای نظام استان‌ها و معاونت های بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی و  حضور در رسانه‌ها و همچنین شرکت در نمایشگاه گیاهان دارویی ستاد توسعه علوم و فن آوری گیاهان دارویی معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری از جمله برنامه های این روز است.

برگزاری مانور نقش دامپزشکی در مقابله با تهدیدات زیستی با مشارکت سازمان ملی پدافند غیر عامل،  برنامه ای است که برای دومین روز از این هفته پیش بینی شده است؛ دومین روز از هفته دامپزشکی "دامپزشکی و واکنش سریع (دامپزشکی و پدافند غیر عامل)" نامگذاری شده است.

بر اساس این گزارش، سومین روز از هفته دامپزشکی، "دامپزشکی و حقوق حیوانات" نامگذاری شده است که برنامه هایی از جمله برگزاری نشست و جلسات تخصصی توسط ادارات کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست و همچنین برگزاری نشست عمومی با موضوع حقوق حیوانات پیش بینی شده است.

چهارمین روز از هفته دامپزشکی، "دامپزشکی  و سلامت جامعه" نامگذاری شده است که در این روز، مدیران کل دامپزشکی و روسای شبکه های دامپزشکی شهرستان ها یا مسئولین دفتر نمایندگی ولی فقیه، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور خواهند بود.

روزهای دوازدهم تا چهاردهم مهرماه نیز به ترتیب با عناوین "دامپزشکی و امنیت غذایی"، "دامپزشکی و نظارت‌های بهداشتی" و "دامپزشکی و توسعه پایدار" نامگذاری شده اند که  در این روزها نیز برگزاری نشست‌ها و جلسات تخصصی توسط تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی مرتبط با موضوع، حضور فعال اکیپ‌های دامپزشکی و ناظرین شرعی در مراکز عرضه و کشتار دام، برگزاری همایش تخصصی نقش دامپزشکی در سلامت و اقتصاد ملی و  تقدیر از پیشکسوتان و زحمت‌کشان دامپزشکی پیش بینی شده است.

 

 

برچسب ها: هفته دامپزشکی،
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
0
همه چي بود جز دامپزشكي و تحقيقات
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
0
آیا درد دل های سایر رده ها خصوصا کارشناسهای ارشد شنیده می شود ؟ که به دکتر های دامپزشک ک مساوی کارشناس ارشد هست تمام مجوزها داده می شود ولی به ارشد ها فقط مجوز مایه کوبی ؟ چرا؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
0
کارشناسان ارشد نیز آخر 6 سال عمر طلایی خود را صرف دامپزشکی نموده اند . چرا هیچ گونه جایگاهی در سازمان ونظام دامپزشکی ندارند ؟ و صدای آنها شنیده نمی شود ؟
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
0
دامپزشکی و پژوهش چه شد؟؟؟ هر سال یک روز به این نام بود، امسال چرا نیست؟ متاسفم
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
والا وضع دامپزشک ها خیلی توپه همین مونده کارشناسیا اعتراض کنن
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0


با عرض سلام
در پاسخ به آن همکار محترم کارشناس ارشد که فرمودند چرا مجوزها به دکتر ها داده می شود
دوست عزیز ، موضوع کاردان و یا کارشناس بودن شما نیست. بخشی از تعریفی که برای شغل دکتر دامپزشک وجود دارد طبابت و درمان و یا همان اشتغال به امور درمانی می باشد ، که شامل شناخت پروسه ی بیماری (شناخت عامل - اتیولوژی - همه گیری - تفسیرداده های آزمایشگاهی و پاراکلینیکی) و در نهایت درمان می باشد.
متاسفانه بدعت بد و غیرکارشناسانه ای که در سیستم دامپزشکی ایران بوجود آمده ، به هردانش آموخته ای پروانه ای داده شده که نوعی خودش را مشغول کند ، غافل از اینکه چه عواقبی را به دنبال دارد.
همکارمحترم کارشناس ارشد شما یا انگل شناسی خوانده اید یا بافت - یا فیزیولوژی و ... رشته ی شما بالینی نیست.
محل کار برای شما در آزمایشگاه های تشخیصی و تحقیقاتی می باشد نه درمانگاه !!! آن هم به عنوان کارشناس، نه صاحب پروانه ی آزمایشگاه .
مثال شما به مانند فوق لیسانس های گروه پزشکی را می ماند که ادعای طبابت و مطب پزشکی را دارند که قطعا به جا و شایسته نمی باشد.
از سوی دیگر فرمودین که کارشناس ارشد مجوز مایه کوبی گرفته (که اگر منظورتان پروانه ی مرکزمایه کوبی باشد ) اشتباه شده و نباید این مجوز به شما تعلق می گرفته ، چرا که این در حیطه ی فعالیت دکتران دامپزشک می باشد .
موفق باشید

دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
بسمه تعالی
با سلام و احترام به همگان
در سالیان قبل در کمیته سایر رده های دامپزشکی سازمان نظام دامپزشکی و به مناسبت های دیگر بارها مطرح کردم که سایر رده های دامپزشکی (که با این اسم زیاد موافق نیستم و امیدوارم تغییر یابد) باید خودشان را اثبات کنند و برای اثبات خودشان نباید به نفی دیگران اقدام نمایند که به ضررشان تمام می شود. در همان کمیته یکی از همکاران محترم علوم آزمایشگاهی مدعی بود که نسخه بنویسند و اشکالی هم ندارد که وقتی با نشان دادن مدارک از کشورهای دیگر به ایشان نشان دادم که ادعای ایشان بی اساس است قدری هم با حقیر دلخوری داشتند. واقعیت هم این است که دامپزشک مسئول بهداشت است و باید این مسئولیت را بقیه ارج نهند. متاسفانه وقتی در دانشگاه تهران استاد جراحی یک مهندس علوم دامی را با خود می برد و اجازه جراحی می دهد و او هم بعد چند سال مدعی می شود و خود را هم دکتر می نامد و مواردی از این دست همین مشکل پیش می آید. دوستان سایر رده می دانند که بیشترین حمایت را در حکیم مهر در طول شش سال مسئولیت از آنان داشتم و هرجا که شد و به هر مناسبت در پیامهای مختلف به نقش آنان اشاره نمودم و خواستار این بودم که در جایگاه خود به درستی بکار گرفته شوند و حتی چند استاندارد شغلی هم اختصاصا برای آنان نگارش کردیم لذا با علم به این موضوع ناراحت نمی شوند که از برخی آنان انتقادی داشته باشم. سایر رده های دامپزشکی آنقدر توانمندی دارند که اگر علمی به موضوع فعالیتشان نگاه کنند حتماً جایگاه بهتری خواهند داشت و نیازی به شنیدن عنوان (دکتر) ندارند تا بخواهند خود را اثبات کنند. دوستی هم که فرموده اند کارشناس ارشد و دکتر (دامپزشک) مساوی هستند اشتباه نموده اند. امیدوارم هم تعداد واحدهایشان را بنگرند هم بخصوص عناوین واحدهایی که گذرانده اند. این گونه اظهار نظرها جز تضعیف سایر رده های دامپزشکی نتیجه ای دیگر در پی نخواهد داشت. در پزشکی هیچ پیراپزشکی به خود جرأت نمی دهد که کار پزشکی کند اما متاسفانه در دامپزشکی دکترای علوم دامی با شجاعت در روزنامه همشهری آگهی می دهد و طبابت می کند، تکنسین جراحی می کند، کاردان دامپزشکی در دامداری دارو تجویز می کند و برخی هم که ادعای تساوی با دامپزشک دارند. کاش مسئولین برای این موضوع چاره نمایند.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0


