کد خبر: ۱۹۱۸۴

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بخش غیر دولتی دامپزشکی تشکیل جلسه داد.

دکتر هاشم زاده در سفر یکروزه به گیلان که به اتفاق دکتر بشری مدیر کل مرکز ملی تشخیص و مطالعات کاربردی صورت گرفته ضمن تشکیل جلسه با بخش های غیر دولتی و بیان سیاستهای کلان سازمان دامپزشکی در حوزه تشخیص و درمان به سوالات مطرح شده توسط آنان پاسخ دادند.

در ابتدای جلسه مدیر کل دامپزشکی استان به ظرفیت های موجود در استان و سرمایه گذاری های انجام در حوزه تشخیص و درمان و تعداد واحد های ارایه دهنده این خدمات (بالغ بر 240 واحد) در قالب بیمارستان، درمانگاه، دفاتر درمانی، آزمایشگاه، مراکز مایه کوبی، شرکت های پخش دارو، واکسن و دارو خانه ها اشاره نمودند.

دکتر عاقبتی هدف از واگذاری وظایف غیر حاکمیتی در راستای اجرای سیاستهای اصل 44 را افزایش بهره وری عنوان نموده و انجام صحیح و به موقع این خدمات را موجبات افزایش راندمان تولید، کنترل بیماری ها و کاهش ضایعات دامی و نهایتاً اعتماد بهره برداران و افزایش تولید دامی را بدنبال خواهد داشت.

در ادامه جلسه موارد برخورد با درمان غیر مجاز (اصلاح ماده 11 قانون سازمان دامپزشکی کشور)، منظور نمودن شغل دامپزشکی در زمره مشاغل سخت، رایزنی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح ممنوعیت نگهداری از حیوانات، طرح تجمع دارو درمان، کاهش ظرفیت پذیرش پذیرش رشته دامپزشکی در مراکز آموزش عالی، کمبود برخی دارو ها و واکسن های طیور، اعطای تسهیلات و تاکید بر اجرای ماده 19 توسط سازمان نظام دامپزشکی (قطع رابطه مالی مسئولین فنی با کارفرما) توسط همکاران محترم عنوان گردید.

در خاتمه نیز دکتر هاشم زاده ضمن بیان دیدگاهها و اهداف کلان سازمان دامپزشکی کشور و طرح های در دست اجرا و تدوین شده در حوزه تشخیص و درمان، به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.
























 

 

نظر شما
ادامه