کد خبر: ۱۸۵۴۸
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
در این مراسم رئیس مجلس، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر بهداشت، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی به ایراد سخنرانی پرداختند ...
22222

- مراسم روز ملی دامپزشکی، عصر روز دوشنبه 14 مهر ماه در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید.

- یکی از نکات قابل تقدیر مراسم امسال، حضور پررنگ مقامات کشوری در سطوح بالا بود که در سال های اخیر بی سابقه بود.

- در این مراسم دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، دکتر عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، آیت الله حسن عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور به ایراد سخنرانی پرداختند.

- دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی و دکتر حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی نیز در مراسم حضور داشتند.

- اجرای مراسم را همانند سال های اخیر دکتر محمد نظری، دامپزشک و چهره نام آشنای صدا و سیما بر عهده داشت.

- علیرغم اشتغال بیش از 30000 نفر از اعضای صنف دامپزشکی در بخش خصوصی، متاسفانه نماینده هیچ یک از تشکل های صنفی و سازمان نظام دامپزشکی به ایراد سخنرانی نپرداختند.

- سخنرانی دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی، بسیار قوی، تاثیرگذار، مستدل و تحسین برانگیز بود و اهمیت دامپزشکی و لزوم توجه بیشتر به آن را در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون رئیس جمهور به بهترین شیوه بیان نمود که تشویق شدید حضار را درپی داشت.

- در این مراسم از 7 قلم داروی مرتبط با حوزه دامپزشکی (شامل سفتیفور سدیم، سوسپانسیون تزریقی پنی سیلین، متوکلوپروماید، پروبیوتیک، هگزا متیلن تترامین، لوامیزول هیدروکلراید، ترکیب اسیدهای معدنی)، واکسن تب برفکی تولید داخل و همچنین کیت الایزای جذبی تشخیص بیماری یون رونمایی شد.

- در پایان مراسم از تعدادی از دامپزشکان پیشکسوت و نمونه تقدیر به عمل آمد. لازم به ذکر است که تعدادی از دامپزشکان حاضر در مراسم، از ضابطه مند نبودن انتخاب دامپزشکان نمونه در چنین مراسمی گلایه نمودند که در آینده ای نزدیک به این موضوع خواهیم پرداخت.

- یکی از حاشیه های مراسم، اجازه ندادن مسئولین حراست سالن همایش سازمان محیط زیست به مدعوین برای بردن تلفن همراه و یا تبلت به داخل سالن بود که این امر مشکلاتی را برای شرکت کنندگان در مراسم به وجود آورده بود.

- در پایان مراسم از شرکت کنندگان در مراسم به صرف شام پذیرایی به عمل آمد. اغلب مدعوین این مراسم از کیفیت پذیرایی انجام شده، رضایت داشتند.

- بازتاب مراسم روز ملی دامپزشکی امسال در صدا و سیما بسیار خوب بود و بخش های مختلف خبری اخبار مربوط به این مراسم را پوشش دادند.



گزیده ای از سخنرانی های انجام شده در مراسم روز دامپزشکی

دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور

- ایران در بین 15 کشور همسایه دائماً در معرض هجوم انواع بیماری های دامی قرار دارد.

- طی 11 ماه گذشته بیماری های دامی دو بار از مرزهای غربی و شرقی کشور هجوم آورده اند که اگر این بیماری ها توسط سازمان دامپزشکی به سرعت تشخیص و با اعمال ضوابط قرنطینه ای کنترل نمی شدند، می توانست تمامی کشور را آلوده کند.

- 25 درصد ارزش افزوده تولیدات دامی کشور به سازمان دامپزشکی اختصاص دارد.

- بدون مجوز دامپزشکی امکان صادرات یک کیلوگرم محموله دامی هم وجود ندارد.

- سازمان دامپزشکی کشور تاکنون وظایف بالغ بر 20 هزار نفر را برون سپاری و خصوصی سازی کرده است.

- در برخی مواقع برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد که به نقاط دورافتاده و صعب العبور کشور برود و خدمات دامپزشکی ارائه دهد و مجبوریم با اعتبارات محدود خود این خدمات را ارائه دهیم.

- باید بخش قابل توجهی از یارانه بخش سلامت به اعتبارات سازمان دامپزشکی تخصیص یابد.

 

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

- علت حضورم در این مراسم اهمیت کار شما و خداقوت گفتن به مسئولان دامپزشکی است که جمعیتی پرتحرک و اثرگذار در کشور هستید. کار شما از نظر امنیت غذایی، افزایش بهره‌وری و سلامت و بهداشت کشور حایز اهمیت است.

- جمعیت دامپزشکان جمعیتی پرتحرک و اثرگذار است.

