کد خبر: ۱۹۱۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

با ارسال نامه‌ای از سوی دکتر هدایت حسینی، مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی به انجمن ملی طیور ایران، استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های سوسیس و کالباس و سایر مواد خوراکی مردم آزاد اعلام شد.

مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، عصر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در مهرماه سال جاری بخشنامه ممانعت از مصرف خمیر مرغ در انواع گوشت‌ها و فرآورده‌های گوشتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد که سازمان غذا و دارو امروز طی نامه‌ای به انجمن ملی طیور ایران اعلام کرد که استفاده از خمیر مرغ بهداشتی و دارای مجوز دیگر منعی ندارد.

رضا ترکاشوند افزود: در تمامی دنیا تولید خمیر مرغ تهیه‌شده از مرغ‌های مادر گوشتی تخم‌گذار مرسوم است، اما به‌دلایلی طی چند ماه گذشته ممنوعیت استفاده از آن پیش آمد و مشکلاتی را برای بخش تولید به‌وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل این اعلام غیرمترقبه، نظام تولید دچار مشکل شد و کشتارگاه‌ها بلاتکلیف ماندند و بدین‌ترتیب تجمع گوشت مرغ در واحدهای تولیدی به‌وجود آمد.

ترکاشوند ادامه داد: عده‌ای از مرغداران مجبور به تولید بیشتر تخم‌مرغ شدند و عده‌ای دیگر نیز همچنان در بلاتکلیفی به‌سر بردند.

وی تصریح کرد: این تولید باعث سرریز مقدار زیادی تخم‌مرغ در بازار شد و ضرر و زیان مرغداران به‌وجود آمد که بدین‌ترتیب انجمن ملی طیور ایران در نامه‌ای سرگشاده خواستار حل مشکل فوق شد.

مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم یادآور شد: از آنجا که تمامی واحدهای تولیدکننده باید مجوز خود را از سازمان دامپزشکی اخذ کنند، بنابراین واحد غیرمجازی وجود ندارد که مشمول ممنوعیت باشد.

ترکاشوند تأکید کرد: انجام هرگونه عملیات غیربهداشتی و خارج از قوانین دامپزشکی کشور مطرود است و قابلیت پیگرد قانونی دارد.

وی در پایان اظهار داشت: با رفع ممنوعیت خمیر مرغ، واحدهای تولیدی از حالت سردرگمی خارج شده و تولید به حالت معمولی برمی‌گردد.

 

«تکذیبیه روابط عمومی سازمان غذا و دارو»

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو اخبار منتشر شده درباره استفاده از خمیر مرغ را تکذیب و توضیحاتی ارائه کرد.


مهندس محمد هاشمی با بیان اینکه در خصوص مکاتبات اداره کل فرآورده های غذایی،‌ آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  سوء تفسیرهایی از سوی برخی سازمان ها و رسانه ها صورت گرفته گفت: خبرهای منتشر شده در خصوص " مجاز بودن خمیر مرغ‌" تکذیب می شود.

وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت: مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو طی نامه ای به صورت شفاف سیاست های سازمان غذا و دارو در خصوص ممنوعیت استفاده ازخمیر مرغ را اعلام نمودند و در حال حاضر هیچ گونه تغییر سیاستی در ارتباط با استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی صورت نگرفته است.

هاشمی خاطر نشان کرد: تغییر سیاست های سازمان غذا و دارو در این خصوص منوط به تغییر سیاست سایر ارگان های ناظر قابل بررسی است و تا این لحظه در سیاست های سازمان غذا و دارو در برخورد با خمیر مرغ تغییری حاصل نشده است.
 
 
 
 
برچسب ها: خمیر مرغ،
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
0
0
آفرين وزارت بهداشت! خيلي خوب متقلبان و صد البته حاميان آن را زمينگير كردي!!
ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
0
0

احسن بر استاندارد و بهداشت که بهتر از ما فهمیدند خمیر مرغ از چی ساخته میشه
رضوی
|
-
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
0
0
خسته نباشید...
امیر
|
-
|
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
0
0
ای کاش قانون در سراسر ایران اجرا میشدنه فقط در اصفهان
نظر شما
ادامه