کد خبر: ۱۸۴۷۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
بر اساس مفاد این طرح، حدود 70 درصد از استخدام‌های صورت گرفته از نیروهای مقطع کاردانی خواهد بود ...
2-2284[1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مهدی خلج در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی گفت: درحال حاضر انباشت و افزایش تولید در گوشت مرغ وجود دارد که با توجه به بازارهای منطقه از جمله کشورهای عراق، عربستان سعودی‌، آذربایجان و ... زمینه‌های مناسب برای صادرات این محصولات به وجود آمده است.

وی ادامه داد: روسیه هم با توجه به اتفاقات اخیر و این که مقامات این کشور واردات هر گونه محصولات و کالا را از کشورهای غربی تحریم اعلام کرده‌اند ایران می تواند بخش عمده‌ای از نیاز روسیه را تامین کند.

رییس سازمان دامپزشکی گفت‌:‌ سازمان دامپزشکی در این راستا اطلاعات مورد نیاز و در خواست شده از طرف مقامات روسی را آماده کرده و برای آن‌ها ارسال کرده است که امیدواریم به این ترتیب صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ به این کشور آغاز شود.

خلج اظهار کرد: تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند از این شرایط ویژه بهره مند شوند و محصولات خود را به روسیه صادر کنند که دارای خط اتوماتیک تولید باشند که طیور به صورت کامل تخلیه کرده و بتواند محصولی سالم و بهداشتی را به صورت پایدار به روسیه صادر کنند.

خمیر مرغ تولید شده تحت نظارت دامپزشکی مشکلی ندارد

خلج اظهار کرد: در ارتباط با خمیر مرغ نیز وزارت بهداشت تاکید داشت که آن دسته از منابعی که قابل اطمینان نیست باید جمع‌آوری و برخورد شود که البته تولیدکنندگان خمیر مرغ که از سازمان دامپزشکی مجوز دارند و نظارت‌های لازم بر آن‌ها انجام می‌شود هیچ مشکلی ندارند.

صدور گواهی بهداشتی برای صادرات 93 هزار گوسفند

وی با بیان این‌که تاکنون گزارشی درباره تلفات گوسفندهای صادراتی در گمرک‌های کشور وجود نداشته است، گفت: مشکل صادرات دام سبک نیز از چند شب گذشته با تصویب در شورای اقتصاد حل شد و سازمان دامپزشکی تاکنون برای 93 هزار راس دام سبک گواهی بهداشتی صادر کرده است که بالغ بر 110 هزار راس دام نیز در قرنطینه‌ها وجود دارد.

توصیه‌های دامپزشکی برای ذبح دام در عید قربان

وی از استقرار 1797 اکیپ نظارت ثابت و سیار ذبح در عید قربان خبر داد و گفت: از مردم درخواست می‌شود به جای ذبح در کوچه و خیابان نذر خود را با نظارت‌های بهداشتی و شرعی لازم ادا کنند.

وی افزود: 288 کشتارگاه مجاز و بهداشتی و 65 کشتارگاه صنعتی در کشور وجود دارد که کاملا تحت نظارت سازمان دامپزشکی بوده و مردم می‌توانند از این طریق دام‌های نذری خود را به صورت بهداشتی و شرعی ذبح کنند.

خلج گفت: علاوه بر این در سال گذشته بالغ بر 904 اکیپ نظارتی ثابت و 893 اکیپ نظارتی سیار در کشور در ایام ویژ‌ه‌ای مانند عید قربان فعالیت می‌کردند که در اکیپ‌ها 1070 نفر دامپزشک، 1996 بازرس بهداشت گوشت و 526 ناظر شرعی فعالیت داشتند که به نظر می‌رسد در سال جاری نیز همین تعداد در سراسر کشور مستقر باشند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: قطعا هر دامی که خارج از فضای مجاز ذبح شود یک تهدید از نظر بهداشتی به شمار می‌رود و این ذبح غیر بهداشتی است اما می توانیم از این تهدید به عنوان فرصت استفاده کنیم.