- قطعاً باید در زمینه واردات محصولات دامی سخت‌گیری کنیم، زیرا یک دوره‌ای به این امور بی‌توجهی شد و مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد. به طور مثال واردات دام زنده از همسایگان شرقی موجب بروز بیماری تب برفکی شد که این موضوع ضررهای عمده‌ای را به دامداران داخلی وارد کرد.

- مقوله بهداشت محیط‌ دام و انسان با هم مرتبط است و بر یکدیگر اثر می‌گذارد.

- باید از واردات و انتقال محصولات دامی و پروتئینی از کشورهای همسایه به داخل کشور جلوگیری کرد، زیرا کشورهای همسایه در این حوزه از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

- در مجلس برخود وظیفه می‌دانیم که از بخش دامپزشکی نیز حمایت کنیم و اگر در همین راستا پیشنهادات خود را به صورت یک بسته ارائه کنید در مجلس مورد توجه قرار می‌دهیم.

- راهکار توسعه این حوزه حمایت از بخش خصوصی است.

 

مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی

- کارکنان سازمان دامپزشکی صادقانه و همیشه در پی سلامت دام و به تبع آن غذای جمعیت کشور هستند و آن را با دقت و سرعت پیگیری می کنند‌.

- روسیه بعد از مشکلاتی که با اتحادیه اروپا پیدا کرده است به خیلی از فرآورده های دامی ما نیاز دارد و علاقه‌مند به واردات این فرآورده‌‌ها است. با وجود علاقه مندی و آمادگی دو کشور، اما تاکنون این کشور اجازه واردات یک کیلو گوشت مرغ را از ایران نداده است، زیرا به ملاحظات بهداشتی خود در این زمینه کاملاً تاکید دارد.


دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

- هزینه نظارت دامپزشکان بر کشتارگاهها، مراکز دامی و بخشی از تولید مواد غذایی بر عهده خود تولید کننده است. متأسفانه دامپزشکان ما از همان که باید نظارت کند،‌ حقوق می گیرد و طبیعی است که این نظارت ناقص باشد. نظارت دامپزشکی باید از بخش تولید، مستقل باشد. از مجلس و دولت می خواهم این مشکل را حل کنند.

- درخواست می کنم ناظران دامپزشکی ما مستقیم کارمند و مأمور دولت باشند.

- 70 درصد از بیماریهای نوپدید نیز مربوط به بیماریهای مشترک انسان و دام است.

- اگر جامعه دامپزشکی می خواهد مجد و عزت خود را بازیابد باید نقش ویژه تری در محیطهای علمی و دانشگاهی ایفا کند.

- جامعه دامپزشکی باید مورد توجه دولتمردان، سیاستگزاران، قانونمداران و همه مردم باشد.

- وزارت بهداشت برای حذف روغن پالم موجود در برخی از مواد لبنی توقع همکاری و حمایت های بیشتری از سوی جامعه دامپزشکی و تولید کنندگان در این بخش را داشت.

- لازم است باقیمانده سموم و ذخایر آنتی بیوتیکی در برخی از مواد گوشتی حذف شود.

- وزارت بهداشت آمادگی لازم برای همکاری و حمایت از دامپزشکان و وزارت جهاد کشاورزی در قالب طرح تحول نظام سلامت را دارد.

 

انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
جالبه تنها دكتر هاشمي فهميده نبايد ناظران دامپزشكي از صاحبان كارخانه حقوق بگيرند! كاش و ايكاش و هزاران ايكاش دامپزشكي زير نظر وزارت بهداشت بود.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
اگر مسئولان دامپزشكي از زياده خواهي دست بردارند و اجازه بدهند ما دامپزشكان مظلوم زير نظر وزارت بهداشت برويم، قطعا تحول سلامت شامل ما هم خواهد شد اگر برخي ها از ميز رياست دست بكشند و اجازه بدهند دامپزشكي زير نظر بهداشت بره در اينصورت دامپزشكي ايران به سمت شكوفايي خواهد رفت و در حال حاضر تنها مسير اين شكوفايي از طريق وزارت بهداشت ميسر است و گرنه تاكنون سازمان دامپزشكي و وزارت كشاورزي ما را در باتلاقي تنها گذاشته اند و محكم به ميزشان چسبيدند.
دامپزشک
|
-
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
عزیز دل برادر.تنها کسی که اعلام کرد دامپزشک نباید حقوقشو از کارفرما بگیره وزیر بهداشت بود. بقیه جسارت عنوان کردن این فضاحت رو نداشتن.هرچند تو حوزه غذاودارو هم ناظرین بهداشتی از کارفرما حقوق میگیرن
دامپزشک
|
-
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
به عنوان یک مسئول بهداشتی کشتارگاه شخصا از دکتر هاشمی!!!!!!!!تشکر میکنم.ریاست سازمان دامپزشکی به دنبال بخشی از بودجه سلامت است تا نور چشمی های عزیز را به عنوان دامپزشک دولتی استخدام کند تا بخش خصوصی از این هم بیشتر خوار و خفیف شود.
ناظر
|
-
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
جالب است حتي به رييس نظام دامپزشكي كه انتصابي و از خودشان است اجازه سخنراني ندادند بيچاره بخش خصوصي به چي دلش خوش باشه؟؟؟؟
بشير
|
-
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
جهت اطلاع جناب دكتر صفري پرچم آرم سازمان محيط زيست در سالروز دامپزشكي جا دارد ولي نظام دامپزشكي خير !!!!!! (لطفا به پرچم پشت سر سخنرانها دقت كنيد). با اين اتحاد و هميستگي بخش خصوصي بايد فكر نان باشد كه خربزه آب است. حداقل دم وزير بهداشت گرم كه هواي بخش خصوصي رو داشت .
بينا
|
-
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
از قديم گفتن حرمت امامزاده را متولي نگه ميدارد وقتي حرمت بخش خصوصي رو سازمان دامپزشكي نگه نميدارد ميخواهيد كارفرماها نگه دارند!!!!!!!! خدا رو شكر رييس نظام دامپزشكي هم دولتي است!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
دم رييس مجلس گرم راهكار توسعه دامپزشكي را در حمايت از بخش خصوصي ميداند آقايان دولتي لطفا به صحبت هاي ميهمان ويژه توجه كنيد . لااقل اجازه ميداديد نماينده 30000 عضو بخش خصوصي هم سخنراني كند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
با سلام : از دکتر خلج به واسطه برگزار بی نظیر این مراسم با حضور مسئولین کشوری سپاسگزارم . سالها بود که هیچ یک از مسئولین در این مراسم حضور نداشتند
كارمند
|
-
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
با سلام . روز دامپزشكي را بر همه پرسنل محترم دامپزشكي تبريك مي گوييم . 14 مهر روز دامپزشكي در استان ما قزوين نيز برگزار گرديد نكته اي كه قابل ذكر است اينكه اين مراسم در سنوات گذشته توسط نظام دامپزشكي با گرفتن مبالغي از اعضاء نظام دامپزشكي و پرسنل محترم دامپزشكي دريكي از سالن هاي شهر بگزار مي گرديد كه همكاران با خانواده هاي خودشان مي توانستند در جشن 14 مهر كه با هزينه خودشان برگزار مي گرديد شركت كنند . اما سال 93 جشني كه برگزار شد فقط خود همكاران دولتي در سالن آمفي تتائر دامپزشكي به صورت خشك برگزار شد نخست با طعنه و كنايه و اعتراض مسئول برگزار جشن سپس مسئول محترم ولي فقيه در آخر مدير كل محترم دامپزشكي به همكاران محترم كه چرا نيم ساعت با تاخير به سالن آمده اند گذشت و جناب دكتر سيد بهمن نقيبي مدير كل دامپزشكي استان در صحبتشان از اجحافي كه به دامپزشكي وارد شده صحبت نمودند و از همكاران خواستند كمابيش به كار خود ارزش قرار دهند و در انتهاي از تعدادي كارمند نمونه تجليل قرار گرفت كه هر كدام با جملات بلند مدير كل محترم در باب تحسين و اهتمام به كار بيشتر در سه نفر هم كار بيشتر گرفت با جملات تمخسر آميز مانند كه اين آقاي دكتر فقط 10 درصد كار مي كنند و با همين ده درصد نمونه هستند و يا غيره
جشن با جلسه پرشش وپاسخ ادامه يافت در حدود 15 دقيقه بطوريكه چند نفر توانستند مشكلات مورد نظر خود را در ميان بگذارند كه سريعا توسط مسئول برگزاري جشن پايان يافت و اجازه ادامه پرشش و پاسخ داده نشد . نكته اي كه قابل ذكر است به سوالات افراد جناب مدير كل با خنده و شوخي بدون وارد به سوال و مشكل اصلي سعي در رد شدن آن داشتند و در آخر جشن با پذيرايي كه به تعداد نفرات موز و سيب و غيره به پايان رسيد .
واقعا سازمان دامپزشكي انقدر درمانده شده كه نمي تواند يك جشن در خور پرسنل و خانواده محترم دامپزشكي بگيرد
مدير كل محترم دامپزشكي چرا نمي تواند بطور مستيقم و بدون واسط به سوالات همكاران جواب دهد و با شوخي و خنده سعي در بي اهميت نشان دادن موضوع نشان مي دهد
سپاسگذارم
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
ببینید دیگر چه وضعیه که وزیر بهداشت که از دور ناظر قضیه است گفته که دامپزشک باید حقوقشو از کارفرما بگیره. قابل توجه سایر مسئولین که هنوز بی توجه هستند.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
موضوع رونمایی واکسن تب برفکی چیه کسی میدونه؟
دامپزشک
|
-
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0

