کد خبر: ۱۸۸۴۹
تعداد نظرات: ۶ نظر

وزیر جهاد کشاورزی با اذعان به اینکه برخی مشکلات به بدنه وزارت جهاد کشاورزی برمی‌گردد، گفت: محصول خمیر مرغ را به رسمیت می‌شناسیم.

به گزارش فارس، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در جلسه‌ای ۳ ساعته پای میز صبحانه کاری و انتقادات فعالان بخش خصوصی حوزه کشاورزی در اتاق بازرگانی را شنید و تک تک به سؤالات آنها پاسخ داد.

وزیر جهاد کشاورزی به این نکته اشاره کرد حتی اگر برخی کارها به بخش خصوصی یا صنف مربوطه واگذار شود باز برخی مشکلات به طور طبیعی وجود دارد، کما اینکه این اتفاق در خصوص تخم‌مرغ افتاده است و مسئولیت آن را واگذار کرده‌ایم ولی مشکل هم داریم که طبیعت کار است.

حجتی اختصاص یارانه صادراتی را عاملی برای تزریق محصولات مازاد کشاورزی از جمله تخم‌مرغ به بازارهای دنیا عنوان کرد و گفت: حتی می‌توانیم بخشی از تخم‌مرغ تولیدی که کمتر قابل نگهداری است را تبدیل کرده و در فرصت مناسب صادر کنیم که البته زمان، سرمایه‌گذاری و فشار خاص خود را می‌طلبد.

برخی مشکلات به بدنه جهاد کشاورزی برمی‌گردد/ دستور توبیخ و عزل خاطیان

وزیر جهاد کشاورزی با اذعان به اینکه برخی از مشکلات موجود به بدنه جهاد کشاورزی هم برمی‌گردد گفت: در مورد موضوعات اخیر شرکت پشتیبانی امور دام دستور توبیخ داده‌اند و حتی عزل مسئول این کار. چرا که به هر دلیلی صد تن مرغ بیشتر در بازار عرضه شده است و اکنون قیمت آن به شدت کاهش یافته است.

وی همچنین در مورد زمان‌بر شدن صادرات لبنیات و محصولات آبزی به روسیه اینگونه توضیح داد که شخصاً با وزیر جهاد کشاورزی روسیه صحبت کردم و بر این موضوع اصرار ورزیدم که آنها گواهینامه اروپایی‌ها را که برای محصولات ما صادر شده بپذیرند اما ‌آنها اصرار کردند که باید کارشناسان خودشان بررسی کنند و اکنون قرار است تا ۱۰ نوامبر تیم روس به ایران اعزام شوند.

حجتی به مسائل پشت پرده برای صادرات مواد لبنی به روسیه هم اشاره‌ای کرد و گفت: به دلایل ناگفته پس‌زدگی‌هایی در بازار روسیه داریم ولی به هرحال در حال پیگیری برای صادرات هستیم، البته برای صادرات سبزی و صیفی مشکلی نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد وضعیت قانون انتزاع و اینکه چه بخش‌هایی در زیرمجموعه جهاد کشاورزی قرار دارد اینگونه تشریح کرد که در بخش صنایع غذایی هنوز قدمی برنداشته‌ایم و بر اساس روال سابق صنایع کوچک غذایی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و صنایع بزرگ در اختیار وزارت صنعت است در مورد صنایع تبدیلی و بلافصل نیز باید با وزیر صنعت به نتیجه رسیده و موضوع در دولت تصویب شود.

خمیر مرغ از نظر ما یک محصول است/ ملاک عمل نظر دامپزشکی است
حجتی همچنین در مورد موضوعات مطرح شده اخیر در خصوص خمیر مرغ گفت: ممکن است برخی در مورد این موضوع سلیقه‌ای صحبت کند اما خمیر مرغ از نظر ما یک محصول است به ویژه آنکه با بحث بسته‌بندی شدن محصولات تولید خمیر مرغ افزایش یافته است و ملاک عمل با تأیید وزیر بهداشت نظر دامپزشکی است و امیدواریم بدون حرف کار را پیش ببریم و خمیر مرغ را به عنوان محصول بشناسیم.

وی در مورد حرکت به سمت تولید محصولات کشاورزی در گلخانه برای کاهش مصرف آب گفت: باید به مرور کاشت خیار، گوجه‌فرنگی و سبزی را به سمت گلخانه‌ای شدن ببریم چرا که ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب دارد و ممکن است در فرایند چند برنامه‌ای قابل اجرا باشد ولی به جای حرف زدن باید آن را عملیاتی کنیم، چرا که یک شبه نمی‌توان سیاست کاشت محصول را تغییر داد.

