کد خبر: ۱۸۸۶۵
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
بر اساس دستورالعمل جدید، میزان حق عضویت سالانه برای دکترای تخصصی ۱.۲۰۰.۰۰۰ ریال، دکترای عمومی ۹۰۰.۰۰۰ ریال و برای سایر رده‌های دامپزشکی ۵۰۰.۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده است ...
nezam

 

حکیم مهر - میزان حق عضویت سالانه دامپزشکان عمومی در سال 91 برابر با 300.000 ریال و در سال 92 برابر با 500.000 ریال بوده است که در سال جاری به مبلغ 900.000 ریال افزایش یافته و با هزینه دریافتی برای صدور کارت، به یک میلیون ریال می رسد. به عبارت دیگر حق عضویت پرداختی اعضاء طی تنها دو سال به میزان 300 درصد افزایش یافته است.

با توجه به درآمد پایین اغلب دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی و مشکلات معیشتی موجود، به نظر نمی رسد این افزایش حق عضویت با خدمات ارائه شده و درآمد دامپزشکان تناسبی داشته باشد. آیا سازمان نظام دامپزشکی تعرفه های خدمات دامپزشکی بخش خصوصی و یا مسئولین فنی را طی این دو سال به همین نسبت 300% افزایش داده است؟!

لازم به ذکر است حق عضویت سازمان نظام پزشکی در سال 93 برای پزشکان عمومی 1.050.000 ریال و برای پزشکان متخصص 1.700.000 ریال تعیین شده است؛ ولی آیا میانگین سطح درآمد یک پزشک با یک دامپزشک قابل مقایسه است؟ ضمن اینکه سازمان نظام پزشکی طی همین دو سال مورد نظر، حق عضویت اعضاء را تنها 75 درصد افزایش داده است نه 300 درصد! (حق عضویت پزشکان عمومی از 60 هزار تومان در سال 91 به 105 هزار تومان در سال 93 رسیده است).  به علاوه به نظر می رسد سازمان نظام پزشکی در مقایسه با سازمان نظام دامپزشکی خدمات و امکانات بیشتری را برای اعضای خود فراهم آورده باشد و بیشتر حامی و پشتیبان پزشکان و سایر اعضای خود باشد تا حامی کارفرمایان به اصطلاح حاجی بازاری!

یکی دیگر از نقاط ضعف دستورالعمل ابلاغی، ماده 7 آن می باشد که طی آن در صورت انقضای مدت اعتبار عضویت، فرد مشمول جریمه دیرکرد خواهد شد. فرض بفرمایید دامپزشکی که عضو سازمان بوده است، بنا به دلایلی به مدت 3 سال بیکار بوده است و به دلیل همین بیکاری و فقدان درآمد، قادر به پرداخت حق عضویت خود نبوده است. پس از این مدت این فرد در جایی مشغول به کار شده است و برای تمدید عضویت خود اقدام نموده است. آیا سازمان نظام دامپزشکی (که متولی اشتغال اعضای خود می باشد) بایستی به جای حمایت از چنین فردی، از او جریمه دیرکرد اخذ نماید؟!

 

متن خبر مربوط به دستورالعمل جدید عضویت در سازمان نظام دامپزشکی که در وبسایت این سازمان منتشر شده است، به شرح ذیل می باشد:

______________________________________________________________________________________

دستورالعمل جدید عضویت و میزان حق عضویت در سازمان نظام دامپزشکی پس از بازبینی و اصلاح در شورای مرکزی این سازمان برای اجرا به نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، میزان حق عضویت سالانه در این دستورالعمل برای دکترای تخصصی ۱.۲۰۰.۰۰۰ ریال، دکترای عمومی ۹۰۰.۰۰۰ ریال و برای سایر رده‌های دامپزشکی ۵۰۰.۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده است که به صورت دو ساله دریافت می‌گردد.

بر اساس این گزارش تمامی فارغ التحصیلان مقاطع مختلف رشته دامپزشکی از دانشکده‌های مختلف در سراسر کشور در صورتی که ظرف مدت ۳ ماه پس از فراغت از تحصیل به منظور درخواست عضویت به سازمان نظام دامپزشکی مراجعه نمایند مشمول پنجاه درصد تخفیف حق عضویت در سال اول خواهند شد.