به عنوان یک مسئول بهداشتی کشتارگاه شخصا از دکتر هاشمی!!!!!!!!تشکر میکنم. ..... سازمان دامپزشکی به دنبال بخشی از بودجه سلامت است تا .................................. تا بخش خصوصی از این هم بیشتر خوار و خفیف شود.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0

بسمه تعالی. با سلام و احترام و تبریک روز دامپزشکی به همه همکاران محترم
از برگزار کنندگان این مراسم باید تشکر کنیم که توانستند به رغم برخی دشواریها رئیس قوه مقننه را به مراسم بیاورند. البته حضور وزیر بهداشت بی سابقه نبوده و اتفاقاً حضور وزیر جهاد کشاورزی بی سابقه بوده است! چون در سالیان گذشته وزیر جهاد نوعاً غایب بوده است. دکتر هاشمی وزیر بهداشت کنایه مهمی به دامپزشکان داشته اند که باید مورد توجه واقع شود.
ایشان گفته اند که اگر دامپزشکان می خواهند مجد و عزت خود را بازیابند باید در محیط های دانشگاهی و علمی خود را نشان دهند! (به جمله مجد و عزت خود را بازیابند دقت کنید)
درباره دوستانی که به سخن وزیر بهداشت اشاره نموده اند باید گفت به نظر می رسد به وزیر بهداشت مشاوره خوبی داده شده بود اما متاسفانه به رئیس محترم مجلس چندان مشاوره ای به چشم نمی آمد که داده شده باشد. جای تأسف است که در همایش دامپزشکی راجع به خاک و آب و کشاورزی سخن گفته شود! یادتان هست برادر رئیس جمهور سابق هم وقتی به مراسم 14 مهر آمد در سالیان گذشته در همان ابتدا گفت من از دامپزشکی اطلاعی ندارم اما می خواهم راجع به کشاورزی سخن بگویم! این ها نشانه عدم آگاهی مسئولین از زوایای حرفه دامپزشکی است.
درباره پوشش مراسم هم البته اگر مراسم صبح باشد امکان پوشش بهتری فراهم می شود و چون مراسم عصر برگزار شد عملاً از خبر ساعت 21 امکان پخش در اخبار فراهم شد.
خاطرتان هست که مراسم مشابه روز پزشک و یا روز داروساز یا روز دندانپزشک و غیره با حضور مسئولین عالی رتبه نظام در برج میلاد و با شرکت هزاران نفر شرکت کننده برگزار می شود. بهتر است برای سالیان بعد از این تجربیات استفاده شود. همکاران محترم سازمان دامپزشکی هم بدانند که حضور رؤسای سه قوه یا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم این خصوصیت را خواهد داشت که خبر به لحاظ طبقه بندی اولویت در اولویت نخست قرار می گیرد و در سایه این موضوع دامپزشکی به خبر اول صدا و سیما منتقل می شود.
جای تأسف است که در چنین مراسمی خبری از تشکل های غیردولتی یا نمایندگان دامپزشکان غیردولتی دیده نمی شود.
ان شاء الله همه همکاران محترم تا مهر سال آینده موفق باشند و در پیشبرد حرفه دامپزشکی روز به روز موفق تر.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
واکسن تب برفکی تولید داخل روتمایی شد؟؟؟!!!
واکسن تب برفکی که بیش از 70 سال است در موسسه رازی ساخته می شود. خدا پدر دلپی را بیامرزد که آن را پایه گذاری کرد. این واکسن چه داستانی داشت؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
انصافا ................... دامپزشکی با یک سخن درست و منطقی وزیر بهداشت چقدر خوب هویدا شد. کاش دکتر هاشمی وزیر ما هم می شد و ما را از یوغ کارفرمایان اغلب بیسواد نجات می داد. حاجی کارخانه ما یک و دویست میلیون حقوق به من میده هر روز هم تهدید می کنه که هستند دکترهایی که حاضرند با یک میلیون تومان بیایند و کار کنند! تازه باید تو گزارش ها حتما از کارخانه حاجی تعریف کنم و گرنه بلافاصله اخراج میشم!! .......... بر این سازمان ........... دامپزشکی .......... که کاری برای من و امثال من نمی کنه که هیچ، راجع به مسایل بهداشت عمومی طرفدار صاحب صنایع است نه مردم مظلوم.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
دکترهاشمی متشکریم
شفا
|
-
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
چرا در گزارش ،حضور وزیر بهداشت نسبت به وزیر جهاد کمرنگ گزارش شده ؟ البته مسلم است که این کار از سوی حکیم مهر عمدی بوده چون جیره خوار جهاد کشاورزی است / شفای عاجل برای همه ....
