کد خبر: ۱۸۹۵۸

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان قزوین تاکید کرد: پرورش دهندگان طیور باید از نگهداری گونه های حیوانی به ویژه پرندگان در مزارع پرورشی خود اجتناب کنند.

'دکتر مجیدرضا شکری' روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: رعایت تراکم پرندگان در واحد پرورشی مطابق پروانه بهره برداری بهداشتی صادر شده احتمال بروز بیماریهای واگیر دار را کاهش می دهد.

وی اظهارکرد: همچنین باتوجه به تغییرات جوی، گزارش بروز مواردی از بیماری آنفلوآنزا درکشور روسیه و در بخشهایی از آسیای جنوب شرقی، تقویت سیستم قرنطینه توسط واحدهای تولیدی را ضرورت می بخشد.

شکری خاطرنشان کرد: جلوگیری از تردد غیرضروری افراد، دوش گرفتن و تعویض لباس و استفاده از چکمه و مواد ضد عفونی کننده، پیش از ورود به مزرعه، جلوگیری از ورود ابزار و ماشین آلات به واحد تولیدی و در صورت ضرورت ورود خودرو نسبت به ضدعفونی کامل خودرو به منظور جلوگیری از بروز بیماریهای طیور باید ضروری است.

وی اضافه کرد:همچنین برای پیشگیری از بروز بیماریهای طیور باید از جابجایی نهاده های دامی همچون خوراک دام و واکسن بین واحدهای پرورش به شدت اجتناب شود.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان قزوین تاکید کرد: برنامه واکسیناسیون گله نیز باید مطابق نظر مسوول فنی واحد و در موعد مقرر و با حساسیت نسبت به رعایت اصول واکسیناسیون وتحت نظارت مسوول فنی انجام شود.

شکر در پایان تاکید کرد: همچنین فواصل بین دوره های پرورش، حداقل 21 روز، مورد توجه قرارگرفته و پیش از ورود جوجه به واحد، نسبت به ضد عفونی دقیق و زیر نظر مسوول فنی انجام شود.

استان قزوین دارای 429 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت 11میلیون و 284 هزار و 230 قطعه و 53 واحد مرغداری تخم گذار به ظرفیت هفت میلیون و 614 هزار و 600 قطعه است.

 

 

نظر شما
ادامه