کد خبر: ۱۹۰۸۷

برای بررسی در تیم‌های کارشناسی و دامپزشکی کشور روسیه، نمونه‌های محصولات شیلاتی ایرانی آماده ارسال است.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در راستای صادرات آبزیان ایرانی به کشور روسیه، نتایج مثبتی حاصل شده، به‌گونه‌ای که نمونه‌های ایرانی برای بررسی‌های بیشتر به این کشور ارسال شده است.

علی‌اکبر خدایی افزود: به‌رغم حرکت رو به پیشرفت برنامه صادرات آبزیان به روسیه، اما به‌دلیل مشکلات ارزی برای روسیه روند کار، به کندی پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات در حال انجام بوده و احتمال صادرات میگو و قزل‌آلای ایرانی قوت گرفته است.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران ادامه داد: قرار است دو هفته آینده هیئتی از کشور روسیه برای بازدید از واحدهای فرآوری که اسامی آنها توسط سازمان دامپزشکی کشور اعلام شده است، به ایران سفر کنند.

خدایی با پیش‌بینی اینکه روند مذاکرات به خوبی پیش رود، تصریح کرد: در عین حال لازم است تا برای تسریع در روند فوق، اقداماتی در همین راستا برای بازاریابی محصولات شیلاتی در کشور فوق به انجام برسد.

وی یادآور شد: این اتحادیه آمادگی دارد که محصولات فرآوری‌شده را مطابق سلیقه کشور روسیه تهیه و ارسال کند و امید می‌رود که هرچه سریع‌تر روند مذاکرات پیش رفته و به سمت اجرایی شدن صادرات حرکت کند.

گفتنی است، بنا بر اعلام مدیرکل بازاریابی و توسعه سازمان شیلات، قزل‌آلا و میگو از مسافران اولیه محصولات شیلاتی صادراتی به کشور روسیه هستند که امید است ظرف 20 روز آینده روند صادرات آنها آغاز شود.

 

 

نظر شما
ادامه