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
؟؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
حکیم مهر چرا سانسور و همه اش ...!!! متأسفم که هنوز فاصله زیادی داریم تا فضای دموکراتیک ایجاد بشه!
دامپزشک جوان
|
-
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
در مراسم استان مازندران بدلیل حضور چشمگیر دامداران و بویژه مرغداران متاسفانه ریئس نظام بجای اینکه در مورد حق و حقوق دامپزشکان صحبت کند یا از آنها دلجویی کند ، با تندی خاصی ار آنها دعوت کرد تا کار خود را به نحو احسن انجام دهند تا کارفرمایان و سایرین از آنها راضی باشند و ...
کلا برنامه های دامپزشکی نمایشی و فرمایشی است و عقب ماندگی ها سرجای خود باقیست.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام به همگان. صرفنظر از اینکه چرا باید از این دارو و واکسن و کیت رونمایی می شد و اگر نمی شد شاید برنامه ای دیگر نداشتیم که رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به این مراسم تشریف بیاورند یک نکته را باید همکاران معزز سازمان دامپزشکی توجه کنند. وقتی دارویی رونمایی می شود (در پزشکی) بخش های مختلف خبری به سمت معرفی آنها و چرایی و ضرورت رونمایی از این داروها و روند ساخت و تولید می پردازند. متاسفانه در این زمینه ضعف بسیار شدیدی در روابط عمومی و تبیین از گذشته تا امروز وجود داشته که امیدواریم این ضعف و خلاء جبران شود. شاید اگر برخلاف دوره های گذشته در این دوره با درایت بیشتر بخصوص از سوی رئیس محترم سازمان دامپزشکی افراد حقیقی و حقوقی موثرتری به ستاد روز دامپزشکی دعوت شوند و نظرات آنها صائب باشد از یکنواختی خارج شویم و روش های متنوع تری بکار گیریم. فرصت روز دامپزشکی بسیار مثل ابر از افق زندگی می گذرد ولی می شود به رغم همه زحماتی که متقبل شده اند از آن بهتر بهره برداری کرد. امیدواریم گوش شنوایی باشد!
به عنوان نمونه سازمان دامپزشکی اگر روابط عمومی با تدبیر بالایی دارد ضروری است بلافاصله تیمی را دست به کار کند و کارگروهی با حفاظت محیط زیست تشکیل دهد و سند ملی حفاظت از گوزن زرد را که در پیام دکتر ابتکار آمده بود ارائه و روی آن مانور دهد. اتاق فکر ایجاد همکاری گسترده با وزارت بهداشت برای گرفتن یارانه سلامت باید در اسرع وقت تشکیل شود تا سخنان جناب دکتر خلج عملیاتی شود و در حد سخنرانی باقی نماند. متاسفانه قدری انگیزه را برای ارائه موارد از دست داده ایم چون توجهی نشده و نمی شود. در زمان جناب دکتر دستور گزارشی تحلیلی از برگزاری مراسم روز دامپزشکی تقدیم شد البته ایشان لطف داشتند و تشکر فرمودند اما در عمل باز هم همان ستاد برگزاری و همان نوع برگزاری و ... امیدواریم در دوره جدید تحرکی جدید و جدی مشاهده شود. همکاران سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و جامعه دامپزشکان و غیره بدانند منتقد و پیشنهاد دهنده دشمن آنها نیست دلسوز آنها است. عمیقاً معتقدیم همه این تشکل ها خانه ما هستند و با گوشت و پوست خود مایلیم به آنها در رشد و تعالی که رشد و تعالی خودمان هم هست کمک کنیم. به امید موفقیت همه دامپزشکان و جامعه دامپزشکی دولتی و غیردولتی
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
جناب دكتر صفري لطفا از خواب بيدار شويد وبا اتكال به خود بخش خصوصي آنرا سر و سامان دهيد كه آبي از سازمان دامپزشكي گرم نميشود.نمونه اش همين مراسم 14 مهر است كه بازهم بخش خصوصي مظلوم واقع شد و رييس ان محلي از اعراب نداشت.چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سليماني
|
-
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
با سلام وعرض تبريك وتشكر خدمت تمام تلاشگران عرصه دامپزشكي وعرض تشكرويژه از دكتر خلج به خاطر برگزاري با شكوه مراسم.واقعا عالي بود.اميدوارم هر سال با شكوهتر شود.همكاران گرامي هم به جاي خرده گرفتن آستين بالا بزنند ونواقص را برطرف كنند.در پايان از دكتر كوهيان بدليل پوشش عالي خبر سپاس گزارم.خدا قوت خسته نبا شيد.به اميد روزهاي بهتر براي جامعه بزرگ دامپزشكي كشور
