کد خبر: ۱۸۶۲۴

رییس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: هورمون رشد برای اسب و سگ استفاده می‌شود و این دارو به هیچ‌وجه مورد تایید دامپزشکی نیست و دامداری‌ها در نیشابور از هورمون رشد استفاده نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، علی سلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ گزارش مستندی مبنی بر اینکه این هورمون در گوشت گاو مصرف می‌شود به دست ما نرسیده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: آخرین موردی که به‌صورت سرزده از داروخانه‌های دامپزشکی بازدید کرده‌ایم حدود 300 داروی آنتی بیوتیک غیرمجاز که از غرب کشور به‌صورت قاچاق وارد شده بود به مقدار 80 میلیون ریال توقیف شد.

رییس شبکه دامپزشکی نیشابور یادآور شد: سه نفر دارای پروانه داروخانه دامپزشکی در سال 92 به تعزیرات معرفی شده‌اند که به 35 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

سلیمانی ادامه داد: هزار و 565 بازدید در 6 ماه نخست امسال صورت گرفت و 25 نفر به دلیل تخلفات بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و 2 هزار و 125 کیلوگرم مواد فاسد نیز معدوم و به پودر گوشت تبدیل شد، البته بخشی نیز در کوره کشتارگاه سوزانده شده است.

وی درباره تولید مرغ در نیشابور گفت: تعداد طیور بازرسی شده حدود یک میلیون و 504 هزار و 283 قطعه به وزن 3 هزار و 930 تن در 6 ماه گذشته بوده که 8 هزار و 401 قطعه مرغ توسط ناظر بهداشتی از چرخه خارج و معدوم شد.

سلیمانی افزود: در کشتارگاه دام نیز 55 هزار و 417 دام سبک به وزن 3 هزار و 530 تن ذبح شده که 72 لاشه دام سبک غیرقابل مصرف بوده و کبد و ریه گاوی و گوسفندی نیز 74 هزار و 430 مورد بوده که غیرقابل مصرف تشخیص داده شده است.

 

 

نظر شما
ادامه