کد خبر: ۱۸۵۵۱

دکترمسعود عربشاهی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: با تعاملاتی که در رأس سازمان دامپزشکی کشور انجام گرفته است در حال پیگیری برای اجرایی شدن سه قانون هستیم که یکی از آن‌ها قطع وابستگی مالی مسئولین و کارفرمایان سازمان نظام دامپزشکی است.

وی گفت: همچنین در خصوص اجرایی شدن ماده پنج نظام جامع دامپروری اقدامات انجام شده است که در سالهای اخیر بیماری‌های دامی مختلفی نفوذ کرده است که نظام دامپزشکی عهده دار جلوگیری از این بیماری‌ها باشد.

وی عنوان کرد: نظام دامپزشکی طی چند ماهه اخیر تعاملات بسیاری را با دامپزشکی داشته است که تشکیل کمیته‌های تشکیل قوانین، بررسی و رسیدگی به اختلافات فیمابین سازمان‌ها از جمله کمیته‌ها برای نظارت کلان بوده است.

رئیس اداره نظارت دامپزشکی استان قم بیان کرد: هر کارگاهی که ماده غذایی با منشاء دامی تولید می‌کند یکی از همکاران بهداشتی در آن محل حضور داشته که این وظیفه بر عهده نظام دامپزشکی گذاشته شده است.

وی گفت: 498 نفر عضو سازمان نظام دامپزشکی هستند که 156 نفر از آن‌ها دامپزشک هستند که در بخش درمان و یا مسئول فنی در کارگاه‌ها و یا در اداره اداره فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: تخلفات صنفی دامپزشکی توسط سازمان نظام پزشکی بررسی می‌شود که خوشبختانه هیچ تخلف خاصی تاکنون مشاهده نشده است.

دکتر عربشاهی گفت: در قم در حال حاضر هیچ دامپزشک بیکاری وجود ندارد و حتی از استان‌های دیگر هم فراخوان برای جذب دامپزشک زده شده است.

 

 

نظر شما
ادامه