خلج گفت: فراهم کردن بستر لازم برای ذبح بهداشتی و شرعی در ایامی مانند عید قربان به عنوان روزهای تعطیل، می تواند این تهدید را به فرصت تبدیل کند و از مردم می خواهیم برای کاهش مخاطرات و ریسک‌های موجود به جای ذبح در هر کوچه و خیابانی ادای نذر خود را در فضاهای مجاز که می تواند این مخاطرات را کاهش دهد انجام دهند چرا که در این مکان‌های تعریف شده ناظران ذبح شرعی و بهداشتی به صورت کامل بر روند ذبح نظارت داشته و پس از آن شست و شو و ضدعفونی های لازم انجام می‌شود. همچنین دام‌های قربانی می توان در اطراف شهرهای بزرگ در فضاهای کشتارگاهی تعریف شده ذبح کرد.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته بر ذبح 170 هزار راس دام زنده و 95 هزار لاشه کشتار شده دراین ایام خاص نظارت شده و بازرسی‌های لازم صورت گرفت.

فلزات سنگین در 16 کارخانه مکمل سازی بوده است

وی اعلام کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته از 22 کارخانه مکمل سازی 16 کارخانه فلزات سنگین‌شان بالاتر از حد مجاز بود اما سازمان دامپزشکی به جای اعلام و رسانه‌ای کردن آن با همه این کارخانه‌ها جلسات متعددی برگزار کرد و هشدارهای لازم را به آن‌ها داد.

رییس سازمان دامپزشکی ادامه داد: پس از این که با همه کارخانه‌های مورد نظر اتمام حجت شد به گونه‌ای فرایند را مدیریت کردیم که در حال حاضر همه کارخانه‌های مورد نظر خط تولید را از این نظر اصلاح کرده و در حال حرکت به سمت استانداردسازی تولید خود هستند. همچنین در موارد دیگر نیز که داروهایی در بازار کشف شده که دچار نقص بوده‌اند قبل از استفاده و به محض عرضه به بازار جمع‌آوری شده و درحال برخورد با آن‌ها هستیم.

تلفات هاری در ایران یک دهم جهان

رییس سازمان دامپزشکی گفت: سال گذشته 70 هزار نفر در جهان بر اثر بیماری هاری که عمدتا گزش توسط سگ‌های ولگرد صورت گرفته بود جان خود را از دست دادند که این میزان تلفات در ایران تنها هفت نفر بود که البته حیوان گزیدگی و تلفات ناشی از آن بسیار بیشتر از آن است.