بنام خدا
سلام
من هم با دوستان موافق هستم ، همکاران محترم سایر رده ها ( کارشناسان و کارشناسان ارشد ) تحصیلاتشان در زمینه ی علوم پایه دامپزشکی است ، که البته درجای خود بسیار مهم و کلیدی ، اما اجازه ندارند در بخش بالینی و کلینیکی مداخله و حتی راجع به آن اظهار نظر نمایند که دلایل آن را همکاران در ذیل اشاره داشتند . از طرف دیگر تمام این ادعاها و کج خلقی های کارشناسان محترم ، بار دیگر با تاسف بسیار ، ضعف های متولیان دامپزشکی کشور (گروه دامپزشکی وزارت علوم ، دانشکده های دامپزشکی ، سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی) در بحث جذب بی رویه ی و بی برنامه ی دانشجو و بیکاری فارغ التحصیلان را پر رنگ تر می سازد .
به امید بهبودی حرفه ی دامپزشکی
همکار

ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0

با عرض سلام و تشکر از جوابیه مدیر مسئول محترم به اطلاع جنابعالی برسانم که کاش به کارشناسان ارشد مجوز آزمایشگاه می دادند که در زمینه تخصص آنها می باشدو یک نوع تشخیص وکمک به جامعه دامپزشکی می باشد .
-تعداد واحد مسئله مهم است ولی هر چه باشد ارشد ها هم 6سال را تحصیل نموده اند .
- مجوز آزمایشگاه و مرکز مایه کوبی و دارو خانه که طبابت نمی باشد .و-این که گفتم مجوز مایه کوبی نه مرکز مایه کوبی بلکه همان واکسیناتور می باشد که به افرا د دوره دیده در جهاد کشاورزی با مدرک دیپلم هم این مجوز را می دهند
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
0
همکار عزیز پروانه آزمایشگاه به کارشناس ارشد تعلق نمی گیرد
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
0
مدیر مسئول حکیم مهر،
در آستانه عید سعید قربان و روز دامپزشکی، از شما درخواست می کنم امسال عکس ذبح حیوانات را به هیچ وجه نمایش ندهید. فکر می کنم یکی از ریشه های خشونت علیه حیوانات در ایران، عادی شدن ذبح حیوان در برابر چشمان بچه ها و بزرگسالان می باشد. شاید این اقدام، قدمی کوچکی باشد که در روز عید قربان به ذبح حیوانات در خارج از کشتارگاه بشدت معترض است. دوستان عزیزی که موافق و یا مخالف نظر اینجانب هستن لطفا نظر بدهند.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
0
0
دامپزشکی و پژوهش کجاست؟
دکتر شاهو قهرمانی - متخصص پاتولوژی
|
-
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
0

امروز در مهاباد مثلا مراسم روز دامپزشک برگزار شد!!!
ردیف های اول تا دهم سالن محل برگزاری، همه بودند بجز دامپزشکان!!!
از بقال و چقال تولید کننده جوجه و مرغ و گوشت و عسل و کره و پنیر گرفته تا بحران دریاچه ارومیه و خلاصه از هر دری سخنی به میان آمد، بجز دامپزشک و بدبختیاش!!!!
من خواستم به نمایندگی از طرف دامپزشکان بخش خصوصی مهاباد، چند نکته ایراد دار رو که از سخنان سخنرانان همین جلسه ورداشته بودم، در 5 دقیقه مطرح کنم که اول قولشو دادن اما بعد که نوبتم رسید، نذاشتن!!!
باور بفرمایید حتی بطور نمادین هم از دامپزشکان نامی برده نشد!!!!!
من حتی جوّ اونجا رو به کمک گزارشگر صدا و سیمای مرکز مهاباد، رسانه ای هم کردم!! حتی با مدیر کل دامپزشکی استان هم یک مناظره سریع ترتیب داده شد! البته اگه سانسورش نکنن و پخشش کنن . . .
و در نهایت ، بنده به نشانه اعتراض به ممانعت از صحبت کردن بنده بعنوان یک دامپزشک در روزی که متعلق به خودم بود، ضیافت وزین ناهار رو ترک کردم . . .
نظر شما
ادامه