کد خبر: ۱۸۷۸۵

در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استان‌ها، از سربازان گمنام حوزه بهداشت و سلامت تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور،در این مراسم دکتر راول غلامپور اقدمی، مسوول نظارت بر بهداشت عمومی استان قزوین، فرزین هاشمی نژاد بازرس نظارت استان اصفهان، مهدی هاشمی کیا کارشناس فراورده های خام دامی استان کهکیلویه و بویر احمد، دکتر حسین معتمدی ناظر دولتی کشتارگاههای طیور یزد، ایمان هادیان مشغول در پست قرنطینه شهرستان طبس که با فداکاری در راه حفظ سلامت مردم، مستمر قدم برداشته و در این راه از سوی سودجویان مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته بودند مورد تجلیل دکتر مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی و مدیران استانها قرارگرفتند.

در این مراسم دکتر خلج بر نقش کلیدی سازمان دامپزشکی در تامین بهداشت عمومی و سلامت جامعه تاکید کرد و افزود با توجه به مازاد تولید طیور در کشور و نیاز به بازاریابی خارجی در حوزه محصولات شیلاتی، هیچ دستگاهی نمی تواند در تجارت بین المللی دام و طیور، آبزیان و فراورده ها، بدل سازمان دامپزشکی باشد و سازمان دامپزشکی است که باید شاخصه های سلامت این محصولات را تضمین و تایید کند.

دکتر خلج از نظارت سازمان دامپزشکی بر فعالیت 95 هزار واحد دامداری صنعتی، 27 هزار واحد مرغداری صنعتی، 9500 مرکز پرورش آبزیان، بالغ بر 700 کشتارگاه دام و طیور، 28 هزار وسیله حمل و نقل دام و طیور و آبزیان و فراورده های دامی، ده هزار و 700 شناور صیادی، 27 اسکله صیادی، 1340 ایستگاه جمع آوری شیر، 1013 کارخانه خوراک دام و 130 هزار مرکز عرضه فراورده های دامی در کشور خبر داد و بر لزوم در اختیار داشتن یک ابزار اساسی به نام نیروی انسانی مطمئن جهت کنترل و نظارت بر سلامت این مراکز تاکید کرد.

** ضرورت حمایت قضائی از بازرسان بهداشتی و مسوولین فنی

رییس سازمان دامپزشکی در ادامه گفت: این همکاران فعال چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی باید ضوابط و مقررات فنی را به خوبی انجام دهند. البته ممکن است با مخالفتهایی نیز روبه رو شوند که بدون شک در دفاع از حقوق ملی تلخی را به جان می خرند که شیرینی را به مردم هدیه کنند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم قدردانی از وظیفه شناسی و فداکاری این همکاران بر نیاز به حمایت قضایی از بازرسان بهداشتی و مسوولین فنی در اجرای وظایف قانونی تاکید کرد.

رییس سازمان دامپزشکی در ادامه بر لزوم داشتن اخلاق خوش برای همکاران سازمان دامپزشکی تاکید و تصریح کرد نیروهایی که با وجود تسلط بر کار و داشتن تمام شاخصه های لازم، مانند پرکاری، چالاکی و رعایت تمام زوایای علمی، رفتار خوشی نداشته باشند، حد اقل در این دوره از ریاست، نه در سازمان دامپزشکی و نه در مدیریت های استانی جایی نخواهند داشت.

وی همچنین گفت: در صنف دامپزشکی، بیش از 250 تا 300 هزار ذی‌نفع داخل کشور مرتبط هستند که تمامی آنها ضوابط را رعایت می‌کنند، اما تعداد محدودی اقدامشان مغایر ضوابط بهداشتی است که همه نباید به یک چشم دیده شوند.

دکتر خلج تصریح کرد: سیاست سازمان دامپزشکی حرکت در یک بستر کاملا علمی و فنی و جدیت در اعمال وظایف در کنار خوشرویی اخلاقی است.

دکتر احمدی، مسوول نظارت بر بهداشت عمومی استان قزوین در این جلسه با طرح پیشنهاد لزوم همراهی ناظرین توسط پلیس پیشگیری و امنیت و دریافت کارت ضابط قضایی برای این افراد استفاده و از احکام قضایی قبل از بروز چنین مشکلاتی را راه حل پیشگیری از این صدمات دانست.

دکتر احمدی در ادامه تاکید کرد که تمام سرمایه گذاران فعال در زیربخش دامپزشکی همیشه همراه و همیار ما در راه ارائه محصولات با کیفیت مطلوب بوده اند چرا که به تصمیمات دستگاه نظارت دامپزشکی برای ارتقاء بخش سلامت وگسترش صادرات اعتقاد و اعتماد دارند.

وی ادامه داد: همانند تمام صنوف، در این صنف نیز متخلفانی وجود دارند ولی این همکاری و حساسیت صنف را برای تولید و عرضه محصولات بهداشتی زیر سوال نمی برد.






 

 

نظر شما
ادامه