کد خبر: ۱۸۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
عاملین کشتار بیرحمانه پلنگ تایباد با تایید حکم در دادگاه تجدیدنظر روانه زندان شدند.

به گزارش «تابناک»، دو فرد متهم به کشتار یک پلنگ ایرانی در شهرستان تایباد به پرداخت پنجاه میلیون ریال جزای نقدی بایت ضرر و زیان وارده به محیط زیست و هرکدام به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

محمد مظلوم پناه رئیس اداره محیط زیست شهرستان تایباد گفت: رای صادره با اعتراض محکومین جهت بررسی مجدد به دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی ارجاع گردید که در جریان بررسی مجدد پرونده در شعبه تجدید نظر مشهد، قاضی پرونده دلایل متهمین برای اعتراض به رای بدوی را غیر موجه دانسته و ضمن رد اعتراض آنها رای دادگاه بدوی مبنی بر تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت پنجاه میلیون ریال جزای نقدی را قطعی دانستند.

پس از تایید رای صادره توسط دادگاه تجدید نظر، پرونده به واحد اجرای احکام ارجاع و متهمین پس از پرداخت جریمه نقدی جهت گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهند شد.

 
 


به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، آذرماه سال گذشته یک پلنگ ماده در عرصه های طبیعی شهرستان تایباد نخست توسط سگ های گله تعقیب و گرفتار شده، سپس با رسیدن چهار نفر از چوپانان با ضربات متعدد چوپ و سنگ کشته می شود.

پس از این حادثه یکی از همیاران محیط زیست از اهالی روستای "سوران” گزارش کشتار پلنگ توسط تعدادی از چوپانان روستا را به اداره محیط زیست ارائه نمود.

به دنبال این گزارش نیروهای یگان محیط زیست بلافاصله ضمن هماهنگی با مقام قضایی عازم روستای مذکور شده و با همکاری پاسگاه انتظامی "استای” ۴ نفر متهم در این رابطه شناسایی دستگیر و به پاسگاه منتقل شدند.

هر چهار نفر در مراحل نخست بازجویی منکر هرگونه اقدامی شده و نسبت به موضوع اظهار بی اطلاعی نمودند اما در ادامه بازجویی های تخصصی توسط نیروی انتظامی ۲ نفر از متهمین به کشتار یک پلنگ در ارتفاعات روستای سوران اعتراف نموده و ۲ نفر دیگر نیز اظهار داشتند که در جریان حادثه تنها نظاره گر بوده اند.

متهمین در جریان بازجویی ها اعتراف نموده اند که پلنگ به دامهایشان حمله نکرده اما سگهای گله پلنگ را یافته و حیوان را تعقیب کرده اند.

چوپانها اعتراف نمودند که خود را به محل درگیری سگ ها با پلنگ رسانده و حیوان را با ضربات چوب دستی و سنگ از پای درآورده اند.

پس از اعتراف متهمین، محیط بانان عازم محل کشته شدن پلنگ شده و پس از مدتی جستجو لاشه پلنگ را پیدا کردند.

شکستگی جمجمه و برخی اندامهای حیوان در اثر برخورد با اجسام سخت در بررسی اولیه لاشه به وضوح مشخص بود و خون زیادی از پلنگ رفته بود.

 

 

برچسب ها: پلنگ، تایباد،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
0
0
هر چند رابطه ای بین جرم و میزان محکومیت وجود ندارد اما باز خدا را شکر داریم رفتاری متمدنانه انجام می دهیم.
نظر شما
ادامه