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
بيش از 85 درصد فعاليت هاي دامپزشكي توسط بخش خصوصي انجام ميشود ‍‍‍‍ژستش رو بخش دولتي ميگيره !!!!!! خدايا به فرياد مظلومين بخش خصوصي برس كه
تنها هستند.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
دكتر لطفي زاده هنوز دست از ............. بر نداشتي؟!!!!!!! ................ بسه ديگه.
همکار
|
-
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
علیرغم اینکه حرکات دکتر خلج در انتصابات بسیار سؤال برانگیز و عجیب است ،چه در ستاد و چه دراستانها ولی اینکار ،کار بزرگی است که انجام شد. انشاء الله ادامه داشته باشد. فقط یادمون نره کار سازمان کاملا فنی است و باید با استفاده از مدیران فنی این کار صورت گیرد و آنگاه اطلاع رسانی آن به نحو احسن انجام بشه
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
دوستان مسئول بهداشتی حتما به یاد دارند همین آقای دکتر خلج چند سال قبل بخشنامه صادر کرده بودند که کارفرما حق انتخاب مسئول بهداشتی را دارد به تنها تاج گل حاضر در مجلس دقت کنید اهدائی صنف کشتارگاههای طیور!!! میباشد.متاسفانه سازمان دامپزشکی حتی برای برگزاری مراسمات خود نیز محتاج کمک مالی کارفرماست.همین یک نمونه کوچک بیانگر خیلی از واقعیت!!!هاست.
مسوول فنی
|
-
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
مراسم باشکوه و در خور شان دامپزشکان بود. از اقای دکتر خلج تشکر می کنم و امیدوارم سال اینده نیز به همت ایشان مراسمی باشکوه تر داشته باشیم.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
حکیم مهر بیا برای رضای خدا هم که شده یکبار برای همیشه دست از .... نوشتن بردار و بذار همه حرفاشون را بزنند. خوانندگان شما همه تحصیل کرده و اغلبشون حداقل مدرک دکترا را داشته و یا متخصص هستند. شما حق ندارید به شعور کامنت نویس توهین و به دلخواه خود جملات را ادیت کنید. دوستان و سرورام محترم! چرا باور نمیکنیم زمان سانسور گذشته است و عصر امروز دیگر عصر صراحت در لهجه است و دوره بادمجان دور قاب چین شدن به سر رسیده!
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
با سلام و احترام.
توهین و بی احترامی با صراحت لهجه متفاوت است دوست عزیز! به مدرک دکترا هم نیست. آن مرد که رفته است، هم مدرک دکترا داشت!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
بیایید کمی رویایی فکر کنیم؛ تصور کنیم بجای دکتر خلج، دکتر هاشمی (وزیر بهداشت) رئیس مان بود و اصلا کارمون به مهندس حجتی (وزیر کشاورزی) نمی افتاد! خلاصه اینکه زیر نظر وزارت بهداشت بودیم، در آنصورت دامپزشک برای خودش یه پرستیژ اجتماعی داشت، تعداد دامپزشکان کم بود و اغلب فارغ التحصیلان بنیه علمی قوی داشتند،طرح تحول سلامت شامل ما هم میشد و دستمزدهامون بالا می رفت، اجازه گرفتن رزیدنت به هر ده کوره ای داده نمی شد و رزیدنت ها تعدادشون متناسب با بازار کار بوده و همه شان آموزش های سخت و مداوم را در 4 سال می دیدند (الان اغلب رزیدنت ها بخصوص در علوم تحقیقات الان سه تا چهار ترم و آن هم هفتگی 2 روز از صبح تا ظهر به کلاس و کلینیک می روند و آخرش هم متخصص اما بدون تجربه و تبحر می گردند)!، آموزش رشته دامپزشکی تبدیل به تربیت یک پزشک حیوانات می شد و دیگر دانشجو با یکسال با سوسیس و کالباس ور نمی رفت و دو سال دندون های کرم ها را در 10 واحد انگل شناسی نمی شمرد و تنها 3 واحد بیماری داخلی دام کوچک و 4 واحد داخلی دام بزرگ پاس نمی کرد!! و از سال سوم تا انتها فارغ التحصیلی اش در درمانگاه وبیمارستان دامپزشکی می موتد و یک پزشک عمومی حیوانات به تمتم معنا تبدیل میشد! اما افسوس که همه این ها رویایی بیش نیستند. خیلی ها دامپزشک می شوند و چون کیس خوبی نمی بینند آموزش مناسبی نمی گیرند و بعد از فارغ التحصیلی، حتی از تزریق وریدی به یک حیوان عاحزند!. دکتر هاشمی عزیز؛ امیدی به سازمان دامپزشکی نیست خواهشا شما ما را دریابید!!
