کد خبر: ۱۹۰۵۶

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به نیاز و ضرورت هماهنگی هر چه بهتر شهرستان های مجاور با هم و بررسی جامع تر مشکلات مناطق، سه کارگروه شبکه های دامپزشکی در خراسان رضوی تشکیل شد.

دکترمجید روحانی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از میان اعضاء کارگروه عضوی به عنوان مسئول کارگروه منطقه ای توسط اعضاء، انتخاب و به عنوان نماینده کارگروه مصوبات را پیگیری خواهد کرد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: ایجاد هماهنگی هر چه بهتر در امور فنی بین شبکه های کارگروه، ایجاد توازن منطقه ای و پوشش متناسب و همگن خدمات و امکانات، بررسی، مطالعه و بومی‌سازی دستورالعمل‌ها با توجه به امکانات، فرهنگ عمومی و دامپروری منطقه از اهداف این تقسیم بندی هستند.

وی با اشاره به اهمیت خدمات فنی و بهداشتی دامپزشکی افزود: اهداف فنی این تقسیم بندی شامل آسیب شناسی خدمات و سیاست گذاری برای بهبود روش‌ها، بومی سازی نحوه آموزش و ترویج و ارتقاء سطح آگاهی دام‌پروران و تولیدکنندگان بخش، تقویت بخش قرنطینه‌ای و آگاه بودن از وضعیت بیماری منطقه و ارائه پیشنهادات و راهکارهای موثر و هماهنگ در منطقه در جهت پایش و کنترل بیماری‌های واگیردار و در نهایت، جابجایی موقت نیروهای کمکی در یک منطقه با دلایل لازم صرفاً در امور خدمات فنی بعد از تاٌیید مرکز استان است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی یادآور شد: هر گونه مسائل مربوط به امور پرسنلی و مالی جزو موارد خاص هر شبکه بوده و قابل طرح و تصمیم گیری در کارگروه فوق نیست.

دکتر روحانی نژاد ادامه داد: شبکه های دامپزشکی شهرستان های استان در سه منطقه شامل:

1- منطقه یک با حضور شهرستان های سبزوار، نیشابور، فیروزه، خوشاب، جوین، جغتای، داورزن، قوچان و درگز با ریاست شهرستان سبزوار

2- منطقه دو با حضور شهرستان های تربت حیدریه، گناباد، کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، مه ولات، بجستان، زاوه، رشتخوار و خواف با ریاست تربت حیدریه

3- منطقه سه با مسئولیت شهرستان های مشهد، چناران، کلات، سرخس، فریمان، تربت جام، طرقبه و شاندیز، باخرز و تایباد با ریاست شهرستان مشهد

تقسیم بندی شده اند.

 

 

نظر شما
ادامه