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک ارومیه
|
-
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
0
0
طرح که باد هواست بیا من اونقدر طرح بدم برا بیرون اومدن دامپزشکی از این اوضاع خراب
اما تا وقتی دولتهای اصولگرا یا اصلاح طلب یا اعتدال و... ضرورت دامپزشکی رو درک نکنن اعتبار بی اعتبار.
البته اونم شما باید بعنوان رییییییییس بهشون یادآور بشین
البته اگه ...
درضمن شما دست و پای بچه ی مردم رو به صورت غیر قانونی و غیر عقلانی در زمینه ی دادن مجوز امور درمانی نبند ایجاد 7000 شغل و دلسوزیت پیش کش
خواننده
|
-
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
0
0
مدیر محترم وبسایت حکیم مهر
بی زحمت به عنوان انتخابی خود برای بیماری هاری نگاه کنید اگر 70000 تقسیم بر 7 کنید 10000 بدست می آید درحالیکه شمایک دهم ذکر کرده اید.
بی زحمت اصلاح فرمائید
خواننده
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
0
0
با سلام و احترام.
احتمالاً منظور رییس سازمان دامپزشکی نسبت مرگ ناشی از هاری به حیوان گزیدگی بوده است، نه تعداد تلفات هاری.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
0
0
با سلام و احترام و سپاسگذاري از زحمات جناب آقاي دكتر خلج چند پيشنهاد داشتم .اول با توجه به اينكه ايران از جمله كشورهاي وارد كننده گوشت و مرغ از استراليا و برزيل و غيره دارد چطوري ميشه به كشور همسايه روسيه صادر كنه . چرا كه هزينه هاي زياد وارد كردن گوشت قرمز و سفيد و بالطبع با هزينه كم وارد كشور روسيه شود لطفا توضيحي در اين باب بفرمايند .
سوال دوم چرا در بحث واردات گوشت از كارشناسان ( ليسانس مواد غذايي با سابقه )كه حداقل 15 سال دسابقه ر ادارات دامپزشكي را دارند استفاده نمي كنند با توجه به اينكه در سنوات گذشته فقط كارشناسان دامپزشكي در بحث واردات گوشت قرمز استفاد مي شد آيا بهتر نيست كه اين كارشناسان با تجربه دوباره به چرخه بازديد و بارزسي گوشت در كشتارگاه هاي برزيل - تركيه و غيره برگردند و حتي ميشه اين گونه بيان كرد كه به همكاران دامپزشك بر نخورد كه اين كارشناسان در هياتي همراه بعنوان كمك به همكاران دامپزشك مشغول بشوند چرا كه بر همگان معلوم و آشكار است كه كارشناسان دامپزشكي مي توانند در قسمتهاي مختلف مانند ذبح - بازرسي - اسخوان گيري - چربي گيري و بسته بندي - سردخانه ها و حمل با خوروهاي سردخانه نقش بارز و ارزنده اي داشته باشند چرا كه همكار دامپزشك به تنهايي نمي توانند در همه قسمتها حضور فعال داشته باشد و هرگنه نقص و اشتباهي در اين مقوله بطور مثال عدم چربي گيري مناسب مي توانند در تناژ بالا هزينه هاي بسيار سنگيني به كشورمان بزند . در واقع مي توان از خساراتعمده به علت عدم كارشناسي در واردات گوشت به علت كم بودن كارشناس در آن كشتارگاه كاست چربي گيري يكي از كوچكترين و ساده ترين روش بود كه اشاره شد در صورتي كه خود لاشه گوشت از نظر سلامتي - نداشتن بيماري و بسته بندي و حمل مناسب و غيره هر كدام به تنهايي مي تواند مشكلات ثانويه بيشتري بوجود آورد
موضوع دوم . ما از آقاي دكتر خلج تقاضا داريم به استان قزوين با توجه به نزديكي راه سفر نمايد و در جلسه پرسش و پاسخ با تمامي پرسنل شاهد حل مشكلات ساير رده ها خصوصا تكنيسن ها و فوق ديپلم و غيره بشويم چرا كه اين جلسات بازدهي كار بالا خواهد برد
کارشناس
|
-
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
0
0
آقای دکتر خواهشا یه فکری برای کارشناسا هم بکنید گناهی مرتکب نشدند شدند کارشناس علوم آزمایشگاهی دامپزشکی .
دامپزشک از ارومیه
|
-
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
0
0
آقای دکتر لطفا شعار ندین عمل کنید. من مطمئنم 7000 که نه 0/7 شغل هم نه شما و نه بقیه همکاراتون نمیتونید ایجاد کنید.شماها جاتون راحته کیفتون کوکه مهم هم نیست دامپزشکای این مملکت دارن چیکار میکنند. جای خجالت داره پزشک عمومی معمولی این کشور ماهی 7 میلیون پول بگیره اونوقت دامپزشک عمومی این کشور ماهی 500 هزار تومن بگیره اونم اگه همون شغل رو هم بتونه پیدا کنه.متاسفم برای همتون و بیشتر برای خودم
