کد خبر: ۱۸۸۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در کشورهای همسایه ایران ثبات لازم برای برنامه ریزی و تامین بهداشت دام وجود ندارد، از این رو کشورمان همواره مورد تهاجم بیماری های مشترک انسان و دام است.

به گزارش ایرنا، 'دکتر مهدی خلج' عصر پنجشنبه در جلسه پدافند غیرعامل استان قم افزود: تامین بهداشت دام و طیور در همه نقاط جهان از مولفه های اصلی و اساسی است که در کشورمان با توجه به موقعیت ویژه دارای اهمیت مضاعفی است.

وی مسوولیت سازمان دامپزشکی در عرصه های اقتصادی و اجتماعی و تامین سلامت عمومی جامعه را ویژه دانست و گفت: کشورمان دارای ظرفیت ها و توانمندی بالایی در صنعت دام و طیور و آبزیان بوده و در میان 10 کشور برتر دنیا قرار دارد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه سرمایه عظیم ملی در عرصه دام و طیور و آبزیان با وجود تهدیدات زیستی و مخاطرات پیش رو هم از جهت اقتصادی و هم از جهت سلامت عمومی جامعه در معرض آسیب قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارگرفتن قم در چهارراه مواصلاتی کشور، تهدیدات زیستی در این استان را با اهمیت تر دانست و گفت: قم در رتبه های نخست مرغداری های گوشتی و تخم گذار پرتراکم در کشور بوده و دارای حجم انبوه تولیدات در این عرصه است که این خود یک تهدید و خطر بالقوه بشمار می رود.

خلج همچنین سرمایه گذاری های گسترده در عرصه دام و طیور در استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به ورود و خروج گسترده دام در استان قم به ویژه در مجموعه دامشهر، باید مجموعه اقدامات پیشگیری و مراقبت از بیماری های دامی با جدیت و تلاش مضاعف دنبال شود.

 

این جلسه در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد.


 

 


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
0
0
چه کسی شمارش کرده؟ که جوابش این شده؟ نکنه ظرفیت هایی که پروانه صادر شده رو میفرمائید؟ اینطوری حساب کردن که خیلی مضحکه!!!. کشوری که صادراتش در حداقله و خودش بعضا وارد کننده هم هست چطور در بین ده کشور برتر جهان قرارمیگیره، مشخص نیست ! !! !!! !!!!
محمد مهدی اسفیجانیان
|
-
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
0
همکار گرامی رئیس محترم سازمان فرمودند که از نظر ظرفیت تولید در رتبه 10 کشور جهان قرار داریم نه این که در حال حاضر از نظر تولید جزئ 10 کشور برتر جهان هستیم لطفا دقت بفر مایید
ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
0
0
............................... که مرتبه 10 جهان را تسخیر کرده ایم . سر سوزن برای تزریق از خارج می اوریم انوقت ...............................
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
0
0
آقای اسفناجیان
ایجاد ظرفیت بدون بهره برداری مفید از آن یک امر پسندیده و امتیاز مثبت است یا منفی؟ همکار عزیز این یک عیب بزرگ در سیستم است که ظرفیت هایی ایجاد شود ولی بلااستفاده باد بخورد. حالا بیاییم و آمار بدهیم که به لحاظ ظرفیت چندم جهان هستیم، آیا درست است؟ اگر این ادعا وابسته به منابع طبیعی کشور است که همه شاهد هستیم دیگر از منابع طبیعی و مراتع بعلت بهره برداری بیش از حد چیزی از آن باقی نمانده، و اگر منظور ظرفیت های پروانه ها و مجوز های بهره برداری دامداری هاست که این امر نشاندهنده سوء مدیریت در هزینه کردها و صرف بودجه نفتی به امور بیهوده است. این موضوع مثل تولید گندم در سنوات گذشته توسط عربستان است، اینطور نیست؟ آیا ایجاد ظرفیت های بلا استفاده امتیاز است یا افزایش میزان بهره وری و کاهش ضایعات و تلفات حین تولید؟ آیا میدانید میزان تلفات در مرغداری های گوشتی چقدر است؟ آیا استراتژی ده سال آینده سازمان در قبال صنعت طیور مشخص است؟ آیا تولید های دامی در کشور توجیه اقتصادی دارد؟ و هزارتا آیا و اگر دیگر. حالا بیاییم و بگوئیم از نظر ظرفیت تولید در جهان چندمیم!!! بدرد کی میخورد، ها؟
دامپزشك
|
-
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
0
0
كنجكاو شدم اون ٩ تا كشور ديگر را بشناسم و ممنون ميشوم اگر اسم مرجعي را كه چنين أماري را منتشر كرده را در اختيار همكاران قرار بدهيد من توي اين سايتها كه اسمي از ايران نديدم ، شايد ليست را از اخر به اول إعلام كرديد كه ايران دهم شده. لطفا يك سري به اين سايت بزنيد
http://www.thepoultrysite.com/articles/857/major-poultryproducing-countries
نظر شما
ادامه