 

خبر مرتبط:

وزیر بهداشت: مصرف خمیر مرغی که تحت نظارت سازمان دامپزشکی تولید می شود مانعی ندارد

سازمان دامپزشکی عرضه خمیر مرغ مجوزدار را بلامانع اعلام کرد

تقابل موسسه استاندارد و سازمان دامپزشکی درباره ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ

 

برچسب ها: خمیر مرغ،
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
0
0
بيخودي زور نزنيد دكتر هاشمي متخلفان را به خاك سياه خوهد نشاند در حاليكه سازمان دامژزشكي و وزارت جهاد كشاورزي حامي آنها است!!
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
0
0
مدیر محترم حکیم مهر
با سلام، من نمی دانم فردی که این نظر را نوشته آیا دامپزشک است یا خیر. اما این مطلب، توهین آشکار به سازمان دامپزشکی و همکاران زحمتکش این سازمان است. متهم کردن سازمان دامپزشکی به حمایت از متخلفان، آنهم بدون سند و مدرک، کار زشتی است. از شما هم خواهش می کنم، فضای سایت خوبتان را محلی برای عقده گشایی افراد بی نام و نشان و بی هویت قرار ندهید. آزادی بیان یک چیز است و متهم کردن یک سازمان -که همکاران خوب و زحمتکش ما در آن مشغول به کار هستند- یک چیز دیگر. تعدادی از مردم ما هنوز فرق ((آزادی بیان)) و ((توهین)) و ((افترا)) را نمی دانند. دلیلی ندارد که هر آدم بی هویتی هر چه نوشت شما هم عینا روی سایت قرار دهید.
ممنون از زحماتتان
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
0
0
تأسف ميخورم به حال روز كسانيكه وقتي دستشان به جايي بند ميشه، خودشان و اطرافيانشان را پاك دست پنداشته و منتقدانشان را به مسلخ كشيده و بي هويت مي پندارند!! حق با شماست من و همكاران مظلوم مان بي هويت هستيم چون اصلا كسي ما را نمي شناسد، با هر مدركي حتي دكتراي تخصصي، جايي براي استخدام و كار كردن در رشته مان وجود ندارد. بنابراين از نظر مسند داران و لژنشينان ما دامپزشك هم نيستيم! اصلا همه چيز مال شما و شايسته شماست. شما ارباب ما هستيد و ما رعيت تان!
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
0
0
جناب آقای دکتر دباغ مقدم، با تمام احترامی که به شما دارم، از کامنتتان و توهینتان نسبت به کسی که نظری را مطرح کرده،بسیار ناراحت شدم. درست است دوست عزیز به سازمان اتهام زده ولی توهین جنابعالی بسیار زشتر از کار ایشان بود. چون شما در رشته دامپزشکی آدمی شناخته شده هستید دلیلی نداره که افراد دیگر را بی هویت و بی نام و نشان تصور کنید. امیدوارم کامنت ها یتان باعث نگردد دیدگاه من و دیگران نسبت به جنابعالی خدای نکرده عوض شود. من هم مثل بسیاری از دامپزشکان این کشور یک آدم گمنامی هستم و همانند جنابعالی دارای شخصیت حقوقی نیستم. اگر خودم را معرفی کنم یا نکنم، هیچ اتفاقی نمی افتد. اما بدانید که من و دیگرانی که اسم نمیگذارند، بی هویت نیستیم. اگرچه دارای شخصیت حقوقی نیستیم اما لااقل دارای شخصیت حقیقی و خدادادی که هستیم.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
0
0
بالاخره آقای وزیر حرف زدند!!!! ..........
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
0
دوست عزیز دامپزشک
اگر شما واقعا دامپزشک هستید نباید به خودتان اجازه دهید که به چند هزار نفر همکار زحمتکش سازمان دامپزشکی که خیلی از ایشان دوستان و همکلاسان و همکاران ما هستند، توهین کنید. اگر نوشتن یک کلمه ((بی هویت)) برای شما که فقط ((یک نفر))، هستید این قدر گران آمده است، ((حامی متخلفان بودن)) را در تعداد دامپزشکان سازمان دامپزشکی، کارشناسان، کاردان ها و حتی کارمندان آن ضرب کنید. من واژه ((بی هویت)) را نه از باب توهین، بلکه از باب ننوشتن ((نام))، مطرح کردم. این که بنده خودم و اطرافیانم را پاک دست بپندارم و از آن فراتر ((همه دامپزشکان)) را پاک دست بپندارم، هم باب قانونی دارد و هم باب اخلاقی. ((همه افراد پاک دست و بدون تخلف هستند، مگر آنکه خلاف آن در دادگاه صالحه ثابت شود.)) ((فردی که می خواهد اتهام بزند، موظف است اسناد و مدارک کافی جمع آوری و ارایه کند)).
دکتر عزیز، مثل یک دکتر رفتار کردن، نوشتن و فکر کردن به گذراندن چند واحد آناتومی یا فیزیولوژی و غیره و حتی داشتن مدرک دکترای تخصصی نیست، من و شما، قبل از همه این دروس تخصصی، در مدرسه ((علوم اجتماعی)) و ((علوم مدنی)) خوانده ایم که یاد بگیریم ((دیگران را بدون سند متهم نکنیم)). یعنی اول یک ((شهروند خوب)) باشیم، بعد دنبال ((متخصص)) باشیم. سایت های خبری و تخصصی ((محل اتهام زدن))، آنهم بدون سند و مدرک و بدون ذکر نام نیستند. من بارها هم از دوستان خوبم در مدیریت سایت حکیم مهر خواهش کرده ام که از نشر این گونه مطالب که بار حقوقی و شایبه توهین و افترا دارند، بپرهیزند.
اگر من به شما توهین کرده ام، از شما عذر می خواهم و حلالیت می طلبم، اما شما هم بروید چندین هزار همکار زحمتکش سازمان دامپزشکی را پیدا کنید و از همه آنها تک به تک حلالیت بطلبید، تا حق الناسی بر گردنتان نماند. والسلام
نظر شما
ادامه