شایان ذکر است بر اساس قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب هجدهم آبان ماه سال یکهزار و سیصدوهفتاد وشش مجلس شورای اسلامی، تمامی دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی برای اشتغال به هر یک از حرفه‌های دامپزشکی و یا اخذ پروانه و مجوز فعالیت حرفه‌ای مکلف به عضویت در این سازمان و دریافت شماره نظام دامپزشکی می‌باشند.

دستورالعمل چگونگی عضویت و میزان حق عضویت در سازمان نظام دامپزشکی به شرح ذیل می‌باشد:

ماده ۱: هدف

به منظور ایجاد وحدت رویه در نحوه عضویت و عضوپذیری و افزایش متعارف حق عضویت‌ها و شفاف شدن ضوابط عضویت در سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، تمامی دامپزشکان و سایررده‌های دامپزشکی ، به استناد مواد ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. جهت اشتغال به هر یک از حرفه‌های دامپزشکی مکلف به عضویت در سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا که از این به بعد "سازمان نظام" نامیده می‌شود، بوده و اشتغال به کار ایشان مستلزم دریافت شماره نظام دامپزشکی است.

ماده ۲: تعاریف

عضو: به شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی گفته می‌شود که واجد شرایط عضویت وفق قانون تأسیس نظام دامپزشکی و مقررات مندرج در این دستورالعمل بوده و مطابق مفاد این دستورالعمل به عضویت سازمان درآمده و شماره نظام دریافت می‌نماید. که این اشخاص عبارتند از:

۱- دکتری تخصصی دامپزشکی: به کلیه دانش آموختگان دوره‌های تخصصی PHD و یا دستیاری DVSC که مدارک آنها مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند، گفته می‌شود.

۲- دکتری عمومی دامپزشکی: به کلیه دانش آموختگان مقطع دکتری حرفه‌ای دامپزشکی که مدارک آنها مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری باشند، گفته می‌شود.

۳- سایر رده‌های دامپزشکی شامل:

الف) کلیه دانش آموختگان کارشناسی‌ارشد، کارشناسی و کاردانی رشته‌های مرتبط با حرفه دامپزشکی، که مدارک تحصیلی آنان صادره از مراکز آموزش عالی دولتی یا غیر دولتی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

ب) کلیه دارندگان مدارک کمک‌کارشناس، تکنسین، کمک‌تکنسین، که دوره‌های آموزشی مهارتی مربوطه را طی نموده و دارای مدارک از مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت فوق باشند و مدارک دوره‌های آموزشی مهارتی آنها مورد تأیید سازمان نظام باشد.

تبصره ۱: مدارک دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی که واحد دانشگاهی مربوطه و رشته و مقطع تحصیلی آنها، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی باشد، باید به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مزبور رسیده باشد.

تبصره ۲: احراز ارتباط رشته‌های موضوع این دستورالعمل با حرفه‌های دامپزشکی با کمیته تدوین آیین‌نامه‌ها و مقررات می‌باشد.

تبصره ۳: مدارک تمامی دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خارج از کشور باید به تأیید اداره فارغ‌التحصیلان وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد.

ماده ۳: اعضای حقیقی

سازمان نظام دارای اعضای حقیقی بشرح ماده ۲ این دستورالعمل است که وفق مقررات به عضویت سازمان نظام پذیرفته می شوند.

تبصره: افرادی که دانش‌آموخته چند رشته دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی باشند، در صورت مرتبط بودن رشته/ مقطع با دامپزشکی می‌توانند مطابق این دستورالعمل به عضویت سازمان پذیرفته شوند.

