کد خبر: ۱۹۳۲۲

روسیه مجوز صادرات آبزیان ایران به این کشور را از یکم دسامبر صادر کرده و از این پس 18 شرکت ایرانی می‌توانند صادرات و تجارت خود را با آن کشور آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، سفیر روسیه امروز در نشست خود با سیدحسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران که در محل سازمان شیلات برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: از این پس 18 شرکت ایرانی که رسماً برای صادرات محصولات شیلاتی اعلام آماده کرده‌اند، می‌توانند صادرات و تجارت خود را با روسیه آغاز کنند.

لوان جاگاریان از این 18 شرکت ایرانی خواست که آدرس و مشخصات دقیق خود را به روسیه ارسال کنند.

وی قول داد که درخواست‌های ایران برای صادرات مرغ و محصولات لبنی به روسیه را با مسئولان ذی‌ربط درمیان گذاشته و این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.

 

اعلام آمادگی ایران برای تأمین میگوی روسیه در ایام کریسمس

رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این نشست اظهار داشت: ایران آماده است میگوی مورد نیاز روسیه را در روزهای گرامیداشت مناسبت کریسمس تأمین کند.

سیدحسن صالحی با اشاره به ظرفیت 70 هزار تنی صادرات آبزیان ایران به روسیه، افزود: اولویت ما صادرات میگو به کشور روسیه است و در این زمینه هیچ محدودیتی از نظر میزان تولید نداریم.

وی از دو نشست آینده که همزمان با سی‌وپنجمین اجلاس کمیسیون منابع زنده دریای خزر که قرار است میان رؤسای شیلات پنج کشور حاشیه خزر و همچنین نشست همکاری شیلاتی دو کشور که پیرو نشست سنت‌پتربورگ روسیه برگزار می‌شود، خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با آماده کردن مقدمات کار برای اجرای تفاهم‌نامه‌ها، زمان برگزاری نشست منابع زنده دریای خزر توسط سفیر روسیه به سال آینده میلادی موکول شود.

برنامه بلندمدت ایران برای واردات غلات و دانه‌های روغنی از روسیه

در این نشست، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی نیز از حضور یک هیئت روسی در ایران برای آموزش دو روزه صادرکنندگان آبزی در زمینه اصول صادرات و شرایط صدور گواهی بهداشت این محصولات خبر داد.

هومن فتحی، پیام وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تسریع روند تجارت و صدور مجوز صادرات مرغ و محصولات پروتئینی ایران توسط روسیه را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی ایران هفت شرکت بزرگ تولیدکننده مرغ و سه شرکت صنایع لبنی بزرگ کشور را برای صادرات این محصولات به آژانس روسیه معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: کشور ما ظرفیت‌های زیادی برای تولید در این صنایع دارد و از این رو از روسیه می‌خواهیم ضمن بررسی گواهی بهداشتی، به روند تجارت و صادرات این محصولات از ایران سرعت بخشد.

فتحی ادامه داد: مجوز بهداشتی محصولات پروتئینی از روسیه به ایران که تاکنون وجود نداشته، هفته پیش با همکاری مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی ایران تصویب شده است.

وی از تصمیم ایران برای واردات محصولات کشاورزی از روسیه خبر داد و تصریح کرد: ایران برنامه بلندمدت برای افزایش حجم واردات محصولات کشاورزی اعم از غله، خوراک دام، دانه‌های روغنی و روغن نباتی از روسیه دارد.

 

نظر شما
ادامه