کد خبر: ۱۸۵۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

نخستین بیمارستان تخصصی و شبانه روزی دامپزشکی در استان هرمزگان با هدف توسعه گردشگری سلامت در جزیره کیش آغاز به کارکرد.

 

'دکتر ضیا بارچی پور' سه شنبه درگفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد این مرکز تخصصی وامکانات آن اظهار داشت: این مرکز در شرایط فعلی با چهار دکتر دامپزشک و دو کارشناس علوم آزمایشگاهی فعالیت خود را آغاز کرده است و تمامی بخش های تخصصی مورد نیاز در یک بیمارستان را دارا است .

وی افزود: جراحی تخصصی، سونوگرافی، رادیولوژی، ریکاوری، آی سی یو، اورژانس، آزمایشگاه، داروخانه، دندانپزشکی از بخش های مختلف این بیمارستان است که خدمات تخصصی و پزشکی را به انواع مختلف حیوانات اعم از وحشی و غیروحشی ارائه می دهد .

وی به بیان اینکه پذیرش حیوانات بیمار به صورت رسمی آغاز شده، افزود: این بیمارستان در سه طبقه در فضایی به وسعت 270 متر و با اعتباری معادل 300 میلیون تومان توسط بخش خصوصی احداث شده است.

دکتر بارچی پور درمورد توسعه فعالیت این بیمارستان در راستای توسعه توریسم سلامت گفت: تلاش ما این است که با حضورپزشکان مجرب کشورجراحی های تخصصی موردنیاز درجزیره وهمچنین نقاط دیگر را انجام دهیم و بتوانیم با ارایه خدمات متنوع، این مجموعه را به مقصد گردشگری سلامت حیوانات درمنطقه تبدیل کنیم .

وی اضافه کرد: هدف ما این است تا بتوانیم با خرید دستگاه های ام ارآی، سی تی اسکن و تجهیز مرکز به دستگاه های پیشرفته یک مرکز بین المللی دامپزشکی نیز احداث کنیم .

دکتر بارچی پور راه اندازی این مرکز را به دلیل پایین بودن هزینه درمان نسبت به سایر کشورها به نفع مراجعان دانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه درمان یک جراحی در خارج کشور 10 هزار دلار است، اما در این مرکز با یک سوم قیمت انجام می شود.

این دامپزشک متخصص در مورد پذیرش انواع حیوانات گفت: این مرکز آمادگی پذیرش هر گونه حیوان اعم از وحشی و غیروحشی و توانایی درمان بیماری مختلف مشترک و غیرمشترک را دارد .

وی در مورد درمان حیوانات بزرگ در مرکز گفت: برای درمان این نوع حیوانات کادر پزشکی به محل اعزام می شود و تمامی فعالیت های درمانی مورد نیاز را در همان محل انجام خواهد شد.

رییس بیمارستان دامپزشکی کیش ویزیت حیوانات اهلی را 300 و حیوانات غیر اهلی را 400 هزار ریال عنوان کرد.

عرضه انواع مواد خوراکی و کالاهای مورد نیاز حیوانات با قیمتی پایین تر از سایر شهر های کشور از خدمات دیگر این مرکز به شمار می رود .

بیمارستان تخصصی و شبانه ورزی دامپزشکی کیش با حضور علی جیرفتی معاون اقتصادی وسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، سیروس عیدی پورمعاون توسعه مدیریت این سازمان، دکتر سیفی رییس دامپزشکی و جمعی از مدیران و مسوولان راه اندازی شد .

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
متخصص جراحی
|
-
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
بعضی همکارها هم چیزهایی میگویند که صرفا جهت مزاح کاربرد دارد
واقعا ایشان به نظرشان خرید یک دستگاه ام ار ای و هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیر آن برایشان مقدور است؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
0
0
انشاالله اين مركز اگه عمل جراحي داشت مثل اون دفعه روي مغز گربه خواهشا ننويسيد تيم جراحي پزشكي و با ننويسيد با تلاش پزشكان...چون در ساير سايت ها هم منعكس ميشه و مردم فكر ميكنند جراحي هاي ما كار پزشكان هست و از توانايي هاي ما خبر ندارن...متشكر
رضا
|
-
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
0
همكار عزيز ميشود لطفا براي مثال شده اسم يك جراحي كه را در خارج ١٠٠٠٠ دلار ميشود را نام ببريد چون من كه دارم به عنوان دامپزشك تو همون خارج شما كار مي كنم فقط تو أسب به يك مورد ٧٠٠٠ دلاري برخوردم كه اونهم به euthanasia ختم شد حالا كنجكاوم بدونم اون چه جراحي است كه تو دام كوچك با اين قيمت انجام مي شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون ميشوم اگر روشنگري بفرماييد.
نظر شما
ادامه