کد خبر: ۱۹۰۰۳

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، ظهر امروز مرکز درمانی و داروخانه دامپزشکی زرند با سرمایه‌گذاری یک میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح شد.

در این مراسم که فرماندار و جمعی از مسئولان دامپزشکی استان کرمان و مسئولان اجرایی شهرستان زرند حضور داشتند، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان زرند گفت: دامپزشکی نقش مهم و ارزنده‌ای در صیانت از سرمایه‌های دامی موجود در منطقه، ارتقای اقتصاد ملی و تامین سلامت و بهداشت عمومی دارد.

حسن لطفعلی‌پور بیان داشت: یک واحد مرکز درمانی و داروخانه دامپزشکی به همت اداره کل دامپزشکی استان کرمان در شهرستان زرند راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان زرند دارای 150 هزار راس گوسفند و بز، 3 هزار راس گاو و گوساله و 2 هزار نفر شتر است، افزود: با افتتاح این درمانگاه و داروخانه دامپزشکی در زرند تمام نیازهای دامداران منطقه تامین می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان زرند با اشاره به اینکه در این شهرستان سه داروخانه دامی، دو درمانگاه و یک مرکز مایه‌کوبی آماده خدمات‌رسانی به بهره‌برداران است، اضافه کرد: این مراکز به‌صورت تمام وقت انجام وظیفه می‌کنند.

لطفعلی‌پور با بیان اینکه یکی از وظایف دامپزشکی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی به‌ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، گفت: امید می‌رود، بخش‌های خصوصی دامپزشکی در این راستا گام‌های بلند و موثری بردارند.

سیدمحمد حسینی مسئول درمانگاه دامپزشکی زرند نیز گفت: برای راه‌اندازی داروخانه و درمانگاه دامپزشکی زرند یک میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

حبیب‌الله خنجری فرماندار زرند نیز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران راه‌اندازی این مرکز درمانی دامپزشکی اظهار امیدواری کرد که گام ارزشمندی در راستای پیشگیری از انتقال بیماری دام به انسان باشد.

 

 

نظر شما
ادامه