کد خبر: ۱۹۱۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

آزمایشگاه

به گزارش خبرگزاری مهر از اهواز، دکتر محمدرضا تابنده عضو هیئت علمی گروه علوم پایه دانشکده دامپزشکی در این خصوص توضیح داد: تولید اولین نوع موش های ترانسژن با بیان بالای پروتئین درمانی فاکتور مهار کننده لوسمی (LIF) پس از حدود دو سال تحقیقات و در قالب چهار پایان نامه به روش TMGT که روش جدیدی در زمینه تولید این حیوانات به شمار می رود، در بخش بیوشیمی و بیولوژی مولکولی این دانشکده با موفقیت صورت گرفته است.

وی افزود: طراحی و تکثیر حیوانات ترانسژن در سال های اخیر به دلیل کاربردهای متعدد آنها به ویژه به منظور طراحی مدل های بیماری های انسانی و تولید داروهای نوترکیب توسعه چشمگیری یافته است. با این حال به دلیل پیچیدگی طراحی و هزینه بالای تولید چنین مدل هایی، مراکز تحقیقاتی محدودی به تکنولوژی تولید این حیوانات دست یافته اند و دستیابی به این تکنولوژی یکی از شاخص های مهم توسعه مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های فعال در این زمینه به شمار می رود.

تابنده در خصوص سابقه دستیابی به فناوری تولید حیوانات ترانسژن گفت: در سال های اخیر برخی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها ی ایران به ویژه موسسه رویان جهاد دانشگاهی به این مهم دست یافته و با توجه به اهمیت موضوع، تبلیغات گسترده ای به منظور ارائه این دستاورد به مجامع علمی داخلی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: تولید این حیوانات به منظور درمان مدل های حیوانی پارکینسون و مالتیپل اسکلروز در آینده و پروژه های جدیدی به منظور تولید سایر حیوانات ترانسژن در برنامه کاری و تحقیقات آتی دانشکده دامپزشکی قرار دارد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
0
1
به استاد جوان و دانشمندم جناب آقای دکتر تابنده و همکارانش تبریک میگویم امیدوارم همواره موفق و سربلند باشند.دکتر شفیعیان
ناشناس
|
-
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
0
1
سلام. به دوست خوب دانشمند و توانمندم دکتر تابنده صمیمانه تبریک می گویم. از فرد خلاق و پرتوانی چون ایشان غیر از این انتظار نمی رفت. امیدوارم دانشگاه اهواز به دلیل این موفقیت با ارزش حمایت ویژه ای از ایشان نمایند. ا. ت. شیراز
نظر شما
ادامه