کد خبر: ۱۹۱۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس گفت: اگر ضرر دهی پرورش دهندگان مرغ ادامه یابد تا دو ماه دیگر در تامین گوشت مرغ با مشکل مواجه می شویم، مگر اینکه وزارت جهاد کشاورزی با انجام تمهیدات لازم قیمت نهاده های دامی را کنترل و افزایش هزینه های تولید را کاهش دهد.

دکتر علی ایرانپور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص نوسانات شدید قیمت مرغ گفت: افزایش قیمت نهاده­های دامی دلیل عمده گرانی و نوسانات شدید قیمت مرغ است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: به دنبال افزایش قیمت نهاده­های دامی در مقاطعی عرضه کاهش یافت که بر این اساس تعادل بین عرضه و تقاضا بر هم خورد و قیمت مرغ بالا رفت و گران شد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: اگر این روند ادامه یابد و مرغداران به طور متناوب دچار ضرر شوند، قطعا این تولیدکنندگان از ادامه انجام این کار تولیدی و پرورش دوره جدید جوجه ریزی و پرورش مرغ دلسرد خواهند شد و این وضعیت به تولید آسیب می زند.

وی تصریح کرد: اگر ضرر دهی پرورش دهندگان مرغ ادامه یابد تا دو ماه دیگر در تامین گوشت مرغ با مشکل مواجه می شویم، مگر اینکه وزارت جهاد کشاورزی با انجام تمهیدات لازم قیمت نهاده های دامی را کنترل و افزایش هزینه های تولید را کاهش دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تولیدکنندگان گوشت سفید نیازمند انگیزه هایی برای ادامه فعالیت تولیدی خود هستند، تصریح کرد: باید بین هزینه­های تولید و قیمت مرغ توازن برقرار باشد تا تولید کننده بتواند با جسارت بیشتری دوره­های بعدی جوجه ریزی و پرورش مرغ را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ آماده به طبخ بین 5300 تا 5400 تومان و قیمت تمام شده تولید این کالا حدود 7000 تومان است، گفت: تولید سیلی شده که همه چیز را ویران می‌کند.

 

 

برچسب ها: گوشت مرغ،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
0
0
آقای دکتر نماینده:
مشکل از گران بودن نهاده نیست
مشکل از بالا بودن تولید و عدم توان مردم در جذب مرغهای موجود در بازار است
تا دیروز می فرمودید تولید باید بالا رود
این هم تولید بالا
دنبال مافیای گوشت می گشتید
وقتی که ارز نمی دهید و سویا و ذرت با ارز آزاد وارد میشه اون وقت وزارت جهاد چطور قیمت نهاده را کم کنه
نظر شما
ادامه