کد خبر: ۱۹۰۵۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر

زیست نوز نوشت:

زمانی که مگان برای تعطیلات تور تایلند را انتخاب کرد، هرگز انتظار آنرا نداشت تا در این سفر با تجربیات جدید و متفاوتی مواجه شود. وی در این رابطه می گوید: با دوستانم در حال قدم زدن روی شن ها بودیم که حرکات عجیب یک سگ نظر ما را به خود جلب کرد. کمی جلوتر که رسیدیم از آنچه در برابرم قرار داشت، بسیار اندوهگین شده بودم. دوستانم تلاش کردند تا مرا با خود در ادامه ساحل گردی همراه کنند، اما چگونه می توانستم آن سگ فلج که به سختی خود را روی شن ها می کشید، تنها بگذارم.

از این لحظه دوستی میان مگان و آن سگ آغاز شد. در شرایطی که مگان می توانست سگ فلج را همانجا رها کرده و از مسافرت خود به تایلند لذت ببرد، اما تصمیمی بسیار مهم می گیرد. حیوان را از ساحل به هتل محل اقامت خود منتقل کرده و به همراه سگ بلافاصله به کانادا باز می گردد. در کانادا سگ فلج را به یک مرکز دامپزشکی مجهز منتقل کرده و پس از درمان، از حیوان نزد خود نگهداری می کند. آنها هم اکنون دوستان بسیار صمیمی هستند و سگ به شدت وابسته به محبت های صاحبش شده است.

 

 

 

برچسب ها: سگ، تایلند،
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
0
0
اگر این خانم محترم در ایران بود الان میبایست به جرم نگهداری سگ شلاق میخورد!!
میرزائی
|
-
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
0
0
گرچه دلسوزی این خانم قابل ستایشه ولی سگ سگه اگه روزی 100 بار هم با آب زمزم شستشو بشه باز هم نجسه و همنشینی فرد مسلمان با این حیوان کار پسندیده ای نیست و به نظر متخصصین دینی کراهت شدید دارد.
سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
0
0
سلام

می خواستم مطالب زیر جداگانه را اعلام نمایم اما برخی از نظرات درج شده در حکیم مهر باعث شد تا نظر دو مرجع تقلید را در پاسخ به سئوال من در زیر ارائه نمایم.لطفا عزیزان جلوتر از مراجع تقلید اظهار نظر و حکم صادر ننمایند
از دفتر مراجع تقلید سوال شد؟
سوال : نظر دین مبین اسلام درباره نگهداری سگ با کاربردهای مختلف چیست ؟ شیوه نگهداری و مراقبت و برخورد با آن توسط یک فرد مسلمان چگونه باید باشد؟

1- آیه الله العظمی نوری همدانی
بسمه تعالي
سلام عليكم
به عنوان نگهبان مزرعه یا باغ و یا برخی از منازل خاص مانعی ندارد.
سوال شما با کد رهگیری 17499 در سایت ثبت شده است.

2-آیه الله العظمی مکارم شیرازی
بسم الله الرحمن الرحيم
با اهداء سلام و تحيت؛
پاسخ:
سگ نجس است ولی نگهداری آن اگر به قصد استفاده مشروع و عقلايي مثل نگهباني باشد اشکالي ندارد.
کد رهگیری: 9308290237
دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی


میرزائی
|
-
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
0
سلام آقای میرزمانی، استفتاء شما بسیار خوب بود استفاده کردیم ولی مشخصا بفرمائید 1-سگ نگهبان به چه سگی گفته می شود؟ 2-در چه مکانهایی کاربرد دارد؟ 3-محل استراحتش کجا باید باشد؟ 4- استفاده از سگ های زینتی و غیره در منازل آپارتمانی که دارای مشاعات و مشترکات می باشد چه حکمی دارد؟ 5- در صورت ایجاد مزاحمت برای سایرین چاره چیست؟ قبلا از جهت پاسخ هائی که می فرمائید متشکرم.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
0
آقای میرزائی من را شلاق بزنی کینه ات نسبت به صاحبان سگ کمتر میشه؟؟؟! اگر اینطوریه من آماده شلاق خوردن هستم.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
0
عجله نکن اگه مستحق شلاق خوردن باشی به وقتش شلاق هم میخوری. حتی اگه آماده هم نباشی آماده ات می کنند.
مسلم
|
-
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
0
هزاران سال است که انسان از سگ بعنوان موجودی سودمند در شکار ، نگهبانی،امداد و نجات استفاده کرده و میکند اگر هم منظور شما نگاه دینی است که پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) هم به حیوانات نگاه محبت آمیزی داشتند و به احشام از جمله سگ الطفات نظر داشتند به هر جهت کمک به مخلوقات خدا از جمله در این مورد که کمک رسانی به موجودی بی پناه است که از ناحیه ستون فقرات دچار آسیب شده امری بسیار پسندیده و نیکو است. سطح فرهنگی هر جامعه ای از طرز برخورد آنها با حیوانات نمایان میشود.
سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
0
سلام

