کد خبر: ۱۸۷۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش فارس، محمدمهدی گویا در افتتاحیه سمینار بین المللی هاری که در تالار مدرس انستیتو پاستور برگزار شد، گفت: از 150 هزار مورد حیوان گزیدگی در سال گذشته در کشور، 4 مورد ابتلا به بیماری هاری داشتیم.

به گفته محمد مهدی گویا اقدامات لازم و سریع از جمله تزریق واکسن و ایمونوگلوبین به فرد حیوان گزیده را از عوامل عدم ابتلا این افراد به بیماری هاری بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر در کشور 685 مرکز پیشگیری و درمان برای حیوان گزیدگی وجود دارد، افزود: وجود کمیته فنی کشوری هاری و دستور العمل های موجود در جهت حذف بیماری هاری در کشور باعث شده است تا بتوانیم اقدامات موثری برای حذف بیماری هاری داشته باشیم.

گویا در ادامه بیماری هاری را بیماری سختی عنوان کرد و گفت: سالانه میلیارد ها ریال صرف پیشگیری از بیماری هاری در کشور می شود و کمتر بیماری واگیر در کشور وجود دارد که به اندازه این بیماری برای آن هزینه شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر در ادامه بر همکاری های بین بخشی میان سازمان های دامپزشکی، انستیتو پاستور و وزارت بهداشت برای از بین بردن بیماری هاری تاکید کرد و گفت: از آنجا که یکی از باکیفیت ترین واکسن بیماری هاری حیوانی جهان در ایران تولید می شود، کشور ما ظرفیت های لازم برای حذف بیماری هاری را دارد و وزارت بهداشت حذف این بیماری را در دستور کار خود دارد.

وی همچنین با اشاره به این که واکسیناسیون حیوانات ولگرد می تواند در حذف بیماری هاری تاثیر بسزایی داشته باشد، گفت : همکاری شهرداری ها در این امر لازم و ضروری است.

 

 

برچسب ها: هاری،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام به همگان. متاسفانه شهرداری ها هنوز به دستورالعمل سالیان قبل وزارت کشور در خصوص زنده گیری سگ های بدون صاحب زیر نظر دامپزشک اقدام نکرده اند.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
0
0
ریاست محترم سازمان دامزشکی در مطلبی که باعنوان «رییس سازمان دامپزشکی از تدوین «طرح ارتقاء سلامت و بهداشت شیر» و ایجاد 7000 فرصت شغلی برای دانش آموختگان مقاطع کاردانی و دکترای دامپزشکی خبر داد» در این سایت درج شده ، تلفات ناشی از هاری در سال گذشته را 7 نفر ذکر کرده ولی وزارت بهداشت آن را 4 نفر اعلام میکند. کدامش صحیح است؟
نظر شما
ادامه