کد خبر: ۱۹۱۵۸

مدیرکل سازمان‌های تخصصی و بین‌الملل با بیان اینکه هنوز موافقت‌نامه نظارت قرنطینه‌ با روسیه امضا نشده است، گفت: البته مرسوم نیست که برای صادرات حتماً پروتکل نظارت قرنطینه‌ای امضاء شود، اگر لازم باشد، این کار را انجام می‌دهیم.

دکتر حسن اختیارزاده در پاسخ به اینکه آیا پروتکل بهداشتی و نظارت قرنطینه‌ای بین ایران و روسیه امضاء شده است؟ گفت: هنوز موافقتنامه نظارت قرنطینه‌ای بین دو کشور امضاء نشده است و در تمام دنیا هم قرار بر این نیست که هر صادراتی منوط به نظارت قرنطینه‌ای باشد، اما اگر لازم باشد و آنها بخواهند، انجام می‌دهیم.

مدیرکل بین‌الملل سازمان‌های تخصصی و بین‌الملل سازمان دامپزشکی کشور افزود: طرف‌های روسی برای واردات آبزیان، مرغ و لبنیات از ما درخواست کردند و ما هم فهرست شرکت‌ها را به آنها اعلام کرده‌ایم، اما هنوز جواب کتبی به ما نداده‌اند.

وی افزود: البته طرف‌های روسی موافقت‌نامه ضمنی خود را از واردات آبزیان، مرغ و لبنیات اعلام کردند، اما جواب کتبی هنوز نداده‌اند.

دکتر اختیارزاده گفت: سؤالات بهداشتی نیز برای ما ارسال کردند و ارزیابی هم توسط کشور روسیه انجام شده است، اما هنوز منجر به صادرات به این کشور نشده است.

به گزارش فارس، بعد از اینکه روسیه در پاسخ به تحریم‌های غرب، واردات محصولات کشاورزی از اتحادیه اروپا را به مدت یک سال ممنوع کرد، برای تأمین نیاز محصولات غذایی به کشورهای شرق روی آورده است. ایران اولین کشوری بود که با چراغ سبز پوتین برای واردات مواجه شد، اما بعد از چندین ماه هنوز هیچ‌گونه صادراتی به این کشور انجام نشده است. آنها اعلام کرده بودند نبود پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای و نیز بسته‌بندی‌های نامناسب مانع از واردات شده است.

 

 

نظر شما
ادامه