کد خبر: ۱۸۶۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان قم از به بهره برداری رسیدن آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

'دکتر مهدی رفیعی محمدی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: هم اکنون عملیات ساخت این آزمایشگاه با همکاری استانداری و همچنین تامین اعتبارات انجام شده از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در حال انجام، و از پیشرفت خوبی برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد: راه اندازی این آزمایشگاه به تشخیص بیماری ها در اقدامات پاراکلینیکی در استان کمک بسیار خواهد کرد.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اقدامات انجام شده طی یک سال اخیر در حوزه دامپزشکی استان، اظهار داشت: در این مدت حدود 19 میلیون و 700 هزار قطعه طیور ذبح و بر مسایل شرعی و بهداشتی آنها نیز نظارت های دقیقی صورت گرفته است.

رفیعی همچنین تصریح کرد: در همین مدت 51 هزار قطعه طیور در کشتارگاه معدوم و از زنجیره مصرف خارج شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت 112 تن لاشه دام در کشتارگاه از چرخه مصرف خارج شده است، افزود: در طول این یک سال 140 تن آلایش دام در کشتارگاه های استان انجام شده است.

وی با اذعان به اینکه اماکن عرضه فرآورده های دام به صورت مرتب و مداوم تحت نظارت بخش های دولتی و خصوصی قرار داشته است، افزود: در این مدت بیش از 28 هزار مورد بازدید صورت گرفته و 36 تن از فرآورده های دامی غیر بهداشتی نیز شناسایی ضبط و معدوم سازی شده است.

وی همچنین مجموع مایه کوبی های دام های سبک و سنگین را به ترتیب یک میلیون و 750 و 600 هزار راس عنوان کرد، و افزود: در این مدت 4 هزار و 750 قلاده سگ برعلیه بیماری مسری هاری واکسینه و بروی 43 هزار راس دام نیز تست بروسلوز یا تب مالت صورت گرفته است.

رفیعی با اشاره به عملیات تزریق واکسن به طیور، افزود: از مجموع 217 میلیون واکسن توزیعی برای طیور27 میلیون به وسیله بخش خصوصی تزریق شده است.

وی با اشاره به انجام یکصد و 30 هزار آزمایش تشخیصی در این مدت، خاطر نشان کرد: این تعداد آزمایش انجام شده در آزمایشگاه های استان شرایط مناسبی را در بحث بهداشت جامعه و تضمین سالم بودن فراورده ها ایجاد کرده است.

مدیر کل دامپزشکی قم همچنین با تاکید بر به کار گیری حداکثر توان بخش خصوصی در فعالیت ها و کارهای دامپزشکی استان، افزود: فعالیت بخش خصوصی نقش مهمی را در افزایش قدرت و واکنش سریع دامپزشکی استان در برابر تهدیدات غیر عامل داشته است.

وی با اشاره به عدم وجود دامپزشک بیکار در استان اظهار داشت: با زمینه سازی هایی که در بخش خصوصی صورت گرفته هیچکدام یک از دامپزشکان استان بیکار نیستند، به نحوی که دامپزشکی استان از طریق سایت خود برای به خدمت گرفتن 10 دامپزشک از استان های دیگر فراخوان داده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آشتای آزمایشگاه
|
-
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
0
دکتر جان یکی از صفرهای آمارت زیادیه!
نظر شما
ادامه