پیشنهاد می کنم همکاران عزیز با مراجعه به سایت مراجع به صورت اینترنتی پاسخ سئوالات خود را دریافت نماید
سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
0

حضرت آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

کد رهگیری : 9302328
سوال شما :
@نظر دین مبین اسلام درباره نگهداری سگ با کاربردهای مختلف چیست ؟ شیوه نگهداری و مراقبت و برخورد با آن توسط یک فرد مسلمان چگونه باید باشد؟


پاسخ :
بسمه تعالی
سلام علیکم
سگ حیوانی نجس العین است حتی مو و ناخن آن نیز نجس است و با هرچیز تری تماس داشته باشد یا آب دهانش بریزد نجس می شود و اگر آب دهان سگ در ظرفی بریزد با هیچ چیزی جز خاک مالی کردن پاک نمی شود، یعنی بايد اول با خاك پاك، خاك مال كرد، و مى توان خاك را با آب مخلوط كرد به نحوى كه عرفاً از خاك بودن خارج نشود آنگاه ظرف را خاك مالى نمود، و بعد دو مرتبه با آب قليل شست، و احتياط واجب اين است كه اگر با آب كر و يا جارى بشوید باز دو مرتبه شستشو شود.
نگهداری سگ در محل سکونت کراهت دارد ولی اگر سگ نگهبان باشد یعنی برای حراست و پاسبانی منزل نیاز به نگهداری سگ باشد اشکال ندارد ولی باید در جایی نگهداری شود که با ظرف و فرش و لوازم منزل تماس نداشته باشد و بايد مواظب باشيد که موجب نجاست غذا و لباس و محل زندگي شما نشود.
سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
0
سلام

در جواب آقای میرزایی می توان پاسخ های زیر را ارائه کرد

1- سگ نگهبان (guard dog) و همچنین سگ حمله (attack dog) و یا سگ دیده بان(watch dog) به سگ مورد استفاده برای محافظت در برابر افراد و یا حیوانات ناشناس و غریبه و یا دیده بان گفته می شود که با پارس کردن یا ترساندن و یا در صورت نیاز حمله به آنها(سگ ها این قدرت تشخیص را دارند ، البته در نژادهای مختلف متفاوت است) برای رد فرد یا حیوان ناشناس اقدام می نماید.

برای آشنایی با نژادهای سگ نگهبان در دنیا می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید

http://en.wikipedia.org/wiki/Guard_dog

2- مکان های مورد استفاده شامل خانه ها ویلایی ، مزارع پرورش حیوانات مولد ، کارخانجات و کارگاه های صنعتی ، باغ های میوه ، مزارع پروش ماهی ، زنبور عسل ، و غیره(البته استفاده های نظامی هم می باشد که جداگانه در فرصت دیگری بیشتر صحبت خواهم کرد)
3- محل نگهداری آن خارج از خانه و محل سکونت افراد با امکانات مناسب برای نگهداری و مراقبت بهداشتی و دور از مسیر های تردد افراد و نگهداری در محل محصور در طول روز و آزاد کردن آن در شب نکته مهم این است که سگ باید شناسنامه دار باشد و قلاده آن دارای نشان سازمان دامپزشکی و کد شناسایی باشد در غیر این صورت سگ بدون صاحب و یا به اصطلاح ولگرد باید در نظر گرفته شود که نحوه رفتار با آن متفاوت است.
4- با توجه به فتوای مراجع تقلید سگ های زینتی در جامعه اسلامی در کل کاربرد عقلایی ندارد اما باز بنا به مورد باید بررسی و نظر داده شود و یا فرد بتواند با عقل خود به این نیاز عقلانی و مشروع برسد . به نظرم در اپارتمان های دارای مشاعات و مشترکات با احتمال زیاد به علت نارضایتی سایر افراد اشکال دارد . حقوق دیگران و فرهنگ آپارتمان نشینی باید رعایت شود حتی در مورد نگهداری سایر حیوانات غیر سگ مثلا نگهداری تعدادی زیادی پرنده آواز خوان در قفس و داخل آپارتمان یا حتی گربه و یا حیوانات اگزوتیک مانند خزندگان (مار ، میمون و غیره) می تواند آسایش دیگران را سلب نماید . البته حکم نجاست برای ساکنین آپارتمان ها در بخش های مشاع در استفتاء ها آمده و منوط به دانستن و علم به نجس بودن آن محل دارد در غیر این صورت پاک باید در نظر گرفته شود.
5- حکم مزاحمت باید در متمم قانون 1304 مجازات کیفر عمومی یا در قانون جدیدی تعیین شود که متناسب با شرایط از انتقال آن توسط صاحب سگ به محل دیگر ، تحویل دادن به مراکز نگهداری حیوانات(در صورت وجود داشتن) ، واگذاری به فرد دیگری که شرایط نگهداری بدون مزاحمت برای افراد جامعه را دارد یا واگذاری به دانشکده های دامپزشکی و یا پزشکی و داروسازی برای آزمایشات انسان دوستانه برای پیشرفت تحقیقات علوم دامپزشکی و پزشکی و سایر مواردی که می توان انجام داد.
البته سایر همکاران می توانند این خصوص نظر دهند شاید برای تدوین قانون مورد استفاده حقوق دانان قرار گیرد.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
0
به چشمان معصومانه اين سگ نگاه كنيد. آيا نجس ............. رباخواري ........... رشوه ......... و اختلاس .............. يا اين سگ مظلوم؟!!!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
0
حكيم مهر برات خيلي خيلي متاسفم كه اينگونه كامنت ها را حذف مي كني. آنهم صرفا كامنت هايي كه مخالف نظرات آقا يا خانم ميرزائي و شيرازي هستند!
میرزائی
|
-
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
0
سلام
از آقای میرزمانی بخاطر پاسخ های ارائه شده تشکر میکنم.
شیرازی
|
-
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
0
سلام به همه دوستان.
همه عزیزان می دانند که ما در بحث مربوط به نگهداری از حیوانات واقعا خلاء قانونی داریم. بنده معتقدم از همه صاحب نظران دعوت بشه که همفکری کنن و نظرات فنی و کارشناسانه را تجمیع و سپس در قالب یک بسته پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی ارائه بشه تا انشااله این گره کور با ابزار قانون باز بشه. مطمئنا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به مطالبات به حق مردم (موکلین) پاسخ مثبت خواهند داد. انتظار می رود همکاران بنده در خانواده بزرگ دامپزشکی با استفاده از تجربیات ، خرد جمعی ، ظرفیت های موجود و مشورت با مراکز دانش محور حداکثر توان و تلاش خودشون را در این زمینه انجام دهند تا شاهد پیشرفت همه جانبه کشورمان در تمام زمینه ها به ویژه علمی ، فرهنگی ، اقتصادی و .... باشیم.
ضمنا بحث های حاشیه ای فقط وقت گرانبهایتان را تلف و باعث سوء استفاده فرصت طلبان خواهد شد. با احترام به همه همکاران و عذر خواهی ازدوستانی که بحث نجاست.. باعث تکدر خاطرشان شد.
سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
0
0

نظر دین مبین اسلام درباره نگهداری سگ با کاربردهای مختلف چیست ؟ شیوه نگهداری و مراقبت و برخورد با آن توسط یک فرد مسلمان چگونه باید باشد؟
شماره استفتاء: 9311206

بسمه تعالی

لازم است طهارت مراعات گردد و نگهداری آن در فضایی که موجب آلودگی نگردد مانند باغ و مزرعه اشکال ندارد.

بخش استفتاء – دفتر آیت الله العظمی سید محمد حسینی شاهرودی دام ظله/
نظر شما
ادامه