کد خبر: ۱۸۴۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

رزمایش سراسری پدافند غیرعامل سازمان دامپزشکی و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها با رویکرد واکنش سریع در مقابل تهدیدات زیستی، در دومین روز از هفته بزرگداشت دامپزشکی با شعار دامپزشکی و واکنش سریع برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، این رزمایش با فرماندهی دکتر جمال‌الدین جاویدی معاون بهداشتی و پیشگیری بعنوان جانشین رئیس سازمان دامپزشکی و با مشارکت سازمان ملی پدافند غیرعامل، اداره کل پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای مرتبط صبح امروز (چهارشنبه نهم مهر ماه 93) در سالن جلسات، با رمز یا زهرا (س) و با یاد شهدای سالهای دفاع مقدس برگزار شد.


برگزاری این پدافند با فعال سازی اتاق بحران ستاد مرکزی و اتاقهای های بحران استانی با حضور مدیران، دستگاهها و سازمانهای مرتبط به صورت میدانی و رومیزی انجام شد. در اتاق های بحران فرماندهی حادثه، ارشد امنیت، ارشد هماهنگی، ارشد روابط عمومی، مجری مانور و روسای بخش های عملیات، پشتیبانی، برنامه و بودجه، مالیاداری، در این رزمایش حضور داشتند و ایفای نقش نمودند.


این رزمایش در 8 استان البرز، مازندران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، آذربایجان غربی، ایلام و هرمزگان به صورت میدانی و در بقیه استان‌ها به صورت رومیزی برای بیماری‌های فرضی هاری، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب خونریزی کریمه-کنگو، لکه سفید میگو، نیوکاسل، مشمشه، بروسلوز، شاربن، لمپی اسکین و مخاطرات بهداشتی شیر خام و گوشت قرمز انجام شد.
فرماندهی حادثه با همکاری سایر مدیران، مدیریت اقدامات لازم برای شناسایی و بررسی منشاء و عامل بیماری در استان، تشخیص، کنترل و مقابله با بیماری‌ها و معرفی دستگاه‌های ذی ربط برای کمک به این امر را بر عهده داشت.


در حاشیه این مراسم دکتر حسینی جناب، مشاور مدیرکل پدافند غیرعامل در خصوص این مانور گفت: در مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان دامپزشکی، ستاد بحران مرکزی سازمان با کمک ستادهای بحران استانی، با تجهیزات ارتباطی و تصویری به بررسی تهدیدات و سناریوهای بیماری‌های دامی استان‌های کشور می‌پردازند.
به گفته وی در این رزمایش، مدیریت منابع، فرماندهی حادثه، مدیریت تیم‌های عملیاتی و ... مورد تمرین و آموزش قرار می‌گیرد تا به صورت پیش‌فرض به تهدیدات طراحی شده در سرعت مناسب پاسخ دهد.
دکتر جناب، با اشاره به تشکیل ستاد بحران به صورت واقعی در کشور گفت: یکی از تهدیدات زیست محیطی کشور بیماری آنفلوانزای پرندگان بود که ستاد بحران در آن زمان تشکیل و اقداماتی برای مقابله و پیشگیری از این بیماری در کشور انجام داد.
وی افزود: این ستاد چند سالی است که در کشور آغاز به کار کرده است و برای رسیدن به آمادگی لازم نیاز به برنامه چند ساله دارد.


مشاور مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در زمان بحران، سیستم فرماندهی حادثه متشکل از مسوولان سازمان در اتاق بحران تشکیل و فعال می‌شود و حالت نیمه‌نظامی و سلسله مراتبی تشکیل می‌شود تا کارها با شرح وظایف مشخص انجام و از موازی‌کاری و تداخل کار جلوگیری شود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک پدافندی
|
-
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
0
0
نشستند و خوردند و برخاستند لطفا نتایج پدافند عامل را تشریح فرمایند غیر عامل پیش کش جناب فرمانده
دامپزشک
|
-
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
0
متن رو خوب بخون و مطمئن باش که نوشته است. در متن اومده که «به گفته وی در این رزمایش، مدیریت منابع، فرماندهی حادثه، مدیریت تیم‌های عملیاتی و ... مورد تمرین و آموزش قرار می‌گیرد تا به صورت پیش‌فرض به تهدیدات طراحی شده در سرعت مناسب پاسخ دهد.» اگه مطالب اضافی هم میخوای به قسمت پایگاه بسیج سایت سازمان مراجعه کن و در مورد پدافند غیر عامل مطالب مفیدی برداشت کن. بنده در اجرای مانور یکی از استانها بودم و نکات بسیار مفیدی در بر داشت.
نظر شما
ادامه