کد خبر: ۱۹۳۴۲

 تولید یک میلیارد قطعه جوجه یکروزه سالانه در کشور

مدیر کل دفتر طیور،زنبورعسل وکرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز در جلسه واگذاری جوجه ریزی ومدیریت جوجه ریزی به تشکیلات مرغداران در ساری با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد قطعه جوجه یکروزه سالانه در کشور تولید می شود گفت: این تعداد جوجه ها میان واحدهای مرغداری توزیع می شود و تبدیل به مرغ گوشتی می شود بخشی از این میزان نیز با توجه به تقاضایی که در کشورهای همسایه وجود دارد صادر می شود.

ترکاشوند به واگذاری امور اجرایی تولید جوجه های یک روزه به بخش خصوصی وتشکل های تولید ی خبرداد و افزود: این اقدام در راستای اصل 44 صورت می گیرد تا نوسانات بازار مرغ وافزایش وکاهش قیمت وتولید مرغ در کشور کنترل شود.

به گفته وی در سطح کشور این آمادگی وامکانات مناسب سخت افزاری ونرم افزاری وآموزش های مورد نیاز در تشکل ها ایجاد شده است وزمینه برای اجرای این ماموریت مهیا شده است.

مدیر کل دفتر طیور،زنبورعسل وکرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی گفت: بااین واگذاری تولید به درستی مدیریت می شود ونظارت لازم برروند تولید صورت می گیرد.

معاون بهیود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران نیز در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه واگذاری جوجه یکروزه امروز با حضور تشکل های وتعاونی های مرغداری شهرستانها در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزارشد گفت: کنترل تولید وکنترل سوخت شبکه های وابسته به صنعت طیور وتعاونی های شهرستان ها اجرامی شود.

عطایی نژاد افزود: در صورت اجرای این طرح، جوجه ریزی توسط اتحادیه های شهرستانها کنترل می شود ودیگر نوسانات یا افزایش و کاهش تولید که بعضا در بازار پیش می آید را نخواهیم داشت.

معاون بهیود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت :به طور متوسط 8 میلیون قطعه جوجه یکروزه ماهانه در مازندران تولید می شود که بیش از 60 درصد آن با توجه به نیاز بازار به استانهای دیگر صادر می شود.

 

 

نظر شما
ادامه