ماده ۴: حق عضویت

میزان حق عضویت سالانه از تاریخ تصویب این دستورالعمل به شرح ذیل می‌باشد:

۱- دکتری تخصصی: ۱.۲۰۰.۰۰۰ ریال

۲- دکتری عمومی: ۹۰۰.۰۰۰ ریال

۳- سایر رده ها: ۵۰۰.۰۰۰ ریال

تبصره ۱: افزایش مبلغ حق عضویت بر اساس پیشنهاد رئیس سازمان و تصویب شورای مرکزی هر ۲ سال یکبار اجرا خواهد شد.

تبصره ۲: حق عضویت به صورت دو ساله دریافت می‌گردد.

تبصره ۳: برای صدور و تعویض و المثنی کارت عضویت مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ ریال علاوه بر حق عضویت دریافت می‌گردد.

تبصره ۴: میزان حق عضویت در صورت افزایش مقطع تحصیلی پس از تسویه حساب حق عضویت مقطع قبلی بر اساس مدرک جدید از زمان فارغ التحصیلی محاسبه می‌شود.

انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
0
مبلغ مهم نیست بلکه مشکل اینجاست که این مبالغ ..............................................................
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
0
بسمه تعالی
با اهداء سلام و احترام
1 - خبر مرتبطی که زیر این خبر درج شده متاسفانه توسط سازمان نظام دامپزشکی تبیین نشده و پاسخ داده نشد که افزایش بی دلیل و دریافت هزینه زیادی از اعضا چه نتیجه ای داشت؟ ان شاء الله مشمول حق الناس نباشد!
2 - شایسته است مسئولین محترم سازمان نظام دامپزشکی فهرست خدماتی که در قبال عضویت اعضاء به آنان ارائه می دهند را هم منتشر نمایند تا توجیه بهتری انجام شود! (موضوع ماده 8)
3 - ده هزار تومان برای صدور و یا تعویض کارت به نظر منطقی به نظر نمی رسد!!! مثلاً یک همکار سایر رده باید 50 هزار تومان و 10 هزار تومان بپردازد. بعبارت دیگر یک پنجم حق عضویت برای صدور کارت یا تعویض آن !!! بعید می دانم نهادهای مشابه چنین کاری انجام دهند.
4 - ملاک و معیار افزایش حق عضویت چیست؟ تأمین منابع مالی سازمان؟ جبران فرصت های از دست رفته؟ عدم حمایت مالی دولت؟ افزایش خدمات به اعضا؟ خوب است ملاک و معیار دلیل افزایش را هم بفرمایند.
5 - همانطور که در خبر آمده ماده 7 شاهکار است. آن را که عیان است چه حاجت به بیان است. این علاوه بر تضاد این ماده با جمله آخر ماده یک است.
6 - مبنای وصول و الزام پرداخت دو ساله حق عضویت چیست؟
7 - در دوره های گذشته بارها گفتیم که شایسته است با توجه به پرداخت مبالغ قابل توجه توسط اعضاء فهرست هزینه کرد و صورت وضعیت مالی سالانه سازمان نظام دامپزشکی جهت اطلاع اعضای این سازمان منتشر شود. آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟
8 - تکلیف مدت زمانی که شورای مرکزی تشکیل نشده بود و بودجه سازمان باید به تصویب شورای مرکزی می رسید و نوع هزینه کرد چه شده یا می شود؟