دامپزشک ارومیه 2
|
-
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
0
0
آقای محترمی که خود را خواننده معرفی کرده اید:
آیا آمار حیاتی خوانده اید؟ آمار اعلامی توسط ریاست محترم سازمان صحیح است چون اگر نسبت 7000 مرگ در جهان را با جمعیت هفت میلیاردی حساب کنیم نیجه اش 7 مرگ در 7 میلیون بدست می آید ولی نسبت 7 مرگ در ایران به جمعیت 70 میلیونی را مقایسه کنیم ، نسبت یک دهم را می توانی بدست آوری. همچنین آقای محترم دیگری که خود را دامپزشک از ارومیه معرفی کرده اید ، همین اقدامات ریاست محترم سازمان ، آغازی است برای حرکتی بزرگ. چرا شما اینقدر بدبین هستین. امیدوارم کمی خوش بین تر شوید.
دامپزشک جوان
|
-
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
0
0
بنده بتازگی فارغ التحصیل شده ام ، درحین تحصیل از اوضاع نابسامان دامپزشکی به اندازه کافی مطلع شده بودم اما در حال حاضر که سروکارم با سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی است به عمق عقب ماندگی این حوزه پی می برم، گویی از در و دیوار این ادارات بی روحی می بارد و بی انگیزگی در بین عوامل و کارکنان بخوبی مشهود است ،شرایط کار و کارفرمایی و ندادن مجوز و ... از یک سو و از سوی دیگر برخوردهای نامناسب و برخی چشم و هم چشمی ها و خیلی از مسائل دیگر که همه ی همکاران از آن آگاهند، این ها را برای کسانی نوشتم که می گویند اینقدر نسبت به این رشته سیاه نمایی نکنید و بدبین نباشید ،انصافا نمی توان وضع موجود را با خیلی از رشته ها مقایسه کرد چه برسد به اینکه با حوزه پزشکی آن را مقایسه کرد ،جسارت حقیر را ببخشید ، اینجانب شواهد عینی خود از زمان تحصیل تا به الان را بطور خلاصه بیان نمودم . باتشکر
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
0
0
با سلام می گویند یک ده اباد بهتر از صد شهر خراب لطف نمایند وضعیت معیشت وامنیت شغلی دامپزشکان بخش خصوصی علی الخصوص مسئولین فنی بهداشتی موجود را سرو سامان دهند بعد به فکر افزایش جذب ومسائل دیگر باشند تا دیگر همکاران مشتاق به حضور در عرصه دامپزشکی لااقل کورسوی امیدی به رشته انتخابی خود وفعالیت دامپزشکی داشته باشند(دامپزشک -مسئول فنی بهداشتی)
رزیدنت طیور
|
-
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
0
0
ازین وعده ها زیاد شنیدیم. بشنو و بگذر. باور نکن
صبوری
|
-
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
0
0
از دکتر خلج به خاطر پیشنهاد این طرح بسیار ممنونیم. امیدوارم با ارایه چنین طرح هایی زمینه اشتغال دامپزشکان جوان هر چه بیشتر فراهم شود.
ارشد دامپزشکی
|
-
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
0
باسلام. کاش سازمان فکری هم برای مقاطع ارشد دامپزشکی داشته باشه. حرفی هم از کارشناسی نیست. به چه امیدی باید درس خواند...........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارشد
|
-
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
0
0
بخشید تکلیف لیسانس ها و فوق لیسانس های دامپزشکی چی میشه؟
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
0
اصولن راحت ترین و کم خرج ترین راه جلب محبوبت مثل همیشه برای همه مسئولین دادن وعده ی خوش برای آینده است که اینها فقط چند جمله کم خرج بوده و هیچ هزینه ای هم ندارد. زیرا که ظاهرن هیچ ارگان نظارتی بر جملات و وعده های مسئولین در هیچ بخش کشور وجود ندارد من با 38 سال سن هنوز از هیچ مسئول مملکتی خاطره ندارم که گفته باشد مثلن ما فلان حرکت مثبت را انجام داده ایم و این هم آمار و نتایج مثبت آن برای ارائه و مشاهده ! همیشه میگویند مثلن هزاران فرصت شغلی طی یک سال آینده ایجاد میشود . حالا تا یک ساله دیگر چه کسی یادش میماند ایشان چه گفته اند !!!! برای و معمولن سنگ بزرگ علامت نزدن هست.
مشکل اصلی دامپزشکان در حال حاضر فرصت های شغلی مناسب باشان و منزلت ایشان است.
راستی چند نفر از مسئولین هستند که از این بی خبر باشند ؟!
با آرزوی روزی که مسئولین مسئولیت پذیر باشند
من ا... توفیق
نظر شما
ادامه