کد خبر: ۱۸۷۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

 

برگزاری بزرگداشت مشاور اسبق وزیر در امور دام

بزرگداشت دکتر تقی تقی‌پور بازرگانی که هشت بیماری دامی برای نخستین‌بار در جهان و 16 بیماری را در تهران تشخیص داد، صبح امروز انجام شد.

 دکتر تقی تقی‌پور بازرگانی 18 آذرماه 1318 در بازرگان‌محله شهرستان رودسر از استان گیلان به‌دنیا آمد.

وی پس از دریافت مدرک دیپلم به تهران سفر کرد و در کنکور تربیت معلم پذیرفته شد. دوره آموزشی مرتبط را پشت سر گذاشته و رسماً معلم شد. پس از سه سال تجربه معلمی تصمیم گرفت وارد دانشگاه شود. بدین‌منظور از بهار 1343 با بهره‌گیری از وقت آزاد، تلاش کرد خود را آماده امتحان کنکور کند و نتیجه این تلاش آن شد که در همین سال در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد و تحصیلات دانشگاهی را آغاز کرد.

دکتر بازرگانی مؤسس واحد مسمومیت در دام‌های بزرگ در زمان انقلاب فرهنگی، مسئول شاخه دامپزشکی از گروه پزشکی نیز بود.

حاصل تلاش بیش از 40 ساله‌ی وی و همکارش دکتر رئوفی، در سال‌های اخیر تدوین و به‌صورت کتابی چند صد صفحه‌ای با عنوان مسمومیت در دام‌های بزرگ هم‌اکنون در چاپخانه دانشگاه تهران در دست چاپ است.

لازم به ذکر است، انتشار 105 مقاله در مجلات، 66 عنوان به فارسی و 39 عنوان به انگلیسی؛ ارائه 141 مقاله در گردهمایی‌های علمی، 104 مقاله در نشست‌های علمی داخلی و 37 مقاله در نشست‌های خارجی؛ کتابچه بیماری‌های متابولیک؛ درسنامه بیماری‌های ویروسی؛ کتابچه بیماری‌های انگلی؛ درسنامه اصول معاینه، تشخیص، درمان، کنترل، پیشگیری و ریشه‌کنی بیماری‌ها در دام‌های بزرگ؛ متن درسی بیماری‌های پوست و غدد درون‌ریز؛ مشارکت در ترجمه و تنظیم شش جلد کتاب؛ هدایت و راهنمایی تألیف 101 پایان‌نامه و مشارکت در ارائه تعداد فراوانی پایان‌نامه دکترای عمومی و تخصصی به‌عنوان داور حاصل تلاش 45 ساله وی بود.

این استاد 75 ساله دامپزشکی دارای مسئولیت‌های اجرایی چون مدیر داخلی بیمارستان وصفنارد، یکی از سه مسئول سرپرست دانشکده دامپزشکی، مشاور وزیر کشاورزی در امور دام، مسئولیت سرپرستی و هدایت دانشجو در قالب جهاد دانشگاهی، مسئول شاخه دامپزشکی از گروه پزشکی ستاد انقلاب فرهنگی، مسئولیت گروه دامپزشکی در ستاد انقلاب فرهنگی، معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و عضو مدعو فرهنگستان علوم بوده است.

 

خبر مرتبط:

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
0
0
سلامتی این گرانمایه ،چهره ماندگار و تاثیر گذار علم دامپزشکی را از خداوند متعال خواستارم. از شاگردان استاد- ورودی 1366 تهران
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
0
0
بسمه تعالی
با آرزوی توفیق برای جناب دکتر بازرگانی که افتخار شاگردی ایشان را داشته ام جهت استحضار نشانی زیر هم تقدیم می شود :

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=1968

موفق باشید
نظر شما
ادامه