9 - اعضای شورای مرکزی از پرداخت حق عضویت سالانه و نیز اعضای شورای استانها معاف هستند؟ اگر بله به چه دلیلی و اگر خیر آیا به طور منظم پرداخت نموده و یا مشمول جریمه ماده 7 می شوند؟ ضمناً آیا احدی از اعضای شورای مرکزی ممکن است اصلاً عضو سازمان نظام دامپزشکی نباشد؟!
مناسب است دوستان و همکاران محترم سازمان نظام دامپزشکی به این 8 سوال پاسخ دهند البته اگر لزومی به پاسخگویی می بینند!
6 -
Dvm
|
-
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
0
ازنظام دامپزشکی انتظار میرفت که با این وضعیت درآمدی حق عضويت رو اینقدر افزایش ندهند و امیدوارم تجدیدنظر کنند.
tg
|
-
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
0
بسمه تعالی
با سلام
ظاهرا رسم شده افرادی که به صورت منظم وظایف خود را انجام می دهند بیشتر تحت فشار اینگونه مصوبات می باشند در صورتی که هیچگونه خدماتی از نظام دامپزشکی دریافت نمینمایند . به طور مثال افرادی که دارای پروانه اشتغال به امور درمانی نیمه وقت می باشند جهت اخذ مجوز دارای هزینه های مشابه با سایر مجوزات بوده و هیچگونه تاکیدا هیچگونه خدماتی دریافت نمی نمایند . در ضمن افراد سایر رده ها بدون داشتن مجوزی شدیدا به امور درمانی اشتغال داشته که بر مسئولین امر پوشیده نیست ولی اقدمی صورت نمی گیرد . ( با نظام پزشکی مقایسه گردد )
امید است با دریافت این هزینه ها مشکلی از قشر دامپزشکان حل گردد !!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
0
با سلام به استحضار میرساند که این افزایش تعرفه میتواند غیر معقول باشد در ضمن اگر یک دامپزشک دولتی مثلا ده سال قبل یکبار عضو نظام شده باشد و تاکنون انرا تمدید نکرده باشد در زمان تمدید میبایست هزینه ده سال گذشته را هم بدهد که به نظر میرسد قانونی نبوده و چاپیدنی باشد در هر صورت هزینه ....................... باید به نحوی در بیاید همین شرکت در مراسم بزرگداشت استادان دانشکده دامپزشکی تهران را شورای نظام از جیب این تعرفه ها حاتم بخشی
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
0
از عزیزان مسئول سایت حکیم مهر و جناب لطفی زاده و سایر همکاران دلسوز، خواهش دارم که یک کمپین امضاء جهت اعتراض به افزایش ناعادلانه حق عضویت تشکیل شود تا در یک بازه زمانی، به صورت مکتوب برای ریاست سازمان و شورای مرکزی ارسال گردد. این گونه اعتراض میتواند در راستای تغییر نظر شورا موثر واقع شود. با تشکر
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
0
.......... من به یک سوال شما پاسخ دادم ولی سانسورش کردید. چرا توقع دارند پاسخ دارید.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
0