رضا
|
-
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
دستشون درد نکنه ولی به قول سعدی دو صد گفته چون نیم کردار نیست. از این حرف ها زیاد زده میشود ولی کسی عمل نمی کند.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
تو حكيم مهر، تو وايبر و فيس بوك و ... همه دامپزشكان يه جور حس نااميدي دارند. حسي كه معلوم است همه را آزار ميده. بيكاري، كار نامناسب با درآمد خيلي پائين، ضعيف بودن جايگاه اجتماعي دامپزشكان، آموزش هاي آكادميك بد و حتي افتضاح و ضعف شديد بنيه علمي در بسياري از دامپزشكان، سازمان دامپزشكي بي كفايت و پشت ميز نشين هاي بي لياقت آن (شرمنده از افراد لايق و شايسته سازمان)، همه و همه باعث شكل گيري حس يأس و بدبيني در بين دامپزشكان و دانشجويان شده است. اگر بخواهيم و بكوشيم كه وضعمان بهتر شود بايد اين حرف زيباي دكتر هاشمي را هميشه آميزه گوشمان كنيم: (اگر جامعه دامپزشکی می خواهد مجد و عزت خود را بازیابد باید نقش ویژه تری در محیطهای علمی و دانشگاهی ایفا کند). درود بر تو وزير با كفايت و با عرضه و با سواد ايران زمين.
رحمانیان
|
-
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
یکی از مهمترین اقدامات برای شناساندن رشته دامپزشکی به جامعه برگزار کردن چنین مراسم و سمینارهایی می باشد. با دعوت از مسوولین رده بالا از جمله روسای سه قوه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و غیره میتوان توجه رسانه ها را به سمت دامپزشکی جلب کرد. این اقدام سازمان دامپزشکی و شخص دکتر خلج می تواند زمینه ساز چنین فضایی باشد و از ایشان و سازمان متبوعش برای برگزاری این مراسم باشکوه و شایسته سپاسگزاری میکنم
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
سلام از اقای دکتر خلج و همکارانشان برای برگزاری چنین مراسم شکوهمندی تشکر و قدر دانی میکنم واقعا در این چند ساله مراسمی با این عظمت نداشتیم از همکاران در بخش خصوصی خواهش میکنم بدبین نباشند خوب نظام دامپزشکی این همه حق عضویت میگیره خودش مراسم یادبود برگزار کنه تشکر
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
چه کسی نخبگانی که جایزه گرفتند را انتخاب کرده بود؟شایعه شده که یکی از این نخبگان ساختگی هم در آخرین لحظه اسمش به دلیل نا معلوم خط خورده و دکتر .... رییس ... از این موضوع ناراحت شده .قابل توجه حکیم مهر که با نقطه چپن کردن اسامی گامی مهم در کاهش وظایف مدیران سایت برداشته شد.بنازم به این ابتکار!!!!!!!!!
دکتر احمدی
|
-
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
جای بسی خرسندی است که جشن دامپزشکی باشکوه و در خور عزیزان این عرصه برگزار گردید.از محضر آقای دکتر خلج سوال می کنم که آقای دکتر به اندیشه و توان شما در ارتقائ خدمات دامپزشکی و به تناسب آن جایگاه دامپزشکی باور دارم ولی متاسفانه برخی مدیران استانی منصوبی شما بسیار ضعیف اند و این امر بسی مایه تعجب و تاسف است. کاش اوضاع استانها از طرق قابل اعتماد رصد شود و افراد قوی و فعال به عرصه مدیریت راه یابند نه عناصر منفعل و ناکارامد.
tg
|
-
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
با سلام به همکاران محترم مسئول فنی
نظرات همه شما محترم ولی ارج نهادن به شغل دامپزشکی از مهمترین مسائلی می باشد که متاسفانه از جانب بعضی از دامپزشکان مورد توجه واقع نمی شود مگر مشکللات پزشکان توسط نظام پزشکی پیگیری نمی گردد ؟ آیا پزشکان از قوانین نظام تبعیت نمیکنند ؟ چند در صد دامپزشکان مسئول فنی شرح وظایف خود را به درستی انجام می دهند و به طور مستمر در محل کار خود حاظر می شوند وخود به جایگاه خود احترام میگذارند ؟ چند در صد تخلفات کاری در هیئت بدوی با رای مناسب همراه می باشد ؟ پس بیاییم به جای بحث خصوصی و دولتی با هم متحد بوده و جهت رفع مشکلات همدوش و همراه باشیم . به امید آن روز
