کد خبر: ۱۸۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

دبیر شورای مرکزی نظام دامپزشکی کشور گفت: شرایط کشور بگونه ای است که نشان از بازگشت علم دامپزشکی به جایگاه اصلی و واقعی خود دارد.

به گزارش ایرنا،دکتر 'حسینعلی عرب' شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان وکارمندان نمونه اداره کل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری در شهرکرد اظهارداشت: مسئولان ارشد کشور دیدگاه های مثبتی به دامپزشکی دارند و تعامل سازنده ای برای رفع مشکلات دامپزشکی کشور ایجاد شده است.

وی افزود: درسال اخیر بین سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی ناهماهنگی و درگیری هایی بوجود آمد که لطماتی را به دنبال داشت، اما اکنون سازمان دامپزشکی حامی و پشتیبان این نظام است.

دکتر عرب تقویت سیستم دامپزشکی کشور را در تضمین سلامت افراد جامعه موثر دانست و بیان داشت: دامپزشکی نیز نظیر سیستم بهداشتی و محیط زیست در خدمت سلامت افراد است و ارتقاء سلامت جامعه در گرو همکاری و هماهنگی این سه بخش است.

وی ادامه داد: امروزه بحث بهداشت واحد به عنوان یک هدف و اصل در دنیا مطرح شده و کشورهای پیشرفته در تلاش اند تمامی بخش های مرتبط با بهداشت را به یک واحد بهداشتی تبدیل کنند.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم اظهار داشت: 28درصد ارزش افزوده تولیدات دامی کشور را دامپزشکی به خود اختصاص داده است .

دکتر'عبدالمحمد نجاتی' افزود: 70 درصد بیماری های بیوتروریستی که کشورها در جنگ نرم علیه یکدیگر استفاده می کنند نیز منشا دامی دارد.

وی با بیان نقش بخش دامپزشکی درکنترل بیماری های دام ادامه داد: ادارات دامپزشکی کنترل 800نوع بیماری مشترک بین انسان و دام را که برخی از آنان واگیردار است، به عهده دارد.

نجاتی با بیان واردات یکهزار قلم دارو و حدود 500 میلیارد دلار مواد خام دارویی تصریح کرد: با توسعه و حمایت از دامپزشکی در کشور می توان تا حد زیادی صرفه جویی ارزی و برای کشور درآمدزایی ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از 18 بازنشسته و دو کارمند نمونه اداره دامپزشکی استان تجلیل شد.

 

 

برچسب ها: دامپزشکی،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
بسمه تعالی
با سلام و احترام به همگان
از اینکه یک مقام مسئول هر چند اجرایی نباشد به موضوع سلامت واحد توجه نموده ابراز خرسندی می کنیم. امیدواریم بقیه مسئولین هم به این ترتیب اهتمام ویژه ای به موضوع one health داشته باشند تا در پرتو آن بتوان فعالیت های بهتری برای ارتقای دامپزشکی انجام داد.
نظر شما
ادامه