سلام
آقای دکتر صفری و اعضای محترم شورای مرکزی افراد فرهیخته ای هستند ، قطعا این عزیزان پیش از این که در این مسند قرار بگیرند عضو همین مجموعه دامپزشکی بوده اند ، پس به مشکلات و مسائل سیستم و میزان درآمد محدود خیل عظیم همکاران و از طرف دیگر خدماتی را که نظام دامپزشکی به اعضای 31000 هزار نفری خود می دهد!!!! کاملا واقف هستند . شایسته است میزان هزینه ها و خدمات رسانی با سازمان های مشابه ای نظیر نظام پزشکی و مهندسی کشاورزی مقایسه گردد . احیانا اگر قصور یا کوتاهی صورت گرفته ( که گرفته) برطرف گردد تا خدای ناخواسته مدیون این قشر زحمتکش نگردند و حق الناس را متوجه خود نسازند.
ان شاءالله
همکار - تهران
دامپزشک
|
-
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
0
ممنون که این خبر را بازتاب دادید. واقعا چطور ارزیابی کردند که اینقدر مبلغ را بالا بردند. خجالت هم چیز خوبیه!!! ...........................................
دامپزشک 83
|
-
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
1
...................... دوستان دیگرسکوت جایز نیست ........................ کار دنیا برعکس شده است مگر ما دامپزشکان به نظامی که هیچ خدماتی به ما نمیدهد و سنگ هم جلوی ما می اندازد بدهکاریم ؟؟ با این وضعیت خدمت رسانی آنها چه مبلغ گزافی است که می خواهند آنهم با دیرکرد و سود سالهای قبل، حکیم مهر عزیز هم لطف کند این خبر را بعنوان خبر ویژه مطرح کند و پیگیر باشد
ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
0
1
چرا نظام بیلان کاری ارائه نمیده؟
دور قبل من عضو شورای استان بودم و شورای مرکزی فقط پول استانها را میگرفت و هیچوقت به وضع استانها رسیدگی نکرد.
سالها از وقت انتخابات گذشته ولی اقدامی نمیشه!!!!!!!
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
0
0
سلام یه بنده خدایی بمن گفت انچمن صنفی تو تهران هست که میخواد کارایی برای دامپزشک ها انچام بده .اقا بسم الله . الان وقتشه. سایتش هم اینه tehranva.ir
عضو نظام دامپزشکی
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
0
0
جناب آقای لطفی زاده سلام
نظر شما در مورد افزایش حق عضویت سازمان نظام دامپزشکی محترم است. اما به نظر بنده بهتر است برای اینکه نظام دامپزشکی را در مقام پاسخگویی قرار دهید از راه قانونی خود وارد شوید و جواب سوالات خود را بیابید. به نظر من سازمان نظام دامپزشکی نمی تواند در اینجا پاسخگو باشد. اگر مطلبی یا انتقادی دارید می توانید به سایت خود نظام دامپزشکی مراجعه نمایید و یا ایمیل بزنید و یا مراجعه حضوری داشته باشید.
با تشکر
اميد
|
-
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
0
0
بالاخره پرداخت حقوق ........................... بايد از يك منبعي تامين شود
زياد سخت نگيريم
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
0
0
یکی از همکاران درباره افزایش حق عضویت و پرداخت حقوق پرسنل نظام گفته بودند، واقعا طنز تلخی است.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
0
0
ظاهرا مسولان نظام دامپزشکی این کامنت ها و اعتراضات را نمی بینند کسی پاسخ گو نیست حتی تلفنی هم تماس گرفتیم رییس سازمان با ما صحبت نکرد. از یک رییس انتصابی بیش از این هم انتظار نمی رود .اعضای انتخابی هم که باید مدافع ما باشند در گیر حل و فصل مشکلات خودشان هستند دوره عجیبی شده این دوره چهارم شورا. خدا کند که زودتر پایان یابد و در دوره بعدی همکاران با چشم باز رای دهند .
دامپزشک
|
-
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
0
0
واقعا متاسفم بجای اشتغال دامپزشکان بیکار به فکر ................. هستند
ناشناس حق گو
|
-
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
0
0
یکی به من بگه این مبلغو واسه چه خدماتی میگیرند مگه نظام دامپزشکی چه گلی به سرمون زده که این مبلغو میگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟ما که کلینیک درمانگاه یا مرکز واکسیناسیون میزنیم داریم خدمات رسانی و اشتغال زایی میکنیم ....................................................
Bitar
|
-
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
0
واقعا جای تاسف بسیار داره ...
دکتر دام پزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
به نظر من در رابطه با افرزایش ظالمانه حق عضویت و هزینه گزاف صدور کارت عضویت ،نیاز به پرسش نیست چرا که اقایان یا از جیب خالی اکثر دام پزشکان خبر ندارند و یا خود را به بی خبری ز ده اند و الا تصمیم غیر مبتنی بر واقعیات جامعه دامپزشکی ،که نوعی زورگویی و ............ است را اتخاذ نمی کردند. با تشکر
دکتر محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
1
روسا نشستن و فقط حق سرانه عضویت رو بالا می برن و هیچ گونه امکانات رفاهی و کاری برای همکاران دامپزشگ وجود ندارد و حتی در بعضی مناطق شاهد توهین و بد رفتاری با همکاران دامپزشک در بین دوستان خودم بودم ایا درسته این برخورد گه یک صاحب دام به هر نحوه و هر نوع دامی که داره اجازه توهین و بی احترامی داشته باشه گناه ما چی بوده که در این رشته درس خواندیم و حالا برای کار هم باید از یک مشت ادم بی سواد و بی فرهنگ برای کسب یک درامد ناچیز خواهش و تمنا کنیم اگر روسا نمی تونن کاری کنن لااقل کناره گیری کنن تا چند نفر نیروی جوان به جای انها عهده دار این پست ها بشن
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
1
فقط بگم بمیرم برای خودمنو این همه زحمتی که کشیدیم
نظر شما
ادامه