کد خبر: ۱۸۴۹۶

دکتر سیدحسین رضوانی، بعد از ظهر امروز در رزمایش پدافند غیرعامل تهدیدات زیستی مازندران با محوریت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در قائمشهر برگزار شد، افزود: هر گونه شک به آنفلوآنزای پرندگان و سایر بیماری‌های ویروسی نیازمند نمونه‌برداری از همه واحدهای بومی و صنعتی محل وقوع و روستاهای اطراف نیز است.

وی اظهار داشت: وقتی بحث بیماری آنفلوآنزای پرندگان مطرح می‌شود با وجود ترسناک بودن این عنوان، ولی همچنان مقاومت‌ها و مخالفت‌های روستاییان علیه انهدام پرندگان خانگی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران به مشکل معدوم‌سازی پرندگان بومی اشاره و تصریح کرد: واحدهای صنعتی به علت بیمه بودن با ماموران مرتبط همکاری دارند ولی روستاییان به ماموران اجازه معدوم‌سازی نمی‌دهند و در برخی موارد اقدام به کتک زدن ماموران می‌کنند.

وی همچنین افزود: در زمان اجرای رزمایش همکاری و حضور به خوبی مشاهده می‌شود ولی در زمان وقوع بحران واقعی هیچ دستگاهی آماده نیست و کسی پای کار نیست و ما در این بخش و نیز برای هماهنگی روستاها، سرپرستان خانوار و صنایع همیشه با مشکل مواجه می‌شویم.

دکتررضوانی با بیان اینکه در سال گذشته مورد خاصی از این نوع بیماری در استان مازندران گزارش نشده است، اذعان داشت: ولی در سال‌های قبل،تلفات بالایی اتفاق افتاد.

به گزارش فارس، این رزمایش به صورت عملیاتی با تشکیل 10 اکیپ عملیاتی،تامین تجهیزات و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان مازندران و شهرستان قائمشهر در محل مرغداری گوشتی 50 هزار قطعه‌ای روستای قادیکلای شهرستان با رمز عملیاتی "امام محمد باقر(ع)" اجرایی شد.

 

 

نظر شما
ادامه