کد خبر: ۱۸۵۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور فعالیت‌های دامپزشکی را در راستای حفظ سرمایه‌های دامی عنوان کرد و به انجام ضوابط قرنطینه‌ای در برابر نوعی بیماری در مرزهای شرقی و غربی در شش ماهه اخیر اشاره کرد.

دکتر مهدی خلج در نشست خبری در جمع خبرنگاران تأمین سلامت مردم و بهداشت فرآورده‌های خام دامی را بعد دیگری از فعالیت‌های دامپزشکی عنوان کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تعامل میان دوسازمان دامپزشکی و شیلات، افزود: با نظارت‌های مستقیم صورت گرفته بیماری جدید در شیلات وجود ندارد.

وی به فعالیت‌های کارخانجات سوسیس و کالباس اشاره کرد و افزود: گوشت‌های تولیدی در این کارخانجات تحت نظارت دامپزشکی تولید می‌شود و بر طبق آیین‌نامه‌ها و چارچوب‌های بهداشتی تهیه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تاکنون در کارخانجات تولیدی سوسیس و کالباس مشکلی مشاهده نشده است و هیچ نگرانی وجود ندارد، در ارتباط با کارخانجات تولید دارو‌های دامی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 168 کارخانه تولید دارو‌های دامی در کشور فعال است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به ظرفیت گوشت منجمد به میزان 2 میلیون تن در سردخانه‌های کشور اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی در ادامه نشست با اهالی رسانه خاطرنشان کرد: در بحث تولید نهاده‌های دامی بطور مثال می‌توان کنجاله سویا را در کشور تولید و نیاز‌ موجود را برطرف کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اختصاص هزینه‌ 45 هزار میلیارد تومانی دولت برای ارزش غذایی پروتئینی موجود در کشور، باید توجه خاصی نسبت به جلوگیری از بیماری‌ها و حفظ پروتئین‌های موجود صورت پذیرد.

رجائی با اشاره به 14 مهرماه روز دامپزشکی، قانون دامپزشکی را قدیمی عنوان کرد و افزود: با طرح اصلاح قانون‌های جدید و همکاری سازمان دامپزشکی کشور می‌توان به رشد بیشتر علمی در این زمینه دست پیدا کرد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس به شایع شدن بیماری‌های مشترک پرداخت و تأکید کرد: در حال حاضر بیماری به نام بیوتروریسم که توسط آمریکایی‌ها طراحی شده منشأ بروز بیماری‌های مشترک است که باید با هوشیاری و آگاهی از شیوع این بیماری‌ها در کشور جلوگیری کرد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
0
بفرمایید که رئیس سازمان غذا و دارو پس چی میگه؟ واقعیت یکی از این دو است، مگه نه؟؟؟
نظر شما
ادامه