ناشناس
|
-
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
0
آفرین به وزیر بهداشت . ایشون به مشکلات بخش دامپزشکی بیشتر از مدیران دامپزشکی اشراف دارند .
مسوول بهداشتی
|
-
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
0
من به عنوان مسوول بهداشتی کشتارگاه از دکتر هاشمی تشکر میکنم که با شجاعت در مورد اینکه ناظرین دامبزشک نباید از واحد های تولیدی حقوق بگیرن صحبت کرد. مطلبی که رئسای سازمان دامبزشکی طی 15 سال فقط نظاره گر ان هستند. ایا نمیشود رابطه قراردادی مسئولین بهداشتی و واحد های تولیدی رو قطع کرد/ بس در مورد ناظرین شرعی چطور شد...
دامبزشک
|
-
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
0
اقای رئیس سازمان
وقتی صحبت های وزیر محترم بهداشت را میشنیدید چه احساسی داشتید
حمایت از مسئولین بهداشتی راحت تر از ان است که فکر میکنید
میتوانید از نمایندگی محترم ولی فقیه که از ناظرین شرعی حمایت میکنند بیاموزید
رعوف
|
-
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
0
بنام جواب تمام چراها
با سلام وتبریک به دامپزشکان زحمتکش وتمامی همکاران دامپزشکی
جناب آقای دکتر خلج سکان دار با درایت و مقتدر دامپزشکی هستند و شکی در آین قضیه نیست ولی باید معترف شد که در سیستم دامپزشکی به شایسته سالاری توجه چندانی نمی شود وخیل کثیری از دامپزشکان کارکشته ومجرب ودلسوز وایثارگرو علمی در گوشه کنار ستادهای ادارات کل دامپزشکی استانها یا در شهرستانهای دوردست ومحروم استانهادرانزواء به سر می برند درحالیکه بکارگیری دامپزشکان جوان وکم تجربه(حتی با سنوات خدمت 1-3 سال) در مسئولیتهای مهم ادارات ستادی وحتی معاونتها کماکان ادامه دارد اگر پس از چند سال دامپزشکان با تجربه که عمری در مناطق مختلف آب وهوائی وجغرافیائی درزمینه دامپزشکی سپری کرده اندوچراغ راه وراهنمایان باارزش دامپزشکی بوده وهستند آیا دامپزشکان جوان که بعضیها از آنها روستاء که پیکش باشد شهرستان هم ندیده اند خواهند توانست سکانهای مسئولیتی دامپزشکی را درکنترل خودداشته باشند
قبل از آنیکه فاصله غیرقابل جبرانی بین این دوقشر دامپزشک یاد شده بیافتد برای رضای خدا کاری کنید
با آرزوی قبولی خدمات وزحمات تک تک شما عزیزان در درگاه خداوند متعال وتندرستی وموفقیت روز افزونتان
ناشناس
|
-
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
0
این واکسن تب برفکی دیگه چه مسخره بازی که رو نمایی شده؟ واکسنی که بیش از 50 ساله تو کشور تولید میشه رو چطور دو مرتبه غالب میکنن. اگه منظور بخش خصوصیه که اون از دانش فنی موسسه برداشت کرده و چیز جدیدی نیست که به اسم واکسن ایرانی بخورد جامعه متخصص دامپزشکی داده میشود. بگذریم از اینکه بخش خصوصی هم در سال 90 رونمایی کردن. حالا اگه میخوان تو تلویزیون اعلام کنن خودشون میدونن ولی رونمایی در جلسه فنی ها توهین به شعور افراد نیست؟
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
0
آقایون ..................................... فکر میکنن چیزهای جدیدی پیدا کردن که قبلا کسی نمیدونسته، غافل از اینکه بخش خصوصی .......................................!!!
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
0
توی سایت وزارت فخیمه جهاد آمده بود این واکسن برای اولین بار در ایران ساخته شده و تاکنون از خارج وارد می شده است که بعدا با اعتراضاتی که شد حذف شد. راستی وزارتخونه با همین اطلاعات و مدیریت میخواد تحقیقات در حوزه واکسن رو راهبری کنه. با این وصف بقیه واکسن های موسسه هم بتاراج میره و بعد منکر میشن از اینکه موسسه رازی با قدمت 90 ساله ای در حال تولید بوده و ما اون رو توی معاملات و ملاحظاتمون باختم
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
0
0
امیدوارم رشته ی دامپزشکی برای همیشه حذف بشه
یک عمر تباهی برای هممون هست
نظر شما
ادامه