کد خبر: ۱۸۵۰۰


دکتر سید اصغر برائی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک مشترک بین انسان و حیوان بیماری هاری است.

وی تصریح کرد: متاسفانه درمان این بیماری بسیار مشکل و در مواردی غیر ممکن است به صورتی که بسیاری از حیوانات و انسان‌هایی که به بیماری هاری مبتلا می‌شوند، در مدت زمان محدودی جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: به دلیل اهمیت مقابله با این بیماری، طرح‌هایی به صورت دائمی از سوی دامپزشکی استان البرز اجرا می‌شود.

برائی‌نژاد ادامه داد: در همین رابطه طی روزهای نهم و دهم مهر ماه نیز یک طرح جامع در شهرستان نظرآباد از توابع استان البرز تحت عنوان مانور عملیاتی مقابله با بیماری هاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح نهادهای مختلف مانند فرمانداری نظرآباد، اداره ‌کل پدافند غیر عامل استانداری البرز، دانشگاه علوم پزشکی البرز،‌محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری نظرآباد مشارکت دارند.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز افزود: در زمان اجرای این طرح سگ‌های ولگرد در نظرآباد معدوم و سگ‌هایی که برای محافظت از باغ‌ها و گله‌ها در این شهرستان توسط کشاورزان و باغداران و دامداران نگهداری می‌شوند، واکسینه می‌شوند.

برائی‌نژاد بیان داشت: هدف از اجرای این طرح که به صورت پایلوت در نظرآباد اجرا می‌شود، دست‌یابی به راهکارهای علمی و عملی برای کنترل بیماری هاری در حیوانات، اطلاع‌رسانی در رابطه با راه‌های انتقال بیماری به انسان و به طور کلی محیط و افزایش ایمنی حیوانات است.

وی در پایان از شهروندان نظرآبادی به ویژه باغداران و دامداران خواست تا در اجرای مانور مقابله با بیماری هاری با ماموران اداره کل دامپزشکی استان البرز همکاری لازم را داشته باشند.

 

نظر شما
ادامه