کد خبر: ۱۸۹۱۶
تعداد نظرات: ۶ نظر

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، وزیر جهاد کشاورزی صبح سه شنبه در نشست با مدیران ارشد سازمان دامپزشکی اظهار داشت: سازمان دامپزشکی در ساختار تشکیلاتی دولت، سازمانی گمنام و با مسوولیت های فوق العاده سنگین حاکمیتی است؛ این در حالی است که تقریبا تمام آنچه به سلامت و بهداشت مواد غذایی بر می گردد، در حوزه اختیارات سازمان دامپزشکی تعریف و تبیین شده است.

وی افزود: در طراحی تشکیلات دولتی، ساختاری مناسب برای سازمان دامپزشکی پیش بینی نشده است، به گونه ای که ساختار موجود کوچک است و این سازمان در واقع به نوعی مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته است.

مهندس حجتی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی یک سازمان حاکمیتی مهم و موثر است، اما هنوز جایگاه این سازمان به خوبی شناخته نشده است، بنابراین باید از تمامی فرصت ها بدرستی برای معرفی دامپزشکی استفاده کرد.

وی اظهار داشت: مسوولین در حوزه دامپزشکی و تولیدات دامی باید به رویدادهایی که در حوزه وظایف و مسوولیت های آنها در سطح ملی و بین المللی اتفاق می افتد، حساس باشند و برای هر مورد تحلیل کارشناسی دقیق، کامل و جامعی داشته باشند تا بتوانند به موقع و به شکلی مناسب نسبت به آنها واکنش نشان دهند.

مهندس حجتی ادامه داد: نهاده های دامی اعم از خوراک دام و طیور و آبزیان و داروها و واکسن های دامپزشکی باید با بهترین کیفیت ممکن در اختیار بهره برداران قرار داشته باشد، لذا ضمن ضرورت حمایت از تولید داخلی باید در جهت ارتقاء کیفیت این تولیدات، اقدام شود و در صورت نیاز از تولیدات با کیفیت سایر کشورها نیز استفاده شود تا تولید فرآورده های دامی با بهترین کیفیت و صرف کمترین هزینه، قابل رقابت در بازارهای بین المللی باشند و صنعت دامداری، مرغداری و آبزی پروری کشور بتواند با قوت به فعالیت خود ادامه دهد.

وی همچنین ضمن تقدیر از عملکرد سازمان در مسائل قرنطینه ای، به اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای تاکید نمود.

در این جلسه دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان دامپزشکی گفت: طیف فعالیت های دامپزشکی و گستره نظارت دامپزشکی از مزرعه تا سفره، بسیار وسیع است.

دکتر خلج همچنین اظهار داشت: سازمان دامپزشکی یکی از سازمانهای پیشرو در عرصه خدمات الکترونیک است تا توان واکنش سریع را داشته باشد.

یادآور می شود در این جلسه، دکتر رکنی معاون وزیر در امور تولیدات دامی و مهندس فتاح الجنان مشاور وزیر و مدیر کل امور استانهای وزیر جهاد کشاورزی را همراهی می کردند.

 

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
0
0
بنده خدا اين وزير راست ميگه سازماني با وظايف سنگين حاكميتي اما با حقوق كمتر از كارگر ساده ساختماني .
ناامید
|
-
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
0
0
خوب حالا که فهمیدین گمنام هستیم چرا مستقلمون نمی کنید یا ما رو مثل قبل از سال 1372 به وزارت بهداشت برنمیگردونید؟ من که به طور کل نا امید شدم میخوام مهاجرت کنم . اینجا برای ما نه شغل هست، نه دست مزد کافی،نه ارج و اهمیتی، واقعا که شرایط برای تحصیلکردگان دامپزشکی دلسرد کننده هستش
دامپزشک
|
-
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
0
0
خوب اینا رو ما هم میدونیم
یکی نیست بگه آقای وزیر چرا یه کاری نمیکنی
فقط شعار میدن
ناشناس
|
-
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
0
خوشبختانه در دولت روحانی علی رغم کاستی های که وجود دارد، ولی تابعیت دولت از قانون نکته بسیار مهمی است. در دولت قبل متاسفانه بارها رئیس سازمان بعلت عدم تمکین از دستورات نابجای مقامات دولتی و وزیر تحت فشار شدید قرار میگرفت و تا حد توبیخ و استعفا هم پیش میرفت تا از مقررات عدول نشده باشد. بحمدالله دولت روحانی در عمل از قانون و حقوق شهروندی و دستگاه های نظارتی مثل سازمان دامپزشکی حمایت خوبی دارند و نه از منافع عده ای وارد کننده و یا مافیاهایی که بهر شکل تصمیم نداشتند از مجاری قانونی استفاده کنند، مثل وارد کنندگان دام زنده قاچاق از مرز سیستان و بلوچستان، که سازمان را تحت فشار گذاشته بودند تا بتوانند دام زنده وارد و در استانها دیگر پروار کنند.
همکار دامپزشک
|
-
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
0
ناامید جان، سازمان دامپزشکی هرگز زیر نظر وزارت بهداشت نبوده و انشاا... نخواهد بود .استقلال از سایر ارگانها و کار کردن مثل سازمات محیط زیست در قالب معاونت ریاست جمهوری بهترین هدیه به سازمان دامپزشکی به عنوان سنگر اول مبارزه با بیماریهای دام و طیور و در نهایت بهداشت و سلامت عمومی جامعه خواهد بود.
زیدآبادی
|
-
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
0
دو صد گفته چون نیم کردار نیست .